  • 1. Data: 2013-11-06 12:29:25
    Temat: inne opony do agili?
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    witam

    nowo kupiona agila ma letnie opony 165/60 R14. Na aucie zero naklejek,
    instrukcji obsługi itd. Mnie przypadł zaszczyt zawiezienia auta na
    wymianę opon na zimę. opony we wspomnianym rozmiarze są drogie. Oponiarz
    namawia mnie do zakupu tańszych (ok 40zł/szt) ale w innym rozmiarze.
    Boje się ze to moze nie przejśc przez przegląd, albo w przypadku kolizji
    będzie powodem do odmowy wypłaty odszkodowania, bo opony miały nie ten
    rozmiar

    JAk to wygląda w praktyce? Skąd można oficjalnie dowiedzieć się jakie
    opony wolno...

    ToMasz

  • 2. Data: 2013-11-06 12:46:29
    Temat: Re: inne opony do agili?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 06.11.2013 12:29, ToMasz pisze:

    > Boje się ze to moze nie przejśc przez przegląd, albo w przypadku kolizji
    > będzie powodem do odmowy wypłaty odszkodowania, bo opony miały nie ten
    > rozmiar

    ROTFL

    Pasuje na koło? Nie spada? Nie obciera o nadkola?

    > JAk to wygląda w praktyce? Skąd można oficjalnie dowiedzieć się jakie
    > opony wolno...

    Zaczynam się bać - niedługo ludzie zaczną się pytać, w jakich butach
    WOLNO siadać za kierownicą i gdzie jest lista DOPUSZCZONYCH butów.

    To już niebezpieczny stan umysłu.

  • 3. Data: 2013-11-06 13:00:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail a...@l...SPAM_PRECZ.com napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

> [...]
    >
    > Zaczynam się bać - niedługo ludzie zaczną się pytać, w jakich butach
    > WOLNO siadać za kierownicą i gdzie jest lista DOPUSZCZONYCH butów.

    Mysle, ze to owoce ludzi pokroju Macierewicza - zaczynamy widziec wszedzie
    spisek.
    Co do opon i oznaczen - to tylko rozmiary, troche wieksze, troche mniejsze,
    bez wiekszego znaczenia. Zapewne oponiarz dobrze ci doradzi ktore sa bardzo
    podobne, ale tansze.
    Różnica - byc moze troche wieksze przekłamanie licznika niz zwykle, bo
    obwód moze sie zmienic o *kilka procent*.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jaki jest szczyt odwagi???

  • 4. Data: 2013-11-06 13:17:23
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 06.11.2013 12:29, ToMasz wrote:
> [...]
    > opony miały nie ten rozmiar
    >
    > JAk to wygląda w praktyce? Skąd można oficjalnie dowiedzieć się

    Wpisz w google kalkulator opon. Taki kalkulator poda zblizone rozmiary.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 5. Data: 2013-11-06 13:29:44
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu środa, 6 listopada 2013 12:46:29 UTC+1 użytkownik Andrzej Lawa napisał:
> [...]
    >
    > Zaczynam się bać - niedługo ludzie zaczną się pytać, w jakich butach
    >
    > WOLNO siadać za kierownicą i gdzie jest lista DOPUSZCZONYCH butów.

    w D zdaje sie nie mozna zmieniac na inne niz w dowodzie wpisane ;)

    a najprosciej sprawdzic w instrukcji...

    np. https://www.opel.pl/content/dam/Opel/Europe/poland/h
    q/pl/14_Local_Assets/User_Manuals/MY_12/om_agila_KTA
    _2668-5-en_my12_ed0711_8_pl_PL_online.pdf

    Opony zimowe
    Opony zimowe poprawiają
    bezpieczeństwo jazdy, gdy
    temperatura spadnie poniżej 7 °C,
    dlatego powinno się je zakładać na
    wszystkie koła.
    Mogą być stosowane opony zimowe
    w rozmiarach 165/70 R 14
    oraz 185/60 R 15

  • 6. Data: 2013-11-06 14:36:40
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-11-06 12:46, Andrzej Lawa pisze:

    > ROTFL
    >
    > Pasuje na koło? Nie spada? Nie obciera o nadkola?

    To samo powiesz o zenexach?

    > Zaczynam się bać - niedługo ludzie zaczną się pytać, w jakich butach
    > WOLNO siadać za kierownicą i gdzie jest lista DOPUSZCZONYCH butów.
    >
    > To już niebezpieczny stan umysłu.

    Na Twoim miejscu uważałbym z takim uogólnieniami. Samochody są
    homologowane do określonych rozmiarów ogumienia i w takich np.
    Niemczech jak chcesz założyć coś powyżej homologacji (opona/felga,
    zresztą nie tylko - to co wpływa na bezpieczeństwo ruchu)
    to musisz się wybrać do ichniej stacji i dostaje się adnotację
    w 'briefie' o dopuszczeniu do ruchu w takiej konfiguracji,
    o ile ma toto homologację itd.

  • 7. Data: 2013-11-06 14:58:27
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Wed, 06 Nov 2013 12:29:25 +0100, ToMasz napisał(a):

    > witam
    >
    > nowo kupiona agila ma letnie opony 165/60 R14. Na aucie zero naklejek,
    > instrukcji obsługi itd.

    Skoro jest nowa to przeczytaj instrukcję obsługi i nie próbuj wyjeżdżac
    samochodem dopóki jej w całości nie przeczytasz.

    --
    [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
    [SY] [Cruze 1,8 LT]

  • 8. Data: 2013-11-06 15:07:15
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-11-06 14:58, huri_khan pisze:

    > Skoro jest nowa

    Dla niego nowa :>

    > to przeczytaj instrukcję obsługi

    No wiesz, ale to trzeba poszukać :)

  • 9. Data: 2013-11-06 16:02:48
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 06.11.2013 14:58, huri_khan pisze:

    > Skoro jest nowa

    (...)

    2004rok. niemiec płakał jak sprzedawał..... :)
    :)

    ToMasz

  • 10. Data: 2013-11-09 10:03:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > namawia mnie do zakupu tańszych (ok 40zł/szt) ale w innym rozmiarze.
    > Boje się ze to moze nie przejśc przez przegląd,

    W Polsce nikogo to nie interesuje.

    > albo w przypadku kolizji
    > będzie powodem do odmowy wypłaty odszkodowania, bo opony miały nie ten
    > rozmiar

    Jakies tam ryzyko jest.

    > JAk to wygląda w praktyce? Skąd można oficjalnie dowiedzieć się jakie
    > opony wolno...

    Jak nie masz instrukcji, to zadzwon do ASO i poszukaj kogos z
    instrukcja czy niemieckm briefem - tam sa podane. Moze w komisie, lub
    na gieldzie, lub na allegro.
    Albo skorzystaj z wyszukiwarki jakiejs firmy od opon.
    http://www.oponeo.pl/opony-do/opel/agila

    Predkosciomierz leciutko zawyza (tak o 5%) ?
    To ten rozmiar jest dobry. Owszem, inne rozmiary tez moga byc dobre, i
    byc bardziej popularne i tansze. Na polskie dziury raczej zalecam
    opony wyzsze (iloczyn szerokosci i profilu) a na zime tym bardziej -
    spadnie duzo sniegu, to trzeba wysoko zawieszone auto.

    P.S. caloroczne debice z http://www.opony.pl/
    185/60R14 82 T 162 zl
    165/70R14 81 T 163
    175/65R14 82 T 165
    185/65R14 86 T 175
    175/70R14 84 T 178
    165/65R14 79 T 222

    to ostatnie to chyba wlasnie jakis wynalazek rozmiarowy i wzialbym
    albo 165/70 albo 175/65.

    J.