  • Data: 2009-11-20 07:42:14
    Temat: jakość połączeń międzynarodowych
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Zauważyłem, że subiektywnie połączenia międzynarodowe, mają gorszą jakość
    techniczną niż krajowe.
    Da się to odczuć w ruchu "oficjalnym", a nie przez "zdrapkowych" operatorów
    puszczających ruch podejrzanymi metodami.
    Dla przykładu, połączenie GSM Międzyzdroje-Szwecja, brzmi wyraźnie gorzej
    niż krajowe.
    Choć przyznam, że wielkie miasta jak Warszawa czy Poznań, mają ten sam
    efekt.
    Taki niewyraźny dzwięk.
    Korzystanie z GSM na prowincji daje lepszą jakość audio.
    Podobnie ma się sprawa z telefonami stacjonarnymi.
    Połącznia zagraniczne (zwłaszcza do UK) są takie, jakby tam wszyscy w tej
    Wielkiej Brytanii mieli mikrofony owinięte skarpetami.
    Zero "sopranów" (jeśli w telefonii 300 Hz - 3400 Hz można użyć tego słowa).
    Może inne kodeki mają, bo wiadomo - bulgocząca mowa nie potrzebuje tak
    dobrych, jak słowiańskie szelszczenie.
    Oczywiscie rozsmowy były prowadzone w jezyku polskim.
    A czytałem bardzo dawno temu, że w telefonii GSM przynajniej na początku,
    modyfikowano kodeki w zależności od kraju i przeważającego języka.
    vari