  • 21. Data: 2009-07-29 10:07:29
    Temat: Re: identyfikacja kota ;)
    Od: Rafal <r...@o...pl>

    Jarosław Sokołowski pisze:

    > A jakiej maści jest zwierzak? Bo może by się udało do niego skalibrować
    > laserowy czytnik kotów prążkowych, taki jak w sklepach mają.

    Czarny z białymi łapkami:)

  • 22. Data: 2009-07-29 10:34:21
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Rafal napisał:

    > Czarny z białymi łapkami:)

    No to mamy pewien problem. Ale można zastosować inny wynalazek znany ze
    sklepów -- pętlę indukcyjną. Taka oryginalna, co wykrywa na przykład
    metalowe vlepki w książkach, jest dość wyrafinowanym urządzeniem. Nawet
    nie wiem dokładnie jak działa, ale uczulona jest chyba na jakąś swoistą
    pętlę histerezy twardego ferromagnetyka. Zresztą może znajdzie się ktoś,
    kto wyjaśni szczegóły. Ale jako kotodetektor można użyć prostego obwodu
    rezonansowego wykrywającego metale. Tak jak na lotniskach. Wtedy kotu
    wystarczy przyczepić do obroży coś więcej niż metalową klamerkę i do
    tego kalibrować.

    --
    Jarek

  • 23. Data: 2009-07-29 12:30:21
    Od: "bujnos" <b...@b...biz>

    http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=503
    5312

  • 24. Data: 2009-07-29 12:50:55
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Jul 29, 10:08 am, Rafal <r...@o...pl> wrote:

    > 2. Identyfikacja kota - tutaj prośba o Waszą inwencję

    RFID juz proponowano - zwlaszcza jak kot ma chipa to to jest TO
    rozwiazanie.
    natomiast jak chcesz sie pobawic, to mozesz sprobowac kotuna obroze
    obwodzik rezonansowy LC na znana czestotliwosc, przed okienkiem petle
    z drutu i robisz "ping" pradem w petle i sluchasz, co wraca. Jak kot
    jest w okolicy, to sprzegniesz sie z jego obwodem LC i ten bedzie
    rezonowal chwile po pobudzeniu na znanej czestotliwosci - potrzebujesz
    ja tylko wykryc w rzeczonej petli.

    Marek

  • 25. Data: 2009-07-29 12:54:45
    Od: Tomek <...@...z>

    http://www.nermal.org/projects/catalog

  • 26. Data: 2009-07-29 14:25:19
    Od: "Reksio" <m...@p...onet.pl>

    > To może jendak jakiś mały ale silny magnes neodymowy i hallotron z prostym
    > układem wzmacniająco-sterującym do obsługi rygla.

    A jak się ów magnes gdzieś przyklei do metalowego ogrodzenia, lub co gorsza
    do podwozia samochodu?
    :-)

    Pozdrrr... Reksio

  • 27. Data: 2009-07-29 14:57:11
    Od: Artur Stachura <s...@i...univ.szczecin.pl>

    On Wed, 29 Jul 2009 10:42:43 +0200, bujnos <b...@b...biz> wrote:

    > istnieją już takie 'gotowce' - rfid i blokowana klapka, cena w UK to 30 GBP,
    > w polsce nie widziałem ale ebay pewnie ma

    Widziałem takiego "gotowca" jakieś dwa lata temu w sklepie zoologicznym
    (w Polsce) - komplet: klapka do montażu w drzwiach + obroża dla kota.
    Kosztowało chyba jakieś 200-300 zł.

    --
    Artur Stachura

  • 28. Data: 2009-07-29 16:57:35
    Od: kffiatek <k...@s...op.pl>

    W dniu 2009-07-29 16:25, Reksio pisze:

    > A jak się ów magnes gdzieś przyklei (...) do podwozia samochodu?

    To się kot naprzebiera nóżkami.

    --
    Kffiatek

  • 29. Data: 2009-07-29 18:22:49
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    m...@p...onet.pl wrote:

    > Tylko to wstawanie o 4 nad ranem, bo jaśnie pani mysz złowiła i chce się
    > pochwalić :)

    Kot się nie chwali tylko przynosi zdobycz - ty go karmisz, on ciebie ;)

    Mirek.

  • 30. Data: 2009-07-29 18:40:18
    Od: "R" <n...@w...pl>

    a nie lepiej gotowe rozwiązanie? cena do zaakceptowania i estetyczne np.:
    http://animalia.pl/produkt,3530,158,Ferplast_Drzwicz
    ki_Swing_7_SET.html

    pozdro. r.