    From: Mirek <i...@z...adres>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: latarka z biedronki
    Date: Sun, 19 Jun 2011 12:44:02 +0200

    Dosyć pokaźna latarka "Comparator": z przodu reflektor z diodą "mocy".
    od spodu "matryca" 24 diodki i z tyłu czerwone migające.
    No i problem, bo dioda mocy już nie świeci. Sekcja wykazała: akumulator
    żelowy 4V 4Ah, rezystor 22R 5W do ładowania, rezystory do "matrycy",
    przerywacz do czerwonych i ... "na krótko" podłączona dioda mocy.
    I teraz pytanie: co z tym zrobić? - właściciel upiera się na naprawę.
    Nie wiem jakie parametry miała tamta dioda (nawet nie widziałem jak
    świeci), trochę mi szkoda podłączać 3 watową diodę (którą mam) i mierzyć
    jaki prąd płynie, a z kolei kupować większą nie ma sensu.
    Stabilizator prądu? Będzie trudno (4V) - nie wiadomo czy to ma sens -
    ile akumulator pożyje.

    Mirek.