  • 41. Data: 2009-05-21 09:19:04
    Temat: Re: (k) przerywacz kierunkowskazów 6V 2 x 10 watt
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    falco <m...@w...pl> wrote:

    >Doceniam Twoje doświadczenie, ale nie bardzo rozumiem czemu uważasz
    >(teoretycznie), że coś co się sprawdza w innych znanych mi Kyvackach ma
    >się nie sprawdzić u mnie, czyli podobnym motocyklu... ;)

    To sie rozumisz, nie sprawdza na drodze;) Ale to juz sam sie
    przekonasz.

    >ale równie dobrze można by rzec, że światło stopu, które jest w Kyvacce,
    >to mikroświatełunio... ;)

    Bo tez tak jest. I to tez nie jest dobrze ale ma troche mniejsze
    przelozenie na obnizenie bezpiecznosti.
    Jak koledzy prawia: diody sa przyszloscia narodu.
    W kwestii oryginalnosci szerokorozumiane zarowki sa u mnie w tej
    samej przegrodce co oryginalne paliwo czy powietrze w oponach. Z
    letkim wyjatkiem na pozycyjne;) Ciezko dobrac diody o temperaturze
    swiatla zblizonej do 3 watowej zaroweczki, w kazdym razie mialem z tym
    problem ale nie daje za wygrana;). Przy kolorach to juz nie ma takiego
    znaczenia optycznego.

    >Tu niestety się mylisz, bo Kyvacka ma rollgaz, więc ani prawego lusterka
    >ani kierunkowskazu się nie da założyć... ;)
    >Migacze już są i wyglądają tak:

    Sa takie dedykowane dla weteranow i innych czoperow, z marka Hella
    zdaje sie. Mnie sie to nie podoba, motor staje sie jeszcze szerszy i
    nie mozna go opierac o sciane jak to mam we zwyczaju ale to rzecz
    gustu i nawykow;).

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 42. Data: 2009-05-21 12:23:17
    Od: mmaurycy <m...@v...pl>

    Jacek Czerwinski pisze:

    > Chyba że diody są w szereg, a nie wyobrażam sobie by nie były.
    > (trochę roboty z delikatnym rozbieraniem "żarówki").
    > Zwłaszcza jak zalany żywicą eposkydową.

    Rozbierałem kilka przerywaczy elektronicznych (kostka)i żaden nie był zalany żywicą,
    po za tym większość pracuje już od 5V. Diody są w szeregu zgadza
    się ale napięcie standardowo jest 3-3,3V przerobić można dość łatwo żarówki led
    których są pojedyncze diody power
    np:http://www.allegro.pl/item637004096_postojowki_le
    d_0_5w_high_power_w5w_t10_r10.html mimo nazwy postojówki u znajomego sprawdzają się
    jako migacze
    Wszystko zależy od chęci i uporu.
    --
    pozdrawiam
    mmaurycy

  • 43. Data: 2009-05-21 12:26:20
    Od: mmaurycy <m...@v...pl>

    Jacek Czerwinski pisze:

> [...]

    po za tym większość pracuje już od 5V. Diody są w szeregu zgadza
    się ale napięcie standardowo jest 3-3,3V przerobić można dość łatwo żarówki led
    np:http://www.allegro.pl/item637004061_postojowki_le
    d_smd_1w_high_power_w5w_t10_r10.html mimo nazwy postojówki u znajomego sprawdzają się

  • 44. Data: 2009-05-21 12:34:33
    Od: "huck" <2...@w...pl>

    Użytkownik "Jacot" <j...@m...pl> napisał w wiadomości

    > Zdecydowanie efektywniejsze jest machanie. Dorob sobie odblaskowe
    > mankiety czy cus, latwo demontowalne.
    > To kwestia psychiki;) To tak jak z tymi kaskami nie przymierzajac,
    > zakladasz na glowe taki czerep i od razu czujesz jak Ci bezpieczenstwo
    > skoczylo do gory. A to tylko kwestia aury, ktora to cos otacza.
    > Kierunkowskazy wyssalem z mlekiem matki ale zadziwiajaco latwo sie
    > odzwyczailem. Idzie o to, zeby byc wyrazistym. dowolna metoda.

    wicie rozumicie kolego jacot
    wy operujecie w innej czaso-przeszczeni niz falco
    ciezko porównywać jazde wew twoich okolicach do DC
    czas w DC plynie szybciej a przeszczeń siem zagenszcza
    ;-)
    huck

  • 45. Data: 2009-05-21 12:35:30
    Od: falco <m...@w...pl>

    Jacot pisze:

    > Jak koledzy prawia: diody sa przyszloscia narodu.
    > W kwestii oryginalnosci szerokorozumiane zarowki sa u mnie w tej
    > samej przegrodce co oryginalne paliwo czy powietrze w oponach.

    Ja wbrew pozorom nie jestem ortodoksem i też biorę pod uwagę sprawdzenie
    zestawu z diodami, ale cały szkopuł w tym, że mam parcie na czas i
    kompletny brak czasu... ;) aby coś innego teraz wykombinować. Wszystkie
    propozycje sobie zachowałem i w praniu wyjdzie co się najlepiej sprawdzi. ;)

    > Sa takie dedykowane dla weteranow i innych czoperow, z marka Hella
    > zdaje sie. Mnie sie to nie podoba, motor staje sie jeszcze szerszy

    Oglądałem różne montowane w kierownicę, ale żadne mi nie podeszły, tak
    samo jak Tobie nie pasuje mi poszerzanie motocykla a i w garażu można
    zahaczyć o Garba lub ścianę... ;)

    --
    (Po)zdrówka! falco

    Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT
    Popiel 1200 '70 1.2 6V
    sen na jawie SenNa... Jawa 356 '58 175

  • 46. Data: 2009-05-21 16:07:58
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    "huck" <2...@w...pl> wrote:

    >wicie rozumicie kolego jacot
    >wy operujecie w innej czaso-przeszczeni niz falco
    >ciezko porównywać jazde wew twoich okolicach do DC
    >czas w DC plynie szybciej a przeszczeń siem zagenszcza

    I dlatego pisze:) Bo jo u siebie to nawet nie macham, bo mie sie nie
    chce:) I tak wszyscy wiedza dokad jade, bo gdzie niby mialbym jechac;)
    W lewo skrecam tylko wtedy, kiedy nikogo nie ma w poblizu.
    W gestym ruchu migacze, ktorych nie widac to bezposrednie zagrozenie
    zycia. Zwlaszcza niewidoczne z przodu.

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 47. Data: 2009-05-21 16:08:52
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    mmaurycy pisze:

> [...]
    d_smd_1w_high_power_w5w_t10_r10.html
    > mimo nazwy postojówki u znajomego sprawdzają się jako migacze

    Jak już dłubać ... zastanawiałeś się jak by wyglądał schemat na
    samowyłączający się kierunek - jak w puszkach - oczywiście technologią
    garażową trudno to zrobić mechanicznie jak w autach, ale elektronik ...
    kto wie... włącznik by musiał być oczywiście potrójny 'dzwonkowy', coś
    koło osi kiery co da impuls na powrocie z zakrętu ...
    Przekombinowałem?

  • 48. Data: 2009-05-22 06:38:59
    Od: Kamil Nowak 'Amil' <k...@q...spaaaaam.pl>

    Jacek Czerwinski napisał(a):
    > Przekombinowałem?

    Japonce to robily w latach 80-tych, bo wtedy byla moda na gadzety
    elektroniczne. I nichuja sie to nie sprawdzalo. Dzisiaj to stosuje sie
    przypominacze ze sie kierunku nie wylaczylo (fabryczne lub niektore
    alarmy tak maja).

    --
    Kamil Nowak 'Amil'
    _motory_ pijadzio i susuki

  • 49. Data: 2009-05-22 07:14:33
    Od: mmaurycy <m...@v...pl>

    Jacek Czerwinski pisze:

> [...]
    > kto wie... włącznik by musiał być oczywiście potrójny 'dzwonkowy', coś
    > koło osi kiery co da impuls na powrocie z zakrętu ...

    Da się to zrobić na przekaźniku ale tak jak napisał Amil nie sprawdza się w sytuacji
    kiedy np musisz odbić kierownicę na chwilę migacz się wyłącza.

  • 50. Data: 2009-05-22 09:36:42
    Od: Arni <a...@N...spam>

    Jacek Czerwinski pisze:

> [...]
    > kto wie... włącznik by musiał być oczywiście potrójny 'dzwonkowy', coś
    > koło osi kiery co da impuls na powrocie z zakrętu ...

    stara yamaha xs 400 miala patent z wyłaczaniem kierunkowskazow po jakims
    czasie od dodania gazu. Czyli dojezdzałes do krzyzownaia obroty spadały,
    jak rozpedzałes sie ponownie to kierunek sie wyłączał.

    --
    Arni Toruń
    '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"