  • 1. Data: 2010-01-05 17:08:41
    Temat: kolce i lod
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Witam
    Wlasnie wrocilem z testowania wlasnej roboty kolcowanych opon.
    Produkcja: ponad 200 stalowych, hartowanych wkretow w oponie,
    przekladka, detka i wio.
    Wrazenia NIESAMOWITE, nawet zwykle kolce, w wersji producenckiej nie
    maja szans z wystajacymi na prawie 2 cm stalowymi bolcami.
    Na lodzie auto jedzie jak po mokrym asfalcie, czyli na oblodzonym
    szutrze 120-130 nie jest predkoscia ktora powoduje palpitacje serca.
    Przednia zabawa :)
    Polecam

    --
    pozdrawiam
    MarcinJM

  • 2. Data: 2010-01-05 17:27:45
    Temat: Re: kolce i lod
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    MarcinJM wydusił z siebie te słowy:

    > Wrazenia NIESAMOWITE, nawet zwykle kolce, w wersji producenckiej nie
    > maja szans z wystajacymi na prawie 2 cm stalowymi bolcami.

    zdjęcie mile widziane.
    Jakos nie wyobrażam sobie wystającego pręta 2cm ponad opone, ktory zachowuje
    sztywność.
    ps. wkręty rozumiem, ze na wylot w opone i nakrętka z dwóch stron?

    --
    Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl
    Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)

  • 3. Data: 2010-01-05 17:30:54
    Od: "WIHEDCNF" <2...@h...nl>

    Użytkownik "MarcinJM"

    > Wlasnie wrocilem z testowania wlasnej roboty kolcowanych opon.
    > Produkcja: ponad 200 stalowych, hartowanych wkretow w oponie,
    > przekladka, detka i wio.

    Że też Ci się chciało ;-) gratuluję zamozaparcia.

    ps. ja na lodzie zdecydowanie wole się pobawić poślizgami, ale nie
    przeczę gdzieś w bardzo trudnych górzystych warunkach takie oponki to
    może być skarb.

    Pozdrówki

  • 4. Data: 2010-01-05 17:33:34
    Od: "peter" <a...@F...pl>

    > ps. wkręty rozumiem, ze na wylot w opone i nakrętka z dwóch stron?

    nakretka i wkret ?

  • 5. Data: 2010-01-05 17:41:05
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    WIHEDCNF pisze:
    > ps. ja na lodzie zdecydowanie wole się pobawić poślizgami, ale nie
    > przeczę gdzieś w bardzo trudnych górzystych warunkach takie oponki to
    > może być skarb.

    To sobie wyobraz, ze na poczatek zalozylem kolec na przod i zimowki na
    tyl. Zrobila sie jazda na "trolejach", z tym ze predkosci ok 80kmph
    (dwojka przy odcieciu, wiec ok 80kmph).
    Normalny drift oska ;)
    Doswiadczenie: bezcenne.

    MarcinJM

  • 6. Data: 2010-01-05 17:47:27
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Kuba (aka cita) pisze:
> [...]
    > zachowuje sztywność.
    > ps. wkręty rozumiem, ze na wylot w opone i nakrętka z dwóch stron?

    Tak zrobione jak tu:
    http://zarzecki.com/opona_z_kolcami/

    Tez sie zdziwilem, ze opona unosi sie na kolcach nad ziemia.
    Co prawda szybko z 2 cm zrobilo sie ok 7mm (musialem po asfalcie
    przejechac) ale przy tej dlugosci na asfalcie kolec juz sie chowa w
    opone i nie zuzywa sie na twardym, przynajmniej zdecydowanie wolniej jak
    na poczatku.

    MarcinJM

  • 7. Data: 2010-01-05 18:12:51
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    peter wydusił z siebie te słowy:

    > nakretka i wkret ?

    no też mi nie pasuje .. ale 2cm?!
    W czym sie to trzyma?

  • 8. Data: 2010-01-05 18:31:57
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

> [...]

    > przejechac) ale przy tej dlugosci na asfalcie kolec juz sie chowa w
    > opone i nie zuzywa sie na twardym, przynajmniej zdecydowanie wolniej

    aż by mi sie chcialo spróbować :D

  • 9. Data: 2010-01-05 18:57:55
    Od: "WIHEDCNF" <2...@h...nl>

    Użytkownik "MarcinJM"

    > Zrobila sie jazda na "trolejach", z tym ze predkosci ok 80kmph
    > (dwojka przy odcieciu, wiec ok 80kmph).
    > Normalny drift oska ;)
    > Doswiadczenie: bezcenne.

    Mniam... :)

  • 10. Data: 2010-01-05 19:14:57
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    WIHEDCNF pisze:

    > Użytkownik "MarcinJM"

    > Mniam... :)

    Koszt wykonania jakby sie ktos zachecil:

    4 opony 13" padliny kompletne: 20zl
    8 detek 13" 8x 16zl : 128zl (4 szt rozciac na przekladki miedzy lbami
    wkretow a opona wlasciwa, te na przekladki moga byc wieksze, np. 14")
    1 kg wkretow stalowych hartowanych z w miare szerokim i plaskim lbem np.
    5x25 : ok 10 zl
    Wkretarka (recznie nie ma szans)
    okolo 3 godzin na wykonanie.

    Wiercimy otworki z zewnatrz opony (trzeba sprawdzic podzial klockow
    bieznika, czy dzieli sie na 2, czy na trzy) co drugi klocek w kazdym
    rzedzie klockow. Otworki sa potrzebne, zeby od srodka widziec miejsce
    wkrecenia wkreta. Reszty mozna sie domyslic :)

    nie wiem na ile zabawy starcza te kolce, ale mi, na to na co juz
    starczyly moralnie zwrocily sie :)

    MarcinJM