  • 1. Data: 2012-04-18 01:41:30
    Temat: kierownicy autobusów
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Niby na co dzień jest normalnie, jak jadę autem to zdarza się im
    atakować z sąsiedniego pasa, podporządkowanej, przystanku, zwłaszcza
    jak jest korek. Staram się im ułatwić, bo gabaryt, pracują, ja i tak
    dam radę, itp.
    Ale już któryś raz w tym roku, gdy jadę na 2oo, spotykam się z niezwykłą
    uprzejmością. Dziś, wczoraj znaczy, się cały autobus zatrzymał, żebym
    sobie z podporządkowanej wygonie wyjechał, w dodatku w lewo na jego
    pas. Jako że już któryś raz macham łapą, kierowcy autobusu za większą
    lub mniejszą uprzejmość, to zastanawiam się czy to nowa świecka tradycja
    czy po prostu na motocyklu wyglądam z daleka tak jakbym potrzebował
    specjalnej troski.
    Tak czy inaczej, jakoś przyjemniej się robi na drodze, i ciekawym czy
    też tak macie.
    A kierowców autobusów, jeszcze raz pozdrawiam.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 2. Data: 2012-04-18 07:39:08
    Temat: Re: kierownicy autobusów
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > A kierowców autobusów, jeszcze raz pozdrawiam.

    Nie jeżdżę zawodowo autobusem, jednak mam prawko kat. D i podczas robienia
    sporo rzeczy udało mi się zaobserwować.
    "Zwykły" kierowca (kat. B) ma zwyczajnie w dalekim poważaniu innych
    kierowców. Niestety muszę to napisać - jest bardzo niewiele szkół jazdy,
    które oprócz technicznej nauki prowadzenia samochodu, uczą kultury, empatii
    i paru innych rzeczy potrzebnych na drodze. Dopiero kierowcy, który robi
    wyższe kategorie PJ (zazwyczaj po kilku latach doświadczenia z kat. B)
    otwierają się oczy i zaczyna dostrzegać sporo innych rzeczy na drodze,
    zaczyna przewidywać, stawiać się w sytuacji innych uczestników ruchu.
    Jeszcze więcej dostrzegają przyszli kierowcy kat. D i E. Jeżeli "przy
    okazji" taki kierowca jest posiadaczem kat. A to ma pełne spojrzenie na to
    co tak naprawdę dzieje się na drodze. Dlatego kiedyś z czystej ciekawości
    postanowiłem się doszkolić i teraz bezpieczne wypuszczenie przy dużym ruchu
    z podporządkowanej, kierowcy chcącego włączyć się do ruchu jest dla mnie
    czymś zupełnie naturalnym. Obserwuję, że taki "trend" sie nasila. Związane
    jest to poniekąd z rosnącym natężeniem ruchu, ale tak "po cichu" liczę także
    na to, że zmienia się profil psychologiczny kierowców. Myślę, że jeszcze
    kilka lata i będziemy się dziwić zjawisku odwrotnemu :)
    Pozdrawiam !
    WOJO

  • 3. Data: 2012-04-18 09:47:09
    Od: duddits <p...@N...gomoto.tv>

    On 18.04.2012 01:41, kakmar wrote:
> [...]
    > atakować z sąsiedniego pasa, podporządkowanej, przystanku, zwłaszcza
    > jak jest korek. Staram się im ułatwić, bo gabaryt, pracują, ja i tak

    To fajnie, że starasz się ułatwić (poważnie), ale takie są przepisy:
    masz obowiązek ustąpić mu pierwszeństwa kiedy włącza się do ruchu,
    wyjeżdża z autobusowej zatoki czy przystanku.
    Motocyklem to nie problem, starasz się po prostu mu nie przeszkadzać.
    Zwykle miejsca starczy dla obu.

    Zresztą to zastanawiające, że uprzejmość na drodze jest na tyle
    wstrząsającym zjawiskiem, że się o niej mówi i pisze :)

    --
    [GoMoto.TV]
    Faceci na kanapach

  • 4. Data: 2012-04-18 09:48:06
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    kakmar <k...@g...com> wrote:

    > Tak czy inaczej, jakoś przyjemniej się robi na drodze, i ciekawym czy
    > też tak macie.

    Kompletnie odwrotnie - nie raz autobus wymusił na mnie pierwszeństwo
    zmuszając do gwałtownego hamowania, raz (w deszczu) prawie skończyło
    się szlifem.

    --
    Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
    PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++

  • 5. Data: 2012-04-18 09:55:51
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-04-18 09:47, duddits pisze:

    > Zresztą to zastanawiające, że uprzejmość na drodze jest na tyle
    > wstrząsającym zjawiskiem, że się o niej mówi i pisze :)

    U nas na prowincji to juz raczej norma ze sie ludzie wpuszczaja.
    Kulezanka przyjezdna ze Stolicy natomiast mowi ze najwiekszym dla niej
    szokiem bylo ze nie musiala wymuszac pierwszenstwa bo zawsze ja ktos
    wpuscil. Na prawde taka macie tam korride ? :)
    Wydaje mi sie ze u nas im wieksze korki tym sie ludzie uprzejmiejsi
    robia - generalnie, bo zawsze sie trafi jakis buc zeby nie bylo za slodko :)
    A co do kierowcow autobusow to maja prawo, my mamy obowiazek wpuscic
    ale... czesto dziekuja za wpuszczenie. Mysle ze to tez pozytywnie do
    nich nastraja i ulatwia im zycie :)

    pozdr
    newrom na luzie jak gepard Chester ;)
    --
    RD07 - http://otomoto.pl/honda-xrv-africatwin-M3128032.html

  • 6. Data: 2012-04-18 11:01:28
    Od: duddits <p...@N...gomoto.tv>

    On 18.04.2012 09:55, Roman Niewiarowski wrote:
> [...]
    > szokiem bylo ze nie musiala wymuszac pierwszenstwa bo zawsze ja ktos
    > wpuscil. Na prawde taka macie tam korride ? :)

    Ja nie potwierdzam :) Znaczy faktycznie, buc jakiś zawsze się trafi, ale
    to zjawisko ponadgraniczne, występujące wszędzie.
    Zwykle jest miło i uprzejmie ..., albo może mam szczęście.

    > A co do kierowcow autobusow to maja prawo, my mamy obowiazek wpuscic
    > ale... czesto dziekuja za wpuszczenie. Mysle ze to tez pozytywnie do
    > nich nastraja i ulatwia im zycie :)

    A pewnie, że i owszem. Uprzejmość uprzejmością zwalczaj :)

    --
    [GoMoto.TV]
    Faceci na kanapach

  • 7. Data: 2012-04-18 11:06:49
    Od: Kamil Nowak 'Amil' <t...@r...pl>

    duddits napisał(a):
    > A pewnie, że i owszem. Uprzejmość uprzejmością zwalczaj :)

    a gdzie kur... wizerunek???

    --
    Kamil Nowak 'Amil'
    rocker's not dead

  • 8. Data: 2012-04-18 11:22:54
    Od: duddits <p...@N...gomoto.tv>

    On 18.04.2012 11:06, Kamil Nowak 'Amil' wrote:
    > a gdzie kur... wizerunek???

    W mediach ... :)

    --
    [GoMoto.TV]
    Faceci na kanapach

  • 9. Data: 2012-04-18 11:23:13
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    > a gdzie kur... wizerunek???

    W dmuchanym kasku ?

    pozdr
    newrom
    --
    RD07 - http://otomoto.pl/honda-xrv-africatwin-M3128032.html

  • 10. Data: 2012-04-18 12:42:08
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 04/18/2012 09:47 AM, duddits wrote:

> [...]
    > wyjeżdża z autobusowej zatoki czy przystanku.
    > Motocyklem to nie problem, starasz się po prostu mu nie przeszkadzać.

    Zgadza się ale nie w trybie kierunkowskaz i gaz nie patrząc czy cokolwiek
    jedzie i z jaką prędkością.

    --
    Artur
    ZZR 1200