  • 1. Data: 2018-03-26 15:54:57
    Temat: ładowanie wyładowanego akumulatora
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    Witajcie

    Akumulator w samochodzie, który nie był używany od miesięcy 'zdechł'.
    Mam prostownik z Lidla - podłączyłem, ale... prostownik wykrył napięcie
    poniżej 6V i stwierdził, że jest to aku 6V, w związku z czym naładował
    go do 6,5V i oznajmił, że zakończył pracę ;)
    Jak najprościej naładować akumulator powyżej 7,5V, Kiedy to - wg.
    instrukcji prostownika - powinien on kontynuować ładowanie aż do pełna
    (~14,5V)? Niestety, nie mam innego prostownika, klikanie na przycisk
    'mode' w tym lidlowym nie zmienia sytuacji. Może podłączyć go pod kable
    do odpalonego samochodu na jakiś czas? Ile to +/- może zająć? Aku ma
    obecnie 6,5V, jego pojemność to 32Ah.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 2. Data: 2018-03-26 16:09:59
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak masz kable to podlacz na kilka minut do akumulatora w zyjacym samochodzie. Jak
    woltomierzem zmierzysz i wyjdzie ok 12V to lidlowy prostownik powinien juz pociagnac
    dalej.

  • 3. Data: 2018-03-26 16:27:30
    Temat: Re: ładowanie wyładowanego akumulatora
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Jak masz kable to podlacz na kilka minut do akumulatora w zyjacym samochodzie. Jak
    woltomierzem zmierzysz i wyjdzie ok 12V to lidlowy prostownik powinien juz pociagnac
    dalej.

    Nawet prościej - podłączy aku na kable rozruchowe na chwilę, prostownik
    zobaczy >6V, zaczyna ładować i możesz odpinać kable rozruchowe. Testowałem:)

  • 4. Data: 2018-03-26 18:19:09
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 26.03.2018 o 16:27, sirapacz pisze:

    > Nawet prościej - podłączy aku na kable rozruchowe na chwilę, prostownik
    > zobaczy >6V, zaczyna ładować i możesz odpinać kable rozruchowe.
    > Testowałem:)
    Nie mam garażu z prądem :)
    Zastosowałem więc radę #1 od Zenka i po 10 minutach było koło 10V.
    Teraz akumulator ładuje się w domu.

    Pozdr,

  • 5. Data: 2018-03-26 18:24:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LEPEK" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >naładował go do 6,5V i oznajmił, że zakończył pracę ;)
    >Jak najprościej naładować akumulator powyżej 7,5V, Kiedy to - wg.

    Innym prostownikiem ...

    >Może podłączyć go pod kable do odpalonego samochodu na jakiś czas?
    >Ile to +/- może zająć? Aku ma obecnie 6,5V, jego pojemność to 32Ah.

    Podejrzewam, ze minuta wystarczy.

    J.

  • 6. Data: 2018-03-26 18:47:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LEPEK" napisał w wiadomości grup
    >Nie mam garażu z prądem :)
    >Zastosowałem więc radę #1 od Zenka i po 10 minutach było koło 10V.
    >Teraz akumulator ładuje się w domu.

    Po naladowaniu odlacz na pare godzin, i zmierz potem napiecie.
    Mozliwe zwarcia w jednej celi ... i wtedy spadnie ponizej 12V.

    J.

  • 7. Data: 2018-03-27 15:56:51
    Od: "Axel" <n...@s...mu>

    "LEPEK" wrote in message news:p9au27$qfh$1@node2.news.atman.pl...

> [...]
    >w tym lidlowym nie zmienia sytuacji. Może podłączyć go pod kable do
    >odpalonego samochodu na jakiś czas? Ile to +/- może zająć? Aku ma obecnie

    Na następny raz: bierzesz zasilacz od jakiegoś urządzenia na 12-13V,
    najlepiej jak największy prąd dający (ja znalazłem 3A), podłączasz szeregowo
    żarówkę samochodową jako zabezpieczenie i zostawiasz na kilka godzin. Potem
    prostownik Lidlowy i działa. Ostatnio tak naładowałem kumplowi aku
    rozładowane do 2V.

    Pzdr
    --
    Axel

  • 8. Data: 2018-03-27 17:08:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Axel" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >najlepiej jak największy prąd dający (ja znalazłem 3A), podłączasz
    >szeregowo żarówkę samochodową jako zabezpieczenie i zostawiasz na

    Tylko od czego.
    U mnie zasilaczy pelno, i laboratoryjny sie znajdzie, ale ktos inny,
    kto ma tylko "prostownik z lidla" ?

    Mozna od laptopa (z zarowka), o ile ktos ma, mozna z komputera
    stacjonarnego - o ile ktos potrafi uruchomic, mozna z jakiegos
    routera - byleby te 8V mial ... mozna w koncu dwie ladowarki od
    telefonow spiac, ale to juz umiejetnosci wymaga :-)

    Nie podoba mi sie ten lidlowy z tego powodu ... i prad ma troche
    maly.

    J.

  • 9. Data: 2018-03-27 21:05:15
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-03-26 o 15:54, LEPEK pisze:
> [...]
    > 'mode' w tym lidlowym nie zmienia sytuacji. Może podłączyć go pod kable
    > do odpalonego samochodu na jakiś czas? Ile to +/- może zająć? Aku ma

    Podłączyć na chwilę do innego akumulatora. Potem lidlowy już będzie w
    stanie ładować.

  • 10. Data: 2018-03-28 14:58:02
    Od: "Axel" <n...@s...mu>

    "J.F." wrote in message news:5aba5e8a$0$1004$65785112@news.neostrada.pl...

    >Tylko od czego.

    Od czegokolwiek ;-P
    Od monitora, laptopa, zewnętrznego dysku...

    > U mnie zasilaczy pelno, i laboratoryjny sie znajdzie, ale ktos inny, kto
    > ma tylko "prostownik z lidla" ?

    U mnie akurat zasilaczy nie brakuje. A w necie taki używany pewnie można za
    20 zł max wyrwać.

    >Nie podoba mi sie ten lidlowy z tego powodu ... i prad ma troche maly.

    Ale jest w miarę bezpieczny i mały - mieści się pod maską i nie trzeba
    wyrywać aku do podładowania ;-P

    --
    Axel