-
1. Data: 2019-03-26 11:29:59
Temat: elementy furii
Od: fir <p...@g...com>
w zeszly roku w kilka dni napisalem pewne elementy kompilatora takiego jakby "pre c"
(jezyka ktory w zamysle raczej jest wstepem
do C/C2/hipermodularnego c bo prawie nic tam nie dziala, no ale mowie pisalem to z
piec dni
tak czy owak da sie skompilowac cos w rodzaju helloworda na windows 32 (wywoluje moja
wlasna dllke by ladniej wygladalo niz zwyczjanie na konsoli)
http://minddetonator.htw.pl/furia3.zip
screenshot w outputu
http://minddetonator.htw.pl/furia3.png
bylo to o tyle mozliwe ze z rok wczesniej (w 2017? niezbyt pamietam te daty bo
ostatnio sie zaczalem mega lenic) nap[isalem asembler (organic asm)... ...ten asm nie
ma tez wklepanych wielu mnemonikow, bo mi sie nie chcialo, nie ma tez chyab
wszystkich trybow adresowan, dlatego rozbudowayanie tego kompilatora wymaga grzebania
i w jednym i drugim i przez to jest lekko ciezkie (nie az tak co prawda ale chyba
faktycznie przyznam ze pisanie kompilatora i asma na x86/win32
jest projektem nieco trudniejszej klasy niz
pisanie bardziej typowych apek.. nie jest 'zbyt' trudne ale poprostu trzebbyc
involved (troche bardziej niz zwykle) i to troche meczy, nie zawsze mi sie chce
z drugiej strony fajnie miec swoj kompilatorek..zastanawiam sie kiedy sie w sobie
zewre by napisac troche wiecej featurez :/
-
2. Data: 2019-03-26 12:08:08
Temat: Re: elementy furii
Od: fir <p...@g...com>
W dniu wtorek, 26 marca 2019 11:30:01 UTC+1 użytkownik fir napisał:
> w zeszly roku w kilka dni napisalem pewne elementy kompilatora takiego jakby "pre
c"
> (jezyka ktory w zamysle raczej jest wstepem
> do C/C2/hipermodularnego c bo prawie nic tam nie dziala, no ale mowie pisalem to z
piec dni
>
> tak czy owak da sie skompilowac cos w rodzaju helloworda na windows 32 (wywoluje
moja wlasna dllke by ladniej wygladalo niz zwyczjanie na konsoli)
>
> http://minddetonator.htw.pl/furia3.zip
>
> screenshot w outputu
>
> http://minddetonator.htw.pl/furia3.png
>
> bylo to o tyle mozliwe ze z rok wczesniej (w 2017? niezbyt pamietam te daty bo
ostatnio sie zaczalem mega lenic) nap[isalem asembler (organic asm)... ...ten asm nie
ma tez wklepanych wielu mnemonikow, bo mi sie nie chcialo, nie ma tez chyab
wszystkich trybow adresowan, dlatego rozbudowayanie tego kompilatora wymaga grzebania
i w jednym i drugim i przez to jest lekko ciezkie (nie az tak co prawda ale chyba
faktycznie przyznam ze pisanie kompilatora i asma na x86/win32
> jest projektem nieco trudniejszej klasy niz
> pisanie bardziej typowych apek.. nie jest 'zbyt' trudne ale poprostu trzebbyc
involved (troche bardziej niz zwykle) i to troche meczy, nie zawsze mi sie chce
>
> z drugiej strony fajnie miec swoj kompilatorek..zastanawiam sie kiedy sie w sobie
zewre by napisac troche wiecej featurez :/
och god, ladnie napisalem posta i przypadkowe nacisniecie dwu klawiszow naraz
spowodowalo ze nizknal w ulamek sekundy
kod jaki to kompiluje jest taki
int becground_color: 0
int RunFramePointer: 0
void RunFrame()
becground_color = becground_color + 65536
becground_color = becground_color + 512
becground_color = becground_color + 3
cdecl green_fire SprintCB(-1, becground_color)
cdecl green_fire ClearFrameData(becground_color);
cdecl green_fire SprintXY(10, 10)
cdecl green_fire sprint(" Helllo World from Furia \x00");
return
void main()
asm mov eax RunFrame
asm mov (RunFramePointer) eax
cdecl green_fire RegisterRunFrame( RunFramePointer );
cdecl green_fire SetSleepValue(30)
cdecl green_fire SetupWindow2(" furia pre c compiler \x00", 4, 5, 567,
443 );
return
troche slabo to przypomina c ale pisalem by jak nalatwiej mis ie to pisalo a nie by
od razu przypominalo c
chyba 3 rzeczy powinienem poprawic na poczatek,
1) moj asm nie wspiera o ile pamietam wywolywanie funkcji z calbackami dlatego mam
tutaj stub w asmie
asm mov eax RunFrame
asm mov (RunFramePointer) eax
cdecl green_fire RegisterRunFrame( RunFramePointer );
zamiast
cdecl green_fire RegisterRunFrame( RunFrame );
a to daltego ze asm wspiera
push (RunFramePointer)
call green_fire.RegisterRunFrame
pop eax
ale nie
push (RunFrame)
call green_fire.RegisterRunFrame
pop eax
w pierwszej wersji etykiete jest z sekcji .data a w drugiej to label z codu
ale to chyab mozna poprawic (jakbym sie troche skupil)
2)
int becground_color: 0
int RunFramePointer: 0
powinienem przerobic na zwykle
int becground_color = 0
int RunFramePointer = 0
nie wiem czemu tak nawet napisalem chyab chialem odrozniac deklaracje-inicjalizacje
od przypisan ale skoro int jest z lewej to wiadomo ze to deklaracja
3) te wszystkie
cdecl green_fire SprintXY(10, 10)
wygladaja glupio jesli tego jest za duzo
wiec chyab trzeba zbudowac zbiorcza tablice importow cos w stylu
import cdecl "green_fire" SprintXY SprintCB sprint RegisterRunFrame SetSleepValue
SetupWindow2
co jest swoja draga mniej logiczne ale pozniej kody nizej wygladaja bardziej c-owo
ostatnio czuje sie jak na mega kacu 9zdrowie ciagle fatalne, dusi mnie w plucahc
niesamowicie), ale jakbym sie zebral to to mnie teraz czeka
-
3. Data: 2019-03-26 13:12:57
Temat: Re: elementy furii
Od: q...@t...no1 (Queequeg)
fir <p...@g...com> wrote:
> http://minddetonator.htw.pl/furia3.zip
Zapomniałeś dołączyć źródeł.
Btw, podobają mi się komunikaty błędów z tej twojej dll-ki.
this shouldnt appear
unfortunate error detected
p0zioma linia poza zakresem
didnt found file %s
dhgekjh
cannot mallock data for file %s
unsupported case atthe moment
cant open process for get memory info
tryin connect to server '%s'
Jak można być takim analfabetą i jeszcze się tym chwalić?
--
https://www.youtube.com/watch?v=9lSzL1DqQn0
-
4. Data: 2019-03-26 13:14:21
Temat: Re: elementy furii
Od: q...@t...no1 (Queequeg)
fir <p...@g...com> wrote:
> int becground_color: 0
> int RunFramePointer: 0
Czy jest tu jakaś konwencja? Czemu nie BecgroundColor lub
run_frame_pointer?
Pomijając, że _back_ground.
--
https://www.youtube.com/watch?v=9lSzL1DqQn0
-
5. Data: 2019-03-26 13:31:44
Temat: Re: elementy furii
Od: fir <p...@g...com>
W dniu wtorek, 26 marca 2019 13:12:59 UTC+1 użytkownik Queequeg napisał:
> fir <p...@g...com> wrote:
>
> > http://minddetonator.htw.pl/furia3.zip
>
> Zapomniałeś dołączyć źródeł.
>
> Btw, podobają mi się komunikaty błędów z tej twojej dll-ki.
>
> this shouldnt appear
> unfortunate error detected
> p0zioma linia poza zakresem
> didnt found file %s
> dhgekjh
> cannot mallock data for file %s
> unsupported case atthe moment
> cant open process for get memory info
> tryin connect to server '%s'
>
> Jak można być takim analfabetą i jeszcze się tym chwalić?
>
to robocza wersja baranie z mozgiem wielkosci kostki gry
pisane bardzo szybko w kilka dni wiec nie dbam o mniej istotne sprawy.. oczywiscie
zrozumienie tego wymaga miernego poziomu inteligencji a nie imbecyla wiec twoj
problem typowy dla imbecyla cie dreczy
-
6. Data: 2019-03-26 13:37:40
Temat: Re: elementy furii
Od: fir <p...@g...com>
W dniu wtorek, 26 marca 2019 12:08:09 UTC+1 użytkownik fir napisał:
> W dniu wtorek, 26 marca 2019 11:30:01 UTC+1 użytkownik fir napisał:
> > w zeszly roku w kilka dni napisalem pewne elementy kompilatora takiego jakby "pre
c"
> > (jezyka ktory w zamysle raczej jest wstepem
> > do C/C2/hipermodularnego c bo prawie nic tam nie dziala, no ale mowie pisalem to
z piec dni
> >
> > tak czy owak da sie skompilowac cos w rodzaju helloworda na windows 32 (wywoluje
moja wlasna dllke by ladniej wygladalo niz zwyczjanie na konsoli)
> >
> > http://minddetonator.htw.pl/furia3.zip
> >
> > screenshot w outputu
> >
> > http://minddetonator.htw.pl/furia3.png
> >
> > bylo to o tyle mozliwe ze z rok wczesniej (w 2017? niezbyt pamietam te daty bo
ostatnio sie zaczalem mega lenic) nap[isalem asembler (organic asm)... ...ten asm nie
ma tez wklepanych wielu mnemonikow, bo mi sie nie chcialo, nie ma tez chyab
wszystkich trybow adresowan, dlatego rozbudowayanie tego kompilatora wymaga grzebania
i w jednym i drugim i przez to jest lekko ciezkie (nie az tak co prawda ale chyba
faktycznie przyznam ze pisanie kompilatora i asma na x86/win32
> > jest projektem nieco trudniejszej klasy niz
> > pisanie bardziej typowych apek.. nie jest 'zbyt' trudne ale poprostu trzebbyc
involved (troche bardziej niz zwykle) i to troche meczy, nie zawsze mi sie chce
> >
> > z drugiej strony fajnie miec swoj kompilatorek..zastanawiam sie kiedy sie w sobie
zewre by napisac troche wiecej featurez :/
>
> och god, ladnie napisalem posta i przypadkowe nacisniecie dwu klawiszow naraz
spowodowalo ze nizknal w ulamek sekundy
>
> kod jaki to kompiluje jest taki
>
>
> int becground_color: 0
>
> int RunFramePointer: 0
>
> void RunFrame()
> becground_color = becground_color + 65536
> becground_color = becground_color + 512
> becground_color = becground_color + 3
>
> cdecl green_fire SprintCB(-1, becground_color)
> cdecl green_fire ClearFrameData(becground_color);
> cdecl green_fire SprintXY(10, 10)
> cdecl green_fire sprint(" Helllo World from Furia \x00");
> return
>
>
> void main()
> asm mov eax RunFrame
> asm mov (RunFramePointer) eax
> cdecl green_fire RegisterRunFrame( RunFramePointer );
> cdecl green_fire SetSleepValue(30)
> cdecl green_fire SetupWindow2(" furia pre c compiler \x00", 4, 5,
567, 443 );
> return
>
> troche slabo to przypomina c ale pisalem by jak nalatwiej mis ie to pisalo a nie by
od razu przypominalo c
>
> chyba 3 rzeczy powinienem poprawic na poczatek,
>
> 1) moj asm nie wspiera o ile pamietam wywolywanie funkcji z calbackami dlatego mam
tutaj stub w asmie
>
> asm mov eax RunFrame
> asm mov (RunFramePointer) eax
> cdecl green_fire RegisterRunFrame( RunFramePointer );
>
> zamiast
>
> cdecl green_fire RegisterRunFrame( RunFrame );
>
> a to daltego ze asm wspiera
>
> push (RunFramePointer)
> call green_fire.RegisterRunFrame
> pop eax
>
> ale nie
>
> push (RunFrame)
> call green_fire.RegisterRunFrame
> pop eax
>
> w pierwszej wersji etykiete jest z sekcji .data a w drugiej to label z codu
>
> ale to chyab mozna poprawic (jakbym sie troche skupil)
>
> 2)
>
> int becground_color: 0
> int RunFramePointer: 0
>
> powinienem przerobic na zwykle
>
> int becground_color = 0
> int RunFramePointer = 0
>
> nie wiem czemu tak nawet napisalem chyab chialem odrozniac deklaracje-inicjalizacje
od przypisan ale skoro int jest z lewej to wiadomo ze to deklaracja
>
> 3) te wszystkie
>
> cdecl green_fire SprintXY(10, 10)
>
> wygladaja glupio jesli tego jest za duzo
> wiec chyab trzeba zbudowac zbiorcza tablice importow cos w stylu
>
> import cdecl "green_fire" SprintXY SprintCB sprint RegisterRunFrame SetSleepValue
SetupWindow2
>
> co jest swoja draga mniej logiczne ale pozniej kody nizej wygladaja bardziej c-owo
>
> ostatnio czuje sie jak na mega kacu 9zdrowie ciagle fatalne, dusi mnie w plucahc
niesamowicie), ale jakbym sie zebral to to mnie teraz czeka
ok poprawilem tego calbacka,
http://minddetonator.htw.pl/furia4.zip
wiec kompilator kompiluje teraz ciut bardziej strawny kod
int becground_color = 0
void RunFrame()
becground_color = becground_color + 65536 + 512 + 3
cdecl green_fire SprintCB(-1, becground_color)
cdecl green_fire ClearFrameData(becground_color);
cdecl green_fire SprintXY(10, 10)
cdecl green_fire sprint(" Helllo World from Furia \x00");
return
void main()
cdecl green_fire RegisterRunFrame( &RunFrame );
cdecl green_fire SetSleepValue(30)
cdecl green_fire SetupWindow2(" furia pre c compiler \x00", 4, 5, 567,
443 );
return
musze dodac ze nie wszystkie "wyrazenia" dzialaja (praktycznie to prawie zadne)
aiec trzeba tu troche rzeczy podopisywac,
ale wywolania z dllek dzialaja (dzilaja tez chyab proste ify i fory) wiec jest
poczatkowy fun
troche strach przyznam grzebac w moim asemblerze bo asembler jest troche zagmatwany,
najgorsze w nim jest to ze
jak sie liczy adresy do etykiet to trzeba to sklafdowac, obliczac, a pozniej jeszcze
ew fizupowac i mozna sie troche pogubic, - sam jestem leniwy i nie zawsze lubie sie
zaglebiac a w powierzchniowym trybie nie wszystko da sie ad-hoc dopicac, tak ze az
sie balem grzebac w tym calbacku - ale jakos poszlo ;c
-
7. Data: 2019-03-26 13:50:06
Temat: Re: elementy furii
Od: fir <p...@g...com>
W dniu wtorek, 26 marca 2019 13:37:41 UTC+1 użytkownik fir napisał:
> W dniu wtorek, 26 marca 2019 12:08:09 UTC+1 użytkownik fir napisał:
> > W dniu wtorek, 26 marca 2019 11:30:01 UTC+1 użytkownik fir napisał:
> > > w zeszly roku w kilka dni napisalem pewne elementy kompilatora takiego jakby
"pre c"
> > > (jezyka ktory w zamysle raczej jest wstepem
> > > do C/C2/hipermodularnego c bo prawie nic tam nie dziala, no ale mowie pisalem
to z piec dni
> > >
> > > tak czy owak da sie skompilowac cos w rodzaju helloworda na windows 32
(wywoluje moja wlasna dllke by ladniej wygladalo niz zwyczjanie na konsoli)
> > >
> > > http://minddetonator.htw.pl/furia3.zip
> > >
> > > screenshot w outputu
> > >
> > > http://minddetonator.htw.pl/furia3.png
> > >
> > > bylo to o tyle mozliwe ze z rok wczesniej (w 2017? niezbyt pamietam te daty bo
ostatnio sie zaczalem mega lenic) nap[isalem asembler (organic asm)... ...ten asm nie
ma tez wklepanych wielu mnemonikow, bo mi sie nie chcialo, nie ma tez chyab
wszystkich trybow adresowan, dlatego rozbudowayanie tego kompilatora wymaga grzebania
i w jednym i drugim i przez to jest lekko ciezkie (nie az tak co prawda ale chyba
faktycznie przyznam ze pisanie kompilatora i asma na x86/win32
> > > jest projektem nieco trudniejszej klasy niz
> > > pisanie bardziej typowych apek.. nie jest 'zbyt' trudne ale poprostu trzebbyc
involved (troche bardziej niz zwykle) i to troche meczy, nie zawsze mi sie chce
> > >
> > > z drugiej strony fajnie miec swoj kompilatorek..zastanawiam sie kiedy sie w
sobie zewre by napisac troche wiecej featurez :/
> >
> > och god, ladnie napisalem posta i przypadkowe nacisniecie dwu klawiszow naraz
spowodowalo ze nizknal w ulamek sekundy
> >
> > kod jaki to kompiluje jest taki
> >
> >
> > int becground_color: 0
> >
> > int RunFramePointer: 0
> >
> > void RunFrame()
> > becground_color = becground_color + 65536
> > becground_color = becground_color + 512
> > becground_color = becground_color + 3
> >
> > cdecl green_fire SprintCB(-1, becground_color)
> > cdecl green_fire ClearFrameData(becground_color);
> > cdecl green_fire SprintXY(10, 10)
> > cdecl green_fire sprint(" Helllo World from Furia \x00");
> > return
> >
> >
> > void main()
> > asm mov eax RunFrame
> > asm mov (RunFramePointer) eax
> > cdecl green_fire RegisterRunFrame( RunFramePointer );
> > cdecl green_fire SetSleepValue(30)
> > cdecl green_fire SetupWindow2(" furia pre c compiler \x00", 4, 5,
567, 443 );
> > return
> >
> > troche slabo to przypomina c ale pisalem by jak nalatwiej mis ie to pisalo a nie
by od razu przypominalo c
> >
> > chyba 3 rzeczy powinienem poprawic na poczatek,
> >
> > 1) moj asm nie wspiera o ile pamietam wywolywanie funkcji z calbackami dlatego
mam tutaj stub w asmie
> >
> > asm mov eax RunFrame
> > asm mov (RunFramePointer) eax
> > cdecl green_fire RegisterRunFrame( RunFramePointer );
> >
> > zamiast
> >
> > cdecl green_fire RegisterRunFrame( RunFrame );
> >
> > a to daltego ze asm wspiera
> >
> > push (RunFramePointer)
> > call green_fire.RegisterRunFrame
> > pop eax
> >
> > ale nie
> >
> > push (RunFrame)
> > call green_fire.RegisterRunFrame
> > pop eax
> >
> > w pierwszej wersji etykiete jest z sekcji .data a w drugiej to label z codu
> >
> > ale to chyab mozna poprawic (jakbym sie troche skupil)
> >
> > 2)
> >
> > int becground_color: 0
> > int RunFramePointer: 0
> >
> > powinienem przerobic na zwykle
> >
> > int becground_color = 0
> > int RunFramePointer = 0
> >
> > nie wiem czemu tak nawet napisalem chyab chialem odrozniac
deklaracje-inicjalizacje od przypisan ale skoro int jest z lewej to wiadomo ze to
deklaracja
> >
> > 3) te wszystkie
> >
> > cdecl green_fire SprintXY(10, 10)
> >
> > wygladaja glupio jesli tego jest za duzo
> > wiec chyab trzeba zbudowac zbiorcza tablice importow cos w stylu
> >
> > import cdecl "green_fire" SprintXY SprintCB sprint RegisterRunFrame
SetSleepValue SetupWindow2
> >
> > co jest swoja draga mniej logiczne ale pozniej kody nizej wygladaja bardziej
c-owo
> >
> > ostatnio czuje sie jak na mega kacu 9zdrowie ciagle fatalne, dusi mnie w plucahc
niesamowicie), ale jakbym sie zebral to to mnie teraz czeka
>
> ok poprawilem tego calbacka,
>
> http://minddetonator.htw.pl/furia4.zip
>
> wiec kompilator kompiluje teraz ciut bardziej strawny kod
>
>
> int becground_color = 0
>
>
> void RunFrame()
> becground_color = becground_color + 65536 + 512 + 3
> cdecl green_fire SprintCB(-1, becground_color)
> cdecl green_fire ClearFrameData(becground_color);
> cdecl green_fire SprintXY(10, 10)
> cdecl green_fire sprint(" Helllo World from Furia \x00");
> return
>
>
> void main()
> cdecl green_fire RegisterRunFrame( &RunFrame );
> cdecl green_fire SetSleepValue(30)
> cdecl green_fire SetupWindow2(" furia pre c compiler \x00", 4, 5,
567, 443 );
> return
>
> musze dodac ze nie wszystkie "wyrazenia" dzialaja (praktycznie to prawie zadne)
> aiec trzeba tu troche rzeczy podopisywac,
> ale wywolania z dllek dzialaja (dzilaja tez chyab proste ify i fory) wiec jest
> poczatkowy fun
>
>
> troche strach przyznam grzebac w moim asemblerze bo asembler jest troche
zagmatwany, najgorsze w nim jest to ze
> jak sie liczy adresy do etykiet to trzeba to sklafdowac, obliczac, a pozniej
jeszcze ew fizupowac i mozna sie troche pogubic, - sam jestem leniwy i nie zawsze
lubie sie zaglebiac a w powierzchniowym trybie nie wszystko da sie ad-hoc dopicac,
tak ze az sie balem grzebac w tym calbacku - ale jakos poszlo ;c
inne problemy jest ze tam niemal nic nie dziala, np mam importowanie funkcji z dllek
ale nei mam importow zmiennych, musialbym grzebac chyba w asmie a mi si enei chce, do
tego nie ma tez chyab nawet przypisywania zwracanej zmiennej do inta,
do tego jak ja zarzuce callback (a moje libka dziala troche na calbackach to nie
mam narazie czytania lokalnych w tym calbacku ze stosu itd (wogole nie mam zmiennych
lokalnych)
to wszystko nei sa strasznie duze poprawki ale tzreba to wklepac
narazie chyba czas troche odpoczac i wypic keliszek wina za jednak pewien skuces
(wlasny kompilatorek z potencjalna kontrola nad wszystkimi etapami procesu to jest
jednak cos fajnego, khu)
-
8. Data: 2019-03-26 15:46:02
Temat: Re: elementy furii
Od: q...@t...no1 (Queequeg)
fir <p...@g...com> wrote:
> to robocza wersja baranie z mozgiem wielkosci kostki gry
No nie, czy to wersja robocza czy nie, to nie tłumaczy takiego poziomu
analfabetyzmu.
--
https://www.youtube.com/watch?v=9lSzL1DqQn0
-
9. Data: 2019-03-26 15:57:36
Temat: Re: elementy furii
Od: fir <p...@g...com>
W dniu wtorek, 26 marca 2019 13:50:08 UTC+1 użytkownik fir napisał:
> W dniu wtorek, 26 marca 2019 13:37:41 UTC+1 użytkownik fir napisał:
> > W dniu wtorek, 26 marca 2019 12:08:09 UTC+1 użytkownik fir napisał:
> > > W dniu wtorek, 26 marca 2019 11:30:01 UTC+1 użytkownik fir napisał:
> > > > w zeszly roku w kilka dni napisalem pewne elementy kompilatora takiego jakby
"pre c"
> > > > (jezyka ktory w zamysle raczej jest wstepem
> > > > do C/C2/hipermodularnego c bo prawie nic tam nie dziala, no ale mowie pisalem
to z piec dni
> > > >
> > > > tak czy owak da sie skompilowac cos w rodzaju helloworda na windows 32
(wywoluje moja wlasna dllke by ladniej wygladalo niz zwyczjanie na konsoli)
> > > >
> > > > http://minddetonator.htw.pl/furia3.zip
> > > >
> > > > screenshot w outputu
> > > >
> > > > http://minddetonator.htw.pl/furia3.png
> > > >
> > > > bylo to o tyle mozliwe ze z rok wczesniej (w 2017? niezbyt pamietam te daty
bo ostatnio sie zaczalem mega lenic) nap[isalem asembler (organic asm)... ...ten asm
nie ma tez wklepanych wielu mnemonikow, bo mi sie nie chcialo, nie ma tez chyab
wszystkich trybow adresowan, dlatego rozbudowayanie tego kompilatora wymaga grzebania
i w jednym i drugim i przez to jest lekko ciezkie (nie az tak co prawda ale chyba
faktycznie przyznam ze pisanie kompilatora i asma na x86/win32
> > > > jest projektem nieco trudniejszej klasy niz
> > > > pisanie bardziej typowych apek.. nie jest 'zbyt' trudne ale poprostu trzebbyc
involved (troche bardziej niz zwykle) i to troche meczy, nie zawsze mi sie chce
> > > >
> > > > z drugiej strony fajnie miec swoj kompilatorek..zastanawiam sie kiedy sie w
sobie zewre by napisac troche wiecej featurez :/
> > >
> > > och god, ladnie napisalem posta i przypadkowe nacisniecie dwu klawiszow naraz
spowodowalo ze nizknal w ulamek sekundy
> > >
> > > kod jaki to kompiluje jest taki
> > >
> > >
> > > int becground_color: 0
> > >
> > > int RunFramePointer: 0
> > >
> > > void RunFrame()
> > > becground_color = becground_color + 65536
> > > becground_color = becground_color + 512
> > > becground_color = becground_color + 3
> > >
> > > cdecl green_fire SprintCB(-1, becground_color)
> > > cdecl green_fire ClearFrameData(becground_color);
> > > cdecl green_fire SprintXY(10, 10)
> > > cdecl green_fire sprint(" Helllo World from Furia \x00");
> > > return
> > >
> > >
> > > void main()
> > > asm mov eax RunFrame
> > > asm mov (RunFramePointer) eax
> > > cdecl green_fire RegisterRunFrame( RunFramePointer );
> > > cdecl green_fire SetSleepValue(30)
> > > cdecl green_fire SetupWindow2(" furia pre c compiler \x00", 4, 5,
567, 443 );
> > > return
> > >
> > > troche slabo to przypomina c ale pisalem by jak nalatwiej mis ie to pisalo a
nie by od razu przypominalo c
> > >
> > > chyba 3 rzeczy powinienem poprawic na poczatek,
> > >
> > > 1) moj asm nie wspiera o ile pamietam wywolywanie funkcji z calbackami dlatego
mam tutaj stub w asmie
> > >
> > > asm mov eax RunFrame
> > > asm mov (RunFramePointer) eax
> > > cdecl green_fire RegisterRunFrame( RunFramePointer );
> > >
> > > zamiast
> > >
> > > cdecl green_fire RegisterRunFrame( RunFrame );
> > >
> > > a to daltego ze asm wspiera
> > >
> > > push (RunFramePointer)
> > > call green_fire.RegisterRunFrame
> > > pop eax
> > >
> > > ale nie
> > >
> > > push (RunFrame)
> > > call green_fire.RegisterRunFrame
> > > pop eax
> > >
> > > w pierwszej wersji etykiete jest z sekcji .data a w drugiej to label z codu
> > >
> > > ale to chyab mozna poprawic (jakbym sie troche skupil)
> > >
> > > 2)
> > >
> > > int becground_color: 0
> > > int RunFramePointer: 0
> > >
> > > powinienem przerobic na zwykle
> > >
> > > int becground_color = 0
> > > int RunFramePointer = 0
> > >
> > > nie wiem czemu tak nawet napisalem chyab chialem odrozniac
deklaracje-inicjalizacje od przypisan ale skoro int jest z lewej to wiadomo ze to
deklaracja
> > >
> > > 3) te wszystkie
> > >
> > > cdecl green_fire SprintXY(10, 10)
> > >
> > > wygladaja glupio jesli tego jest za duzo
> > > wiec chyab trzeba zbudowac zbiorcza tablice importow cos w stylu
> > >
> > > import cdecl "green_fire" SprintXY SprintCB sprint RegisterRunFrame
SetSleepValue SetupWindow2
> > >
> > > co jest swoja draga mniej logiczne ale pozniej kody nizej wygladaja bardziej
c-owo
> > >
> > > ostatnio czuje sie jak na mega kacu 9zdrowie ciagle fatalne, dusi mnie w
plucahc niesamowicie), ale jakbym sie zebral to to mnie teraz czeka
> >
> > ok poprawilem tego calbacka,
> >
> > http://minddetonator.htw.pl/furia4.zip
> >
> > wiec kompilator kompiluje teraz ciut bardziej strawny kod
> >
> >
> > int becground_color = 0
> >
> >
> > void RunFrame()
> > becground_color = becground_color + 65536 + 512 + 3
> > cdecl green_fire SprintCB(-1, becground_color)
> > cdecl green_fire ClearFrameData(becground_color);
> > cdecl green_fire SprintXY(10, 10)
> > cdecl green_fire sprint(" Helllo World from Furia \x00");
> > return
> >
> >
> > void main()
> > cdecl green_fire RegisterRunFrame( &RunFrame );
> > cdecl green_fire SetSleepValue(30)
> > cdecl green_fire SetupWindow2(" furia pre c compiler \x00", 4, 5,
567, 443 );
> > return
> >
> > musze dodac ze nie wszystkie "wyrazenia" dzialaja (praktycznie to prawie zadne)
> > aiec trzeba tu troche rzeczy podopisywac,
> > ale wywolania z dllek dzialaja (dzilaja tez chyab proste ify i fory) wiec jest
> > poczatkowy fun
> >
> >
> > troche strach przyznam grzebac w moim asemblerze bo asembler jest troche
zagmatwany, najgorsze w nim jest to ze
> > jak sie liczy adresy do etykiet to trzeba to sklafdowac, obliczac, a pozniej
jeszcze ew fizupowac i mozna sie troche pogubic, - sam jestem leniwy i nie zawsze
lubie sie zaglebiac a w powierzchniowym trybie nie wszystko da sie ad-hoc dopicac,
tak ze az sie balem grzebac w tym calbacku - ale jakos poszlo ;c
>
> inne problemy jest ze tam niemal nic nie dziala, np mam importowanie funkcji z
dllek ale nei mam importow zmiennych, musialbym grzebac chyba w asmie a mi si enei
chce, do tego nie ma tez chyab nawet przypisywania zwracanej zmiennej do inta,
> do tego jak ja zarzuce callback (a moje libka dziala troche na calbackach to nie
> mam narazie czytania lokalnych w tym calbacku ze stosu itd (wogole nie mam
zmiennych lokalnych)
>
> to wszystko nei sa strasznie duze poprawki ale tzreba to wklepac
>
> narazie chyba czas troche odpoczac i wypic keliszek wina za jednak pewien skuces
(wlasny kompilatorek z potencjalna kontrola nad wszystkimi etapami procesu to jest
jednak cos fajnego, khu)
jeszcze troche bardziej rozbudowany przyklad
http://minddetonator.htw.pl/furia5.zip
int becground_color = 0
int mouse_x = 0
int mouse_y = 0
int last_key_pressed = 0
int PAGE_UP = 33
void ProcessMouseMove()
asm mov eax (esp+4)
asm mov (mouse_x) eax
asm mov eax (esp+8)
asm mov (mouse_y) eax
return
void ProcessKeyDown()
asm mov eax (esp+4)
asm mov (last_key_pressed) eax
if last_key_pressed = PAGE_UP
cdecl green_fire ToggleFullscreen()
ef
return
void RunFrame()
becground_color = becground_color + 65536 + 512 + 3
cdecl green_fire SprintCB(-1, becground_color)
cdecl green_fire ClearFrameData(becground_color);
cdecl green_fire SprintXY(10, 10)
cdecl green_fire sprint(" Helllo World from Furia \x00");
cdecl green_fire SprintCB(0, becground_color)
cdecl green_fire SprintXY(11, 20)
cdecl green_fire sprint(" mouse x %d y %d \x00", mouse_x, mouse_y);
cdecl green_fire SprintXY(11, 22)
cdecl green_fire sprint(" key pressed %d \x00", last_key_pressed);
return
void main()
cdecl green_fire RegisterRunFrame( &RunFrame );
cdecl green_fire RegisterMouseMove( &ProcessMouseMove );
cdecl green_fire RegisterKeyDown( &ProcessKeyDown );
cdecl green_fire SetSleepValue(30)
cdecl green_fire SetupWindow2(" furia pre c compiler \x00", 4, 5, 567,
443 );
return
musialem dac stuby we wlasnym zreszta asmie by moc czytac argumenty funkcji z
callbacka i jest tam tez watly if, ale pokazuje ze od biedy mozna w tym juz napisac
jakies apki, choc czlek by sie troche nameczyl bo zam malo tam rzeczy ciagle
zaimplementowane
polecam odpalic nie jest to wirus (mozna przesanowac np antywirem online, np
https://www.virustotal.com/pl/
-
10. Data: 2019-03-26 16:01:12
Temat: Re: elementy furii
Od: q...@t...no1 (Queequeg)
fir <p...@g...com> wrote:
> polecam odpalic nie jest to wirus
Nie wierzę na słowo. Znów zapomniałeś dołączyć źródeł, pisząc na grupę o
*programowaniu*.
Tylko idiota uruchomi program .exe z nieznanego źródła. A tak to każdy
mógłby sobie sam skompilować i poeksperymentować.
--
https://www.youtube.com/watch?v=9lSzL1DqQn0