  • 1. Data: 2009-10-19 20:51:37
    Temat: kabel wchodzacy przez dach a zaciekanie
    Od: "tadzik" <j...@o...eu>

    Witam,
    musze poprawic plik kabli antenowych, wchodzacych przez dach na strych
    (sączy się po nich woda w czasie deszczu).
    Podobno robi się z nich jak to niektórzy nazywają pętle, czyli jakies takie
    wygięcie w kształcie litery "U".

    Czy moglby mi ktos dokladnie to opisac lub wskazać jakis rysunek/schemat,
    jak to powinno byc prawidłowo wykonane?
    Z gory bardzo dziekuje.

  • 2. Data: 2009-10-20 05:58:12
    Temat: Re: kabel wchodzacy przez dach a zaciekanie
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    tadzik pisze:
> [...]
    >
    > Czy moglby mi ktos dokladnie to opisac lub wskazać jakis
    > rysunek/schemat, jak to powinno byc prawidłowo wykonane?

    napisz jak masz wprowadzone, pod zwykłą dachówką, pod opierzeniem?

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Debian Lenny, Gnome, Compiz-Fusion

  • 3. Data: 2009-10-20 06:01:57
    Od: "zeeltom" <z...@g...com>

    > Czy moglby mi ktos dokladnie to opisac lub wskazać jakis rysunek/schemat,
    > jak to powinno byc prawidłowo wykonane?

    Kabelek musi wchodzić do otworu od dołu. Woda zazwyczaj nie płynie po kablu
    pod górę ;)
    Dlatego robi się taką literę U by woda kapała na dole tej litery.
    Ja zazwyczaj wchdzę na strych pod dachówką, albo kołnierzem przy włazie
    dachowym.
    Jeśli wchodzę przez komin, to otwór wiercę z zewnątrz do góry komina, by
    kabel wchodził do komina (ściany) po skosie do góry. Wtedy woda nie wpłynie.

  • 4. Data: 2009-10-21 18:48:25
    Od: "tadzik" <j...@o...eu>

    > napisz jak masz wprowadzone, pod zwykłą dachówką, pod opierzeniem?

    pod dachowka
    z tego co sie zorientowalem to bylo dobrze zrobione, tylko nie wiem kto i
    kiedy zlikwidowal to "U" (naciagnal kabel)