  • 11. Data: 2016-02-26 18:04:27
    Temat: Re: identyfikacja układu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jawi" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2016-02-26 o 09:26, J.F. pisze:
    >no proszę...
    >No może być zastosowany taki spec.
    >Ale z aplikacji wyczytanej z PCB, to wychodzi na mikrokontroler,

    Nie mowie ze nie jest, tylko ze rowerow i latarek jest tak duzo, ze
    jak widac oplaca sie opracowac specjalizowany chip, a nawet wiele
    roznych.

    >rezystory na bazę tranzystora, tranzystory, kondensatory filtrujące.
    >No najbardziej typowa aplikacja dla takiego zastosowania. I jak w
    >dechę pinologia by pasowała dla PICa :)

    No, na 8 nogach to do wielu ukladow bedzie pasowala :-)

    J.

  • 12. Data: 2016-02-26 18:18:02
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2016-02-26 o 18:04, J.F. pisze:
    > Nie mowie ze nie jest, tylko ze rowerow i latarek jest tak duzo, ze jak
    > widac oplaca sie opracowac specjalizowany chip, a nawet wiele roznych.
    tym bardziej, że lampka made in decathlon ;)

  • 13. Data: 2016-02-26 18:29:16
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2016-02-26 o 18:04, J.F. pisze:
    > No, na 8 nogach to do wielu ukladow bedzie pasowala :-)
    Na wszystkie na które zasilanie przypada na nogi 1 i 8, a czy wiele tak ma?
    Attiny, cypress odpadają. Na Cypressach PETZL robił swoje lampki.

  • 14. Data: 2016-02-28 20:01:43
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    On 24-02-2016 19:44, Jawi wrote:
    > Hejka
    > Mam układ, który sobie padł. Schematu brak, ale nie trzeba ;)
    > Z oględzin płytki wiem że:
    > Układ w obudowie SO8,
    > Zasilanie Pin8 - masa i chyba Pin1 - vcc
    > pin2 - przycisk
    > piny 5,6 i 7 podłączone do baz tranzystorów, a te emiterami do zasilania
    > +, kolektor do diody i ta do masy.
    >
    > To układ sterowania diodami w latarce czołowej, wszystkie oznaczenia
    > zeszlifowane. Na tranzystory nie idą sygnały sterujące, padł układ scalony.
    > Moim zdaniem to jakiś PIC12xxx?

    Zdejmij obudowę scalaka, na strukturze masz skrótowe oznaczenie.
    Można je odczytać mikroskopem optycznym.
    K.

  • 15. Data: 2016-03-01 20:48:36
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Wed, 24 Feb 2016 19:44:12 +0100 Jawi <g...@p...fm> napisał:

    >To układ sterowania diodami w latarce czołowej, wszystkie oznaczenia
    >zeszlifowane. Na tranzystory nie idą sygnały sterujące, padł układ scalony.
    >Moim zdaniem to jakiś PIC12xxx?

    Pewnie tak. Mam lampkę rowerową (tylną) która też ma scalak w SO8
    odpowiadający nóżkami PIC12xxx. Tylko pewnie to nie jest oryginalny uC
    Microchipa, a jakaś piracka kopia. Coraz więcej ostatnio takich
    scalaków, już nawet STM32 podrabiają. MFRC522 NXP (czytnik MIFARE) też
    ma "odpowiednik" - FM17522 Fudan Semiconductor. Nic te zachodnie firmy
    Chinolom nie zrobią, bo co można im zrobić? Nie mamy pańskiego
    płaszcza itd.

    Swoją drogą ciekawe czy Chinole opracowali te "odpowiedniki" od zera
    (wątpię), czy metodą reverse engineering, czy też po prostu
    "pożyczyli" sobie obraz masek, np. w TSMC...

  • 16. Data: 2016-03-01 21:02:49
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2016-03-01 o 20:48, __Maciek pisze:
> [...]
    > (wątpię), czy metodą reverse engineering, czy też po prostu
    > "pożyczyli" sobie obraz masek, np. w TSMC...
    Ale to bez znaczenia, podróbka czy nie. Ja planuje wstawić PIC12xxx
    zamiast tego co jest i jakiś soft wygrzebać samemu nawet nie będę bawił
    się w pwma tylko zrobię jak było w oryginale i tyle.
    Pinologia pasuje to co tu kombinować.