  • Data: 2011-01-20 16:55:02
    Temat: jak to jest z rejestracją sprowadzanego "opłaconego"
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witaj Grupo

    jako że namierzona Micra nie wypaliła (znalazł się mniej wybredny
    kupujący, ja miałem kilka uwag i chciałem się targować) to szukam dalej
    auta dla żony. Chociaż nastawiałem się na auto z Polski to znalazłem
    kilka ogłoszeń z autami sprowadzanymi zawierających takie zapisy np.
    "AUTO PRZYGOTOWANE DO REJESTRACJI: AKCYZA, RECYKLIN, BADANIE TECHNICZNE,
    TŁUMACZENIE- OPŁACONE!!!"

    Ściągałem kiedyś dla siebie auto z Niemiec, ale raz że to było ponad 8
    lat temu a poza tym załatwiałem wszystko sam i wszystkie kwity były na
    mnie. Tu się zastanawiam, że skoro wszystko jest opłacone (m. inn.
    akcyza) to jest ona na konkretną osobę. Jeśli teraz pójdę z tymi
    papierami do US po "zwolnienie z VATu" to jak znam życie dowiem się że
    nie wystawią, bo akcyzę opłacił ktoś inny.

    Czytałem inne wątki o kłopotach z autem z Niemiec i z Belgii i nie
    chciałbym umoczyć. Czy da się to jakoś sensownie rozwiązać? Czy coś
    zmienia fakt zakupu od kogoś kto prowadzi DG (ściąga samochody zarobkowo
    i wystawia VAT marża?) Zakładam ze najprostsze rozwiązanie czyli
    zapłacenie za zarejestrowanie i potem przerejestrowanie nie wejdzie w
    grę. Jest sens rozpatrywać takie auta?

    --
    MZ