  • 21. Data: 2019-01-04 13:31:04
    Temat: Re: lampa sodowa
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik drutkow1 napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >W DC na skrzyżowaniu Puławskiej i Doliny
    >Służewieckiej/Rzymowskiego(vel. Gintrowskiego) ustawili ostatnio ze 6
    >wysokich (bo jest tam też wiadukt do skrętu) słupów, na >każdym 8-10
    >nowiutkich LEDówek.
    >Światło białe jak do sekcji, upiornie to wszystko w nocy wygląda - a
    >jak jeszcze leżał śnieg i była lekka mgiełka, to już w ogóle efekt
    >sceniczny.

    We Wroclawiu tych LED tez przybywa.

    I ciekawe - wyglada na to, ze dobrze swieca, jasnosc podobna, moze
    nawet lepsza.
    A moc raczej mniejsza niz sodowych - tzn co zainstalowali to nie wiem
    dokladnie, ale dawniej te LEDowe lampy byly slabsze.
    Zreszta chyba do tej pory oferenci pisza o oszczednosci pradu, wiec
    powinno byc mniej choc nominalnie.

    A sprawnosc sodowych teoretycznie lepsza.

    I nie wiem - sprawnosc liczona na samej lampie, a z dlawikiem wychodzi
    juz gorzej niz w LED ?
    Sodowka swieci dookola, i oprawa nie wszystko kieruje w dół ?

    Przy starszych lampach dochodzi jeszcze IMO kwestia brudnego klosza.
    A moze i zuzytego reflektora.

    A - przyuwazylem gdzies w Bydgoszczy - jedna z glownych drog
    oswietlona LED, tylko ze latarnie jakies dziwnie niskie - mialem
    wrazenie, ze tir to moglby zawadzic.

    Hm ... skrot kamery, czy dawniej tez byly niskie ?
    https://expressbydgoski.pl/uliczne-lampy-w-bydgoszcz
    y-beda-tansze-i-ekologiczne/ar/10867552

    Ale nowe to mialem wrazenie, ze wystaja nad jezdnie ...

    J.