    From: RD <r...@g...com1>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: gotowe skrypty/systemy cms, e-sklepow - pytanie
    Date: Mon, 12 Oct 2009 14:16:38 +0200

    Witajcie,

    Planuję uruchomić serwis internetowy oraz sklep internetowy. Myślałem
    o oparciu ich o dostępne darmowe "systemy cms" oraz skrypty sklepów
    internetowych.

    Z tych pierwszych (nie chcę wywołać flejmu co jest cms, a co nie), mam
    na myśli joomlę chociażby. Czy to dobry pomysł? Wyczytałem, że potrafi
    być dziurawa, jest sporo łat, ciężko z aktualizacją do nowszych wersji i
    tak dalej. Nie wiem też, jak z wydajnością tego skryptu, tj., czy przy
    większym obciążeniu się nie wyłoży.

    Co do sklepów, oscommerce to chyba już przeżytek, słabo napisany
    skrypt, padający przy większym obciążeniu, orający bazę danych każdym
    zapytaniem, czy to mit, czy prawda? Myślałem o oprogramowaniu magento,
    prestashop.

    Oczywiście myślałem o zwróceniu się do firm, które oferują swoje
    e-sklepy, czy systemy cms, jednakże w tej chwili (w fazie początkowej
    projektów) wolałbym wykorzystać darmowe skrypty i włożyć w nie trochę
    swojej (i nie tylko) pracy i zobaczyć, co z tego wyniknie.

    Czy mógłbym prosić o propozycje, za i przeciw w wyborze systemu cms
    oraz skryptu sklepu internetowego? Oczywiście opinie nt. joomli,
    magento, os commerce, czy prestashop chętnie doczytam.

    Dzięki!

    P.S. nie czytam grupy na co dzień, doczytałem dwa miesiące wstecz wątki,
    jeśli to złe miejsce na tego typu post, przepraszam z góry ;)

    Pozdr,
    Rafał