  • 61. Data: 2007-04-11 00:22:17
    Temat: Re: home.pl - szantażowane
    Od: Tomasz Piłat <p...@i...pl>

    Robert Święcki <r...@s...net> wrote:
    > Można też tak...
    >
    > Znalazłeś zajebiście (najzajebiściej zejbiście) poważnego buga
    > (powiedzmy, powiązanego z możliwością naprawdę dużego finansowego fraudu
    > lub uzyskanie poważnej liczby danych osobowych, haseł, niejawnej
    > dokumentacji etc..) w usłudze (paypala, abw, sony, mbanku, nsa, nasa,
    > gadu-gadu etc.).

    Zestawianie NSA z GG jest bezsensem w najczystszej formie.
    Ale ja nie o tym chciałem...

    > Teraz możesz, co jest na pewno etycznie i być może (tego nie wiem)
    > prawnie naganne, zarządać od firmy powiedzmy "200.000 zł ;)" za
    > milczenie, lub też zachować się zgodnie z prawem i w imię wolnego
    > dostępu do informacji, bez wyciągania kasy z firmy, wypuścić informację
    > na czymś poczytnym (full-dislosure i inne ciakerskie fora) o 4:30 w
    > nocy (coby admini gdy się obudzą zastali już sajgon), co może oznaczać
    > straty dla firmy liczone powiedzmy w mln/mld złotych/dolarów/ojro/pesos.

    Odkąd pamietam jestem fanem filozofii "full disclosure" - myślę, że nie
    ma lepszej metody uświadomienia "czynnikom decyzyjnym" i "czynnikom
    wytwórczym", że tworzenie dobrego oprogramowania naprawdę się opłaca
    i że warto poświęcić czasami doraźne "oszczędnostki", a za to dostać/stworzyć
    porządny produkt, który w dalszej perspektywie zabezpieczy przed koniecznością
    płacenia szantażystom, wypłacania odszkodowań i becelowania za poprawianie czegoś,
    za co już raz zapłacono i miało być dobre...

    Co do home.pl - wiem z "pierwszej ręki" (ze źródeł naprawdę
    pierwszoligowych, którym chłopcy z hack.pl mogliby najwyżej sznurówki
    ssać), że ta podatność była już dawno zgłaszana, tylko personel
    homenetu jakoś nie znalazł wyobraźni, żeby się tym przejąć i zrzucał
    odpowiedzialność na klientów. Nie sądzę, aby home.pl ponióśł w związku
    z tym specjalne straty, ale mam nadzieję, że chociaż jakieś wnioski
    wyciągneli - co się opłaci i tej firmie i jej klientom.

    Daleki jestem od alarmistycznego tonu wypowiedzi - skompromitowanej skądinąd
    - ekipy dyletantów i cwaniaczków z hack.pl, jednak z drugiej strony wiem,
    że dane pozyskane z logów (i ich długotrwałej obserwacji) mogą czasami
    ułatwić różnego rodzaju ataki socjotechniczne (i nie tylko zresztą).
    I nawet jeśli home.pl (czy inny operator/dostawca) uważa tego typu
    zagrożenia za mało realne, to jednak powinni mieć świadomość ich istnienia.
    W końcu jednak nikt z nas nie wygrał 6 w totka, a jednak wygrane wciąż
    padają... ;-)

    > Gdybyś był szefem paypala/abw/sony/mbanku/nsa/nasa/gadu-gadu wolałbyś
    > szantaż czy wolny dostęp do informacji? :)

    Wolność jest warta każdej ceny. Na szczęście nie jestem odpowiedzialny
    przed żadnymi akcjonariuszami... :~)

    Ponc
    --
    Kto misiowi urwał ucho?

  • 62. Data: 2007-04-11 07:47:22
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Wed, 11 Apr 2007 00:22:17 +0000, Tomasz Piłat wrote:

> [...]
    > płacenia szantażystom, wypłacania odszkodowań i becelowania za poprawianie czegoś,
    > za co już raz zapłacono i miało być dobre...

    ziemia do ponckiego, słyszycie nas ???

    wszyscy jesteśmy zwolennikami takiego podejścia, ale trzeba być albo
    bardzo wybitnym specjalistom żeby nas było stać na realizowanie jego w
    praktyce, albo pakujemy sie w segment ekskluzywnych (czytaj bardzo
    drogich) usług dla bardzo wąskiego grona odbiorców którzy DOKŁADNIE WIEDZĄ
    co kupują, aczkolwiek nikt nie gwarantuje że również oni nie zachorują na
    chorobe o nazwie "cięcie kosztów"

> [...]
    > ssać), że ta podatność była już dawno zgłaszana, tylko personel
    > homenetu jakoś nie znalazł wyobraźni, żeby się tym przejąć i zrzucał

    wystarczyło poczytać w/w wątek bo było w nim o zgłoszeniach i
    szablonowych odpowiedziach na zgłoszenia w/w problemu

    to że hołmnet ma polityke zwalania odpowiedzialności na klientów to my
    wiemy, swego czasu nie mogłem się z nimi dogadać w kwestii walki ze spamem
    i też dostawałem odpowiedzi w stylu "zrób sobie pan czarną i białą liste
    nadawców i nie zawracaj nam głowy" więc koniec końców zdecydowałem nie
    przedłużać z nimi umowy na konto bo konto pocztowe dla konta pocztowego to
    ja sobie moge postawić sam gdziekolwiek (na którymś z obsługiwanych
    serverów posiadających publiczny adres IP) nie płacąc za to grosza,zaś
    od płatnego serwisu oczekuje czegoś więcej.

    --
    futszaK
    0601061867

  • 63. Data: 2007-04-11 08:24:08
    Od: Michal Zalewski <l...@d...ids.pl>

    On Mon, 9 Apr 2007, Robert Święcki wrote:

> [...]
    >
    > Gdybyś był szefem paypala/abw/sony/mbanku/nsa/nasa/gadu-gadu wolałbyś
    > szantaż czy wolny dostęp do informacji? :)

    Na 99% osoba stawiajaca firme przed taka alternatywa za pare godzin
    mialaby gosci i spedzilaby najblizsze 4 lata w Guantanamo, czekajac na
    proces ;-)

    /mz

  • 64. Data: 2007-04-11 08:31:25
    Od: "Maciej Jan Broniarz" <g...@g...net>

    11-04-07, Michal Zalewski <l...@d...ids.pl> napisał(a):

    > Na 99% osoba stawiajaca firme przed taka alternatywa za pare godzin
    > mialaby gosci i spedzilaby najblizsze 4 lata w Guantanamo, czekajac na
    > proces ;-)

    Linia podzialu jest dosyc wyrazna. Jezeli, ktos zglasza blad tak po prostu
    to jest ok. Jezeli juz na starcie chce za to pieniadze to nalezy go
    spacyfikowac.

    Nie wiem czy bym zaryzykowal dawanie kasy w ciemno. Kazdy moze
    powiedziec ze zna dziure w serwerze danej firmy.

    Spotkalem sie tez pare razy ze zjawiskiem, ze gdy zglasza sie
    firmie/agencji rzadowej blad na ich serwerach to za jakis czas dzwoni
    mily pan i proponuje prace/wspolprace/zlecenie .

    Reasumujac, ludzie z hack.pl chcieli sie dorobic na szybko i tyle :)
    A ze nie ma drogi na skroty to miejsca , do ktorego warto dojsc......

    ;)

    gausus
    PS: ciekawe, ze prekursorem medialnego trabienia o domniemanych
    bledach jest wlasnie hacking.pl ;)

    --
    [ -----< Maciej Jan Broniarz || g...@g...net >------ ]
    | Siamo qui \ sotto la stessa luce \ sotto la sua croce \ |

  • 65. Data: 2007-04-11 09:27:30
    Od: Michal Zalewski <l...@d...ids.pl>

    On Wed, 11 Apr 2007, Maciej Jan Broniarz wrote:

    > PS: ciekawe, ze prekursorem medialnego trabienia o domniemanych bledach
    > jest wlasnie hacking.pl ;)

    Hacking.pl wielokrotnie dawal do zrozumienia, ze bardziej im zalezy na
    dogryzaniu kolegom, niz na utrzymaniu jakiegokolwiek chocby
    polprofesjonalnego poziomu redakcyjnego - case in point:

    http://hacking.pl/pl/news-6504-Zuzanna_K_Filutowska_
    aka_Platyna_wlamala_sie_na_strone_kibicow_Lechii_Gda
    nsk.html

    ...niestety chyba wszystkie "wortale" z "hack" w nazwie prezentuja u nas
    podobny poziom - promimentnie zaprezentowany aktualny pagerank,
    super-krytyczne XSSy na stronie Orange i Allegro, i uszczypliwe artykuly o
    znajomych ;-)

    /mz

  • 66. Data: 2007-04-11 09:41:16
    Od: "Maciej Jan Broniarz" <g...@g...net>

> [...]
    > podobny poziom - promimentnie zaprezentowany aktualny pagerank,
    > super-krytyczne XSSy na stronie Orange i Allegro, i uszczypliwe artykuly o

    Hacking.pl bazuje na wystepie Goriona w TVN. Ciekawe, natomiast, ze
    wszystkie te watpliwej wartosci newsy o bledach, sa publikowane w
    onet/tvn24 jako bardzo wazne newsy :)

    gausus

  • 67. Data: 2007-04-11 10:34:11
    Od: Tomasz Motyliński <m...@w...eu>

    Witam,

    W poście <evfr7r$1gdn$1@news2.ipartners.pl>
    wer <b...@n...pl> m.in. napisał(a)::

    > Niestety nie da się za te pieniądze bawić się, w siedzenie i
    > tuningowanie serwerów. Trzeba robić nowe projekty, łatać awarie. Minął
    > czas hobbystów i grzebaczy, teraz liczy się przerób.

    Może to przejściowe? Pamiętasz jak ludzie zachłysnęli się marketami? Teraz
    to mija i coraz więcej ludzi kupuje w sklepiku na osiedlu bo cena nie wiele
    wyższa, jakość lepsza i zawsze świeże.

    --
    Tomasz Motyliński
    Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie

  • 68. Data: 2007-04-11 10:36:38
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Wed, 11 Apr 2007 11:41:16 +0200, Maciej Jan Broniarz wrote:

    > Hacking.pl bazuje na wystepie Goriona w TVN. Ciekawe, natomiast, ze
    > wszystkie te watpliwej wartosci newsy o bledach, sa publikowane w
    > onet/tvn24 jako bardzo wazne newsy :)

    onet/tvn24 publikują to co chcą odbiorcy reklam zobaczyć, a widocznie
    temat z gatunku Hacking.pl do tego typu treści należy

    jogurtownia się kłania :>

  • 69. Data: 2007-04-11 10:46:11
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Sun, 08 Apr 2007 00:23:51 +0200, Mateusz Papiernik wrote:

    > To sa jeszcze tacy, ktorzy nie slyszeli o Michale? :) Jak bylem
    > dzieckiem, to mi historie o lcamtufie opowiadali ;)

    to strasznie młody musisz być :>

  • 70. Data: 2007-04-11 10:49:01
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    futszaK napisał(a):