  • 11. Data: 2012-01-22 21:34:28
    Temat: Re: kondensator
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 01/22/2012 04:22 PM, j.r. wrote:
    > Nie wiem co spowodowało te zmiany ale to jakoś nie pasuje mi do
    > systemu calowego, tak jakby sami eurpoejczycy kondki kupowali :)

    Wystarczy że kupują chińczycy. A oni nie wiedzą co to jest cal.

    j.

  • 12. Data: 2012-01-23 01:35:36
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jacek,

    Sunday, January 22, 2012, 10:34:28 PM, you wrote:

    > Wystarczy że kupują chińczycy. A oni nie wiedzą co to jest cal.

    Wiedzą - od lat trzaskają elementy. Kiedyś robili calowe, teraz robią
    metryczne.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 13. Data: 2012-01-23 02:04:12
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 01/22/2012 08:35 PM, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Wiedzą - od lat trzaskają elementy. Kiedyś robili calowe, teraz robią
    > metryczne.

    Niektórzy wiedzą. Ale o wiele wygodniej jest posługiwać się jednostkami
    które się zna, a nie jakimiś abstrakcyjnymi wielkościami. Ty wiesz ile
    to jest 0.1", ale poproś swoją żonę żeby Ci powiedziała ile to
    mniej-więcej może być.

    pzdr.
    j.

  • 14. Data: 2012-01-23 09:17:36
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jacek,

    Monday, January 23, 2012, 3:04:12 AM, you wrote:

> [...]
    > które się zna, a nie jakimiś abstrakcyjnymi wielkościami. Ty wiesz ile
    > to jest 0.1", ale poproś swoją żonę żeby Ci powiedziała ile to

    Ale odstępy calowe można zapisywać równiez w mm - w czym problem?
    Elementy elektroniczne nie są produkowane przez moją żonę.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 15. Data: 2012-01-23 12:27:40
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > (...)
    >
    > Ale odstępy calowe można zapisywać równiez w mm - w czym problem?
    > Elementy elektroniczne nie są produkowane przez moją żonę.

    W elektronice mniejszy problem.

    Dużym problemem były konwersje w mechanice. Rosjanie z Fordami -
    przepraszam, różnymi Wołgami - męczyli się kilka lat, zanim silnik
    zaczął pasować do kielicha sprzęgła czy skrzyni biegów ;)
    Podobnie w lotnictwie.

    Pisał o tym bodajże Witold Rychter w jednej ze swoich książek.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 16. Data: 2012-01-23 20:52:08
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 01/23/2012 04:17 AM, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Ale odstępy calowe można zapisywać równiez w mm - w czym problem?

    Można. Ale marudzisz że wymiary nie są calowe.

    > Elementy elektroniczne nie są produkowane przez moją żonę.

    Tym chińczykom którzy produkują jest wszystko jedno jaki jest rozmiar.
    Wygodniej jest tym, którzy je później używają w projektach.

    pzdr.
    j.

  • 17. Data: 2012-01-23 22:13:00
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jacek,

    > Można. Ale marudzisz że wymiary nie są calowe.
    > Tym chińczykom którzy produkują jest wszystko jedno jaki jest rozmiar.
    > Wygodniej jest tym, którzy je później używają w projektach.

    Wygodniej jest Ci co chwilę zmieniać siatkę? Bo mi nie. Tym bardziej,
    że to co pasuje do rastra calowego i milimetrowego w jednym miejscu
    niekoniecznie będzie pasować do obu rastrów 10 cm dalej - tam już jest
    różnica 0.24mm.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 18. Data: 2012-01-23 22:21:27
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 01/23/2012 05:13 PM, RoMan Mandziejewicz wrote:

> [...]
    > że to co pasuje do rastra calowego i milimetrowego w jednym miejscu
    > niekoniecznie będzie pasować do obu rastrów 10 cm dalej - tam już jest

    Ja mam domyślnie siatkę metryczną, na calową przełączam tylko jak muszę
    coś umieścić ręcznie w siatce calowej. Całe szczęście przy prowadzeniu
    ścieżek pady "przyciągają", więc nie trzeba zbyt często zmieniać siatki.

    pzdr.
    j.