  • 21. Data: 2009-06-30 07:49:56
    Temat: Re: jak połączyć PC z TV?
    Od: Gienek <g...@s...pl>

    > Czy masz to jakoś podpięte oddzielnie?
    > ja widze ze DVI wychodzi z karty graficznej i nie widzę możliwości żeby do
    > tego podpiąć dźwięk.

    Karty ze stajni AMD czyli ATI RADEON posiadają dodatkową kartę dźwiękową
    zamontowaną w sobie natomiast karty ze stajni NVIDIA mają wejście
    SPDIF które łączy się z wewnętrznym wyjściem SPDIF płyty głównej.

    Osobiście korzystam z karty NVIDIA i z przesyłaniem dźwięku jednym
    kablem HDMI do telewizora nie ma najmniejszego problemu.

  • 22. Data: 2009-06-30 07:52:35
    Od: Gienek <g...@s...pl>

    > Jaka karta graficzna?

    NVIDIA GEForce GTX285

    Filmy 1080p ogląda się na telewizorze bez najmniejszych zgrzytów :)

  • 23. Data: 2009-06-30 07:57:04
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Gienek" <g...@s...pl> napisał w wiadomości

    > NVIDIA GEForce GTX285
    >
    > Filmy 1080p ogląda się na telewizorze bez najmniejszych zgrzytów :)

    No czyli kabelek dodatkowy podłączyć musiałeś, więc stąd masz dźwięk.
    Fakt, że zdecydowanie lepiej zrobić to wewnątrz kompa niż ciągnąć dodatkowy
    kabel do tv, o jakości dźwięku nie wspominając.

  • 24. Data: 2009-06-30 08:23:02
    Od: Gienek <g...@s...pl>

    > No czyli kabelek dodatkowy podłączyć musiałeś, więc stąd masz dźwięk.

    Tak. Taki o długości około 15cm wewnątrz komputera.
    Prawy górny róg w linku z dołu ;)

    http://www.futurelooks.com/wordpress/wp-content/uplo
    ads/2009/01/zotac-vidcards-0015.jpg

    > Fakt, że zdecydowanie lepiej zrobić to wewnątrz kompa niż ciągnąć
    > dodatkowy kabel do tv, o jakości dźwięku nie wspominając.

    Jeśli nie posiadasz dodatkowego zestawu AUDIO to wątpię, że na
    telewizorze zauważysz różnicę w jakości dźwięku. Zanim złożyłem nowy
    komputer to na starej karcie ATI Radeon 9600 musiałem puszczać dźwięk
    poprzez wyjście analogowe (w nowych Radeonach już ten problem nie
    występuje) karty dźwiękowej która była zintegrowana z płytą główną. O
    dziwo gdy w podobny sposób spróbowałem przesłać dźwięk gdy HDMI było
    podłączone do karty nvidia to niestety nie udało się. Hmm. Czyżby
    telewizor wyczuwał, że strumień danych który płynie poprzez HDMI zawiera
    też dane o dźwięku i automatycznie wyłączał analogowe wejścia AUDIO?

    Najbardziej denerwuje mnie to, że telewizor gdy korzysta z wejścia HDMI
    to przy ciemnych scenach sam automatycznie zmniejsza kontrast co jest
    trochę denerwujące. Czytałem instrukcję obsługi i grzebałem się po menu
    ale nie znalazłem nic, żeby wyłączyć tą funkcję. Czy ktoś wie jak pozbyć
    się tego dziadostwa w telewizorze SONY Bravia?

  • 25. Data: 2009-06-30 08:40:35
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]

    > telewizor wyczuwał, że strumień danych który płynie poprzez HDMI zawiera
    > też dane o dźwięku i automatycznie wyłączał analogowe wejścia AUDIO?

    W Sharp możesz sobie przełączyć wejścia audio jak chcesz.

  • 26. Data: 2009-06-30 18:38:47
    Od: Gienek <g...@s...pl>

    > taki że można kupić kartę video która ma zintegrowany układ audio i
    > wysyła dźwięk razem z obrazem kabelkiem hdmi bez żadnych przejściówek.

    Standard HDMI jest kompatybilny z DVI. Różni się tylko wtykiem i brakiem
    sygnału audio w tym drugim. Skoro obydwa sygnały są identyczne to
    producenci niektórych kart w tym też większości nowszych radeonów z
    zintegrowanym układem audio posiadają tylko i wyłącznie wyjścia HDMI.
    Takie coś co umożliwia wetknięcie jednego typu wtyku w inny nazywa się
    przejściówką.

  • 27. Data: 2009-07-01 20:40:07
    Od: "Adam" <adamus1272[nospam}@tlen.pl>

    > Nie wiem po co bawić się w dodatkowe kable. Mam połączony komputer z
    > telewizorem Sony poprzez przejściówkę DVI -> HDMI i nie potrzeba
    > dodatkowych kabli. Dźwięk i obraz wędruje jednym kablem.

    Nie doczytałeś że nie we wszystkich kartach masz na wyjści DVI również
    dźwięk - u mnie tak właśnie jest że na DVI mam tylko obraz więc potrzebuję
    drugiego kabla.

    Na marginesie sprawa już zamknięta kabelki zamontowane:
    - obraz HDMI-HDMI 10m + przejściówka DVI/HDMI
    - dźwięk 2x przedłużka "jack" 5m.
    kabel HDMI będzie na zaś nawet jak zmienię kartę/komputer

    Adam

  • 28. Data: 2009-07-01 21:06:26
    Od: "Adam" <adamus1272[nospam}@tlen.pl>

    > Standard HDMI jest kompatybilny z DVI. Różni się tylko wtykiem i brakiem
    > sygnału audio w tym drugim.

    Są DVI z dźwiękiem DVI-D - moja ma DVI-I sama grafika bez dźwięku.

    DVI-D jest w pełni zgodny z HDMI

    Adam.

  • 29. Data: 2009-07-01 21:07:19
    Od: "Adam" <adamus1272[nospam}@tlen.pl>

    > Karty ze stajni AMD czyli ATI RADEON posiadają dodatkową kartę dźwiękową
    > zamontowaną w sobie natomiast karty ze stajni NVIDIA mają wejście SPDIF
    > które łączy się z wewnętrznym wyjściem SPDIF płyty głównej.

    tylko że karta musi to mieć - moja nie ma.

    > Osobiście korzystam z karty NVIDIA i z przesyłaniem dźwięku jednym kablem
    > HDMI do telewizora nie ma najmniejszego problemu.

    dlatego że twoja karta to umożliwia - moja nie.

    Adam