  • 1. Data: 2009-04-20 07:46:49
    Temat: linksys zawiesza port na centrali
    Od: "zBoleck" <b...@g...pl>

    witam,

    jest sobie takie polaczenie:

    centrala Panasonic KX-TD1232

    bramka Linksys SPA 3102

    konwerter

    | swiatlowod

    konwerter

    bramka Linksys SPA 3102

    aparat

    problem polega na tym, ze mozna przeprowadzic tylko jedno polaczenie z
    aparatu, po zakonczeniu polaczenia port na centrali daje caly czas sygnal
    zajetosci, do momentu odlaczenia lub restartu Linksysa podlaczonego do
    centrali.
    na innej centrali dziala bez problemu
    o co chodzi? gdzie szukac przyczyny?

  • 2. Data: 2009-04-20 08:42:37
    Temat: Re: linksys zawiesza port na centrali
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "zBoleck" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > daje caly czas sygnal zajetosci, do momentu odlaczenia lub
    > restartu Linksysa podlaczonego do centrali.

    Za duzy pobor pradu z linii przez bramke w stanie "sluchawka na
    widelkach" ?

    J.

  • 3. Data: 2009-04-20 09:46:45
    Od: "zBoleck" <b...@g...pl>

    > Za duzy pobor pradu z linii przez bramke w stanie "sluchawka na widelkach"
    > ?

    jak to zweryfikowac? zmierzyc pobor pradu?

  • 4. Data: 2009-04-20 10:16:48
    Od: <a...@g...pl>

    > na innej centrali dziala bez problemu
    > o co chodzi? gdzie szukac przyczyny?

    w uziomie centrali, zasilaczu linksysa /jak 2 bolcowy to odwroc wtyczke w
    gniazdku i zobacz czy zawiesi/, to samo w konwerterze do wykonania.

  • 5. Data: 2009-04-20 10:20:49
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

    > jak to zweryfikowac? zmierzyc pobor pradu?

    Włącz jakiś PRek szeregowo w linię między portem a Linksysem.
    Możliwie mały np 100 Ohm (ale przygotuj też sobie np 330 Ohm).
    Kręć tak aby Linksys byl w stanie podnieść port ale i aby odpuszczał.
    Dobierz położenie z dala od krańcowych punktów w których "zaskakuje" lub
    "nie odpuszcza").
    Po prostu wartość musi być taka aby działało to stabilnie.
    vari

  • 6. Data: 2009-04-20 10:22:29
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

> [...]
    > "nie odpuszcza").
    > Po prostu wartość musi być taka aby działało to stabilnie.

    Acha - zapomniałem: równolegle do PRka włącz kondensator 1000nF/250V
    (foliowy lub ceramiczny).
    vari

  • 7. Data: 2009-04-20 14:04:48
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    vari napisał:

    > Acha - zapomniałem: równolegle do PRka włącz kondensator 1000nF/250V
    > (foliowy lub ceramiczny).

    Przecież Linksys SPA-3102 ma programowo ustawianą własną impedancję,
    co dostępne jest w menu WWW. Nie wystarczy tego użyć?

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2009-04-20 14:11:50
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

    > Przecież Linksys SPA-3102 ma programowo ustawianą własną impedancję,
    > co dostępne jest w menu WWW. Nie wystarczy tego użyć?

    A "skund" ja mogę wiedzieć Panie.
    Jak ja z Pentaconty jestem.
    I przysłali mnei na nowy odpowiedzialny odcinek. :-)
    vari

  • 9. Data: 2009-04-20 14:23:01
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    vari napisał:

    > A "skund" ja mogę wiedzieć Panie.
    > Jak ja z Pentaconty jestem.
    > I przysłali mnei na nowy odpowiedzialny odcinek. :-)

    Ja takie rzeczy wiem z obserwacji menu. Mam kilka takich bramek. Ale zawsze
    dobrze współpracowały z linią, więc nie musiałem niczego zmieniać.

    --
    Jarek