  • 1. Data: 2012-12-18 09:16:29
    Temat: kolko ze szkla
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    Mam filtr IR, taki co przepuszcza tylko IR. Zabawa przednia, ale filtr
    jest duzy, a ja bym chcial go na obiektyw montowac.
    Filtr ma srednice kilkunastu cm, kosztowal grosze, taki na obiektyw
    kosztuje zdecydowanie za duzo jak na zabawe. Nie wiem, czy jest to szklo
    odpowiednio zabarwione, czy miedzy taflami jest jakas folia.
    Jak z tego wykroic mniejsze kolko?
    a) dobrze zamocowac i rysowac do skutku narzedziem do wycinania dziur w
    kafelkach
    b) wycinac pracowicie tarcza "diamentowa" na szlifierce
    c) dac sobie spokoj z MacGyverem i za grosze dac to do zakladu szklarskiego

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 2. Data: 2012-12-18 12:31:58
    Temat: Re: kolko ze szkla
    Od: Swift <p...@g...com>

    Ja bym dał do zakładu optycznego. Docinają soczewki do okularów, to kółko też zrobią.
    PP

  • 3. Data: 2012-12-18 20:37:54
    Od: Padre <P...@n...net>

    W dniu 2012-12-18 12:31, Swift pisze:
    > Ja bym dał do zakładu optycznego. Docinają soczewki do okularów, to kółko też
    zrobią.
    > PP

    W zakładzie optycznym szkło obrabiane jest wyłącznie za pomocą
    szlifierki, ręcznie nie będzie im się chciało zeszlifować 3/4
    powierzchni o ile jeszcze taką szlifierkę mają pod ręką a w automat nie
    wejdzie ale spytać warto. Poza tym automaty szlifują na podstawie
    oprawki albo szablonu, okrągłego o konkretnej średnicy zapewne nie mają.
    Szklarze mają sprzęt dość brutalny i szkło traktują mało delikatnie,
    mogli by porysować powierzchnię. Można by poszukać kogoś kto zajmuje się
    witrażownictwem tak jak ja i ma odpowiedni sprzęt na wyciągnięcie ręki.

  • 4. Data: 2012-12-19 07:24:41
    Od: c...@p...onet.pl

    W dniu wtorek, 18 grudnia 2012 09:16:29 UTC+1 użytkownik Pawel O'Pajak napisał:
> [...]
    >
    > ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
    >
    > moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com

    Czego to ludzie nie wymyslą :)
    System cięcia szkła podciśnieniowy:
    http://www.youtube.com/watch?v=x-84Sdq7jaE
    Za pomocą strumienia wody pod ciśnieniem:
    http://www.youtube.com/watch?v=09qRMWsK0Bw

    WM

  • 5. Data: 2012-12-19 20:39:45
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Czego to ludzie nie wymyslą :)
    > System cięcia szkła podciśnieniowy:
    > http://www.youtube.com/watch?v=x-84Sdq7jaE

    Toż to zwykły cyrkiel do szkła z przyssawką, ma go większość szklarzy.
    Ten film prezentuje przede wszystkim ten specjalny sprężynowy pobijak
    bez którego prostopadłe przełamanie szkła grubszego niż 10mm jest
    praktycznie niemożliwe. Proste cięcia grubych szkieł w terenie wykonuje
    się ręcznymi piłami tarczowymi, krzywizny trzeba nadal ciąć jak dawniej.