  • 1. Data: 2012-07-13 15:54:34
    Temat: fajny uklad
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    http://www.youtube.com/watch?v=_VZp4Hm6QAo

    Trzy diody, trzy wlaczniki, wszystko w szeregu..ciekawe?

  • 2. Data: 2012-07-13 16:13:12
    Temat: Re: fajny uklad
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "wchpikus" <w...@w...wp.pl> napisał w wiadomości
    > http://www.youtube.com/watch?v=_VZp4Hm6QAo
    >
    > Trzy diody, trzy wlaczniki, wszystko w szeregu..ciekawe?

    Niedawno było - kwestia zasilania i filtrów subminiaturowych, tyle, że
    połączonych szeregowo. Zasada IMHO ta sama.

  • 3. Data: 2012-07-13 22:08:19
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    układ szeregowy wydaje się być prostszy, widziałeś wyjaśnienie gdzieś tego
    obwodu równoległego?

  • 4. Data: 2012-07-14 20:50:56
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:jtpv7j$5bk$1@node2.news.atman.pl...
    > układ szeregowy wydaje się być prostszy, widziałeś wyjaśnienie gdzieś tego
    > obwodu równoległego?

    Tak z ciekawości, jako, że nie zamieściłeś wrotki - komu i na co
    odpowiadasz?

  • 5. Data: 2012-07-14 23:22:31
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > Niedawno było - kwestia zasilania i filtrów subminiaturowych, tyle, że
    > połączonych szeregowo. Zasada IMHO ta sama.

    Moglbys podrzucic to wyjasnienie?
    Szukam i szukam i za cholere nie moge znalezc :/

  • 6. Data: 2012-07-15 00:12:31
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Q" <n...@s...org> napisał w wiadomości

    > Moglbys podrzucic to wyjasnienie?
    > Szukam i szukam i za cholere nie moge znalezc :/

    Mówisz i masz :)
    http://www.youtube.com/watch?v=mzDTZuFJYX4

  • 7. Data: 2012-07-15 00:30:51
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Q <n...@s...org> napisał(a):
    > Moglbys podrzucic to wyjasnienie?
    > Szukam i szukam i za cholere nie moge znalezc :/

    Wątek "jak to jest zrobione?" z maja.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 8. Data: 2012-07-15 10:39:56
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    na tym linku nie widać może dobrze, ale na innych to ja nie widzę, żeby
    któreś diody były modyfikowane, gdzie niby to wszystko upchnął?

  • 9. Data: 2012-07-15 12:12:07
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:jttvks$p7a$1@node1.news.atman.pl...
    > na tym linku nie widać może dobrze, ale na innych to ja nie widzę, żeby
    > któreś diody były modyfikowane, gdzie niby to wszystko upchnął?

    Widzisz - sztuka iluzji :)
    Taki magik, znikający pomocnicę z szafy i ujawniający ją 5 sekund później
    nie czyni czarów, wyciagający krókika z 2 sekundy temu pustego kapelusza
    takowoż.
    Właśnie, sztuka iluzji - skupić wzrok widza na tym, co należy zobaczyć, a po
    cichu asystentkę ukrytym korytarzem do tajnego przejścia, zagłuszając jej
    bieg głśnym graniem orkiestry...
    Tak i tutaj, umiejętne spreparowanie części, oświetlenie nie wyciągające
    szczegółów na wierzch, nienajlepsza jakość kamery :) - i szczegóły znikają.
    W połączeniu z SMD - fajna sprawa, można czynić magię :)
    Skoro kiedyś zrobiłem taki numer... Z książki "Elektronika dla Wszystkich",
    taka zielona, chyba Wojciechowskiego, zmontowałem wzmacniacz, zatytułowany
    przez autora Mini-Max, w miejsce głośnika słuchawka W66 OIDP. Na wejście
    nawinięte na rdzeń ferrytowy hmm.. śjakieś 20-50 zwojów grubym drutem.
    Żadnej anteny... Tylko bateria, układzik i wisząca na wejściu cewka. W
    słuchawce głośno... Wolna Europa, dość głośno i czysto (i z zanikami
    typowymi dla propagacji).
    Takie niewyjaśnione sprawy, dobrze, ze mnie wówczas władze nie wylukały :))

    Dla mnie to tylko dowód, luźno parafrazując styl Gombrowicza w Ferdydurke -
    trzeba lubić elektronikę, bo elektronika fajna jest :) (i ma mnóstwo
    fasynujących tajemnic, które super jest odkrywać)

  • 10. Data: 2012-07-15 12:54:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 15 Jul 2012 12:12:07 +0200, Anerys napisał(a):
> [...]
    > Żadnej anteny... Tylko bateria, układzik i wisząca na wejściu cewka. W
    > słuchawce głośno... Wolna Europa, dość głośno i czysto (i z zanikami

    Mniej wiecej potwierdzam.
    I to wcale nie "najsilniejszy nadajnik Europy" czyli Warszawe I, a Wolna
    Europe (no chyba ze to byl Glos Ameryki).

    We Wroclawiu, gdzie do Monachium jest 500km a do Gabina jakies 240.

    J.