  • 1. Data: 2011-12-11 15:44:34
    Temat: kompleksowe zasilanie z 4x AAA
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Mam w urządzeniu (ze względów "obudowowych") dostepne tylko i wyłącznie
    miejsce na 4x AAA. Urządzenie będzie przenośne, używane raz na miesiąc,
    ale klient chce by było załączalne "guziczkiem" jednym z wielu na
    klawiaturce a nie heblem on-off.

    Potrzebuję zasilanie:
    - dla uP (3.3v lub 5v), wchodzący w idle/sleep (włączanie przerwaniem) i
    pobierajacy szczątkowe 10-50 uA oraz kilkanaście mA podczas pracy
    - LCD (może być 3v wersja) oraz jego podświetlanie
    - eeprom/flash chodzący od 2 do 5,5v
    - ale niestety również zasilanie silnika krokowego (bipolarnego) który
    jest przewidziany na 24v (2 cewki, 12ohm, 24v, 500mA). Teoretycznie
    miałby go sterować UDN2916B który sam-z-siebie wymaga 10-40V, i wciąga
    5-10mA (na pusto). Nie potrzebuje ani prędkości, ani nominalnego momentu
    na tym silniku, on ma się tylko móc obracać by go sprawdzić, im mniejszy
    moment tym lepiej.
    - 4x AAA może być 1.5 lub 1.2 akumulatorkami nimh/nicd, to jeszcze
    trzeba by ich ładowanie z 12v pomyśleć.

    Czy jest jakieś sensowne kompleksowe rozwiązanie na taką okazję w jednym
    czipie lub module, czy muszę strugać kilka oddzielnych układów - jeden
    stabilizator low-power dla idle, drugi do pełnego zasilania razem z
    flash i lcd, trzeci step-up z 4.8 na 24v itd?

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 2. Data: 2011-12-11 19:24:44
    Temat: Re: kompleksowe zasilanie z 4x AAA
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    On 11.12.2011 16:44, BartekK wrote:
> [...]
    > stabilizator low-power dla idle, drugi do pełnego zasilania razem z
    > flash i lcd, trzeci step-up z 4.8 na 24v itd?

    W tym przypadku projekt powinieneś zacząć od zasilania silników.
    Potrzebujesz 24V/1A, czyli jakieś 6...7A z tych swoich bateryjek.
    To raczej mało realne. Poszukaj raczej jakiś paków akumulatorowych na
    napięcie około 12V (np. 3 x LI-ION), albo od razu 24V (6 x LI-ION)
    Do zasilania uC, LCD i flasha dasz małą przetwornicę na 3,3...5V.
    Zasilanie może być włączane przyciskiem chwilowym i podtrzymywane przez
    uC, więc nie ma potrzeby zasilania uC cały czas.

  • 3. Data: 2011-12-11 22:54:44
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-12-11 20:24, Zbych pisze:
    > W tym przypadku projekt powinieneś zacząć od zasilania silników.
    > Potrzebujesz 24V/1A, czyli jakieś 6...7A z tych swoich bateryjek.
    Jednego silnika, a w zasadzie silniczka PM35L-024
    http://www.eminebea.com/content/html/en/motor_list/p
    m_motor/pm35l024.shtml
    a to że takie mu parametry podają, to są parametry graniczne, a nie
    krytyczne. Fizycznie ten silniczek jest wielkości "jak od walkmana" albo
    od napędu FDD, i podobnej mocy, i wystarczy mi bym mógł go obracać
    ~50-100rpm w obu kierunkach (a ponieważ to jest 24kroki/obrót = 20Hz
    sterowanie, czyli praktycznie nic)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 4. Data: 2011-12-12 10:37:07
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2011-12-11 23:54, BartekK pisze:
> [...]
    > od napędu FDD, i podobnej mocy, i wystarczy mi bym mógł go obracać
    > ~50-100rpm w obu kierunkach (a ponieważ to jest 24kroki/obrót = 20Hz

    Jeśli dobrze rozumiem ten wykres:
    http://www.eminebea.com/content/html/en/motor_list/p
    m_motor/images/pm35l024_graph4.gif

    to i tak musisz przy małych obrotach (podczas rozpędzania) mieć
    wydajność ~0,5A z 24V.