  • 51. Data: 2017-05-16 15:26:00
    Temat: Re: gdzie się teraz najbardziej opłaca?
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 16.05.2017 13:32, Liwiusz pisze:

    > Praktycznie - jedną z dwóch, do Orange'a nie wpuszczają (co ma drugorzędne
    > znaczenie, bo i tak Orange i Tmobile w większości korzystają z tych samych
    > nadajników).

    Podobno wystarczy telefon do BOK-u i wpuszczą też do Orange. Większego
    sensu to jednak nie ma, bo jak piszesz, nadajnikowo T-Mobile i Orange to jedno,
    więc i zasięg jednakowy. Ale mogą być różnice w jakości rozmów, gdyż, wiadomo,
    sieć w pierwszej kolejności obsługuje własnych użytkowników, więc goście mogą
    być traktowani po uważaniu każdej z tych sieci .

  • 52. Data: 2017-05-16 15:50:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-05-16 o 15:26, collie pisze:

    > Podobno wystarczy telefon do BOK-u i wpuszczą też do Orange.

    Też słyszałem tę plotkę. Mnie nie wpuścili, bo stwierdzili, że w
    miejscach, w których korzystam z telefonu, nie spowodowałoby to
    polepszenia zasięgu.

    > Większego
    > sensu to jednak nie ma, bo jak piszesz, nadajnikowo T-Mobile i Orange to
    > jedno,

    W większości jedno. Podobno jest jakieś na oko 10% nadajników Orange lub
    TM, które nie zostały włączone do sieci Networks!

> [...]
    > mogą
    > być traktowani po uważaniu każdej z tych sieci .

    Każdy oficjalny komunikat Play mówi, że Playowcy korzystający z roamingu
    wewnętrznego nie są inaczej traktowani niż użytkownicy sieci
    macierzystej tamtego operatora.

    --
    Liwiusz

  • 53. Data: 2017-05-16 19:19:54
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2017-05-16 o 09:56, collie pisze:

    > Nie znasz się, kobieto i dlatego nie miałaś. Akurat Play jest jedyną
    > siecią,
    > z której możesz korzystać, nie mając zasięgu w sieci macierzystej. ;)
    > Wystarczy tylko ustawić w komórce "na sztywno" jedną z trzech pozostałych
    > sieci, z których Play korzysta w roamingu.

    Niby tak, ale rezygnujemy z Play bo coś się u nich spierd...o.
    Jak nigdy nie było problemów tak od półtorej roku była jazda bez
    trzymanki. Możliwe że postawili gdzieś w pisdu i jeszcze dalej jakiś
    nadajnik w okolicy pobytu, i Play na siłę próbował się tam logować mając
    w głębokim poważaniu będący 500m obok nadajnik Plusa.
    Powodowało to praktycznie niemożebność prowadzenia dłuższych niż około
    30 sekund rozmów, bo dziadostwo rwało rozmowy, zaniki słyszalności w
    jedną stronę itp. Jechałem na LG i jego telefon, w serwisie 4 razy w
    końcu wymienili wszystko w nim zostawiając obudowę z ekranem i dalej
    kupa. Po teście na drugim, potem trzecim wyszło że to nie telefon
    jednak. Ustawienie na sztywno Plus'a rozwiązało problem. Niestety
    telefon każe sobie wybrać również tryb pracy sieci na sztywno. Nie mam
    więc LTE.

    PS. wydzwaniają aby przedłużyć umowę, tzn, dzwoni automat i każe czekać
    na połączenie odgrywając melodyjkę. Takiego poniżania, traktowania jak
    podczłowieka, niewolnika, nie toleruje.

    --
    Irokez

  • 54. Data: 2017-05-16 20:10:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Też słyszałem tę plotkę. Mnie nie wpuścili, bo stwierdzili, że w
    >miejscach, w których korzystam z telefonu, nie spowodowałoby to
    >polepszenia zasięgu.

    A czemu byles tak malo asertywny ? Na terenie calego kraju korzystam,
    a nawet dalej :-P

    >W większości jedno. Podobno jest jakieś na oko 10% nadajników Orange
    >lub TM, które nie zostały włączone do sieci Networks!

    Ciekawe ... Play ma umowe z Tmobile i Orange, czy juz Networks! ?

    No ale za to UKE ma ulatwiona sprawe kontroli rownego traktowania Play
    :-)

    J.

  • 55. Data: 2017-05-16 20:13:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "collie" napisał w wiadomości

> [...]
    >Wystarczy tylko ustawić w komórce "na sztywno" jedną z trzech
    >pozostałych
    >sieci, z których Play korzysta w roamingu.

    Ale czemu na sztywno ? Samo sie powinno przelaczac, jesli nie ma
    zasiegu sieci macierzystej.

    Tylko ... w praktyce odkad przeszedlem do Play, to sie zaczely cuda, i
    nie wiem kto zawinil - moze i telefon (szajsung w koncu).

    J.

  • 56. Data: 2017-05-16 20:28:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    W dniu 2017-05-11 o 08:54, Liwiusz pisze:

    >Bo prościej się nie da. Nie jakieś przenosiny, nie jacyś kurierzy na
    >których trzeba czekać, - wchodzę i po paru minutach wychodzę i nie
    >zawracam sobie już tym więcej głowy.

    Ostatnie takie myslenie w VM trwalo tydzien i wymagalo chyba 3 wizyt,
    wiec roznie z tym bywa.

    >Tak to im ciężko zorganizować w taki sposób?

    Cholera wie o co choidzi (a wiec chodzi o pieniadze) - ale jak to w
    korporacji byc moze rozne dzialy musza sie wykazac wynikami i
    konkuruja ze soba.
    Albo chca zaoszczedzic na kosztach salonow/partnerow.

    J.

  • 57. Data: 2017-05-16 20:31:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-05-13 o 15:17, Trybun pisze:

    >Ciężko, bo te 25zł, które chcesz u nich wydać na 90 dni to za mało,
    >aby opłacało się tobie fundować obsługę w marmurach.

    Mowisz, ze na kuriera w dwie strony starczy ? I na pakowacza, i na
    programistow/webmasterow ... ale przeciez oni na pewno licza na wiecej
    niz na 4 miesiace :-)

    J.

  • 58. Data: 2017-05-16 21:34:13
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 16.05.2017 20:13, J.F. pisze:

    > Ale czemu na sztywno ? Samo sie powinno przelaczac, jesli nie ma zasiegu sieci
    > macierzystej.

    No i się przełącza aż do granicy zasięgu Play. I to tak, że wystarczy się ruszyć
    krok,
    by system uznał, że już można wrócić do sieci macierzystej. I tak skacze, do sąsiada
    i z powrotem. Stąd to rwanie rozmów. Ale nie ma się co dziwić Playowi, gdyż roaming
    wewnętrzny też nie jest za darmo i system stara się jak najdłużej trzymać swojego
    użytkownika w sieci macierzystej, nawet z uszczerbkiem dla jakości połączenia.

    Mam pod opieką w rodzinie kilka numerów Playa. We wszystkich komórkach jest
    ustawiona na sztywno inna sieć (najczęściej TM) i nie ma żadnych problemów
    z zasięgiem i z rozmowami w Playu. Nawet w piwnicy. ;)

  • 59. Data: 2017-05-16 21:35:17
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-05-16 o 19:19, Irokez pisze:

    > PS. wydzwaniają aby przedłużyć umowę, tzn, dzwoni automat i każe czekać
    > na połączenie odgrywając melodyjkę. Takiego poniżania, traktowania jak
    > podczłowieka, niewolnika, nie toleruje.

    Nie tylko oni, kiedyś PKO S.A. tak wydzwaniało.

    Pozdrawiam

  • 60. Data: 2017-05-16 21:54:19
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 16.05.2017 19:19, Irokez pisze:

    > Ustawienie na sztywno Plus'a rozwiązało problem.
    > Niestety telefon każe sobie wybrać również tryb pracy sieci na sztywno. Nie mam
    > więc LTE.

    Rozwiązaniem tego drugiego problemu może być dualSIM, z drugą kartą
    wykorzystywaną tylko do internetu. Mam tak u siebie - druga SIM-ka w VM
    hula z LTE. A jak komuś wystarczy 300 MB na miesiąc, to u Dziewicy można
    mieć ten internet całkiem za darmo. Przy okazji też darmowe 30 minut
    i 30 SMS-ów na miesiąc. ;) Ale i za pieniądze jest tam tanio: za 2 zł można
    dokupić 1 GB, a za 10 zł - 10 GB.