  • 1. Data: 2010-10-20 17:47:17
    Temat: elektryka - bmw k100
    Od: ponury <v...@p...onet.pl>

    witam wszystkich. pytanie dotyczy elektromagnesu rozrusznika . otoz
    chyba bede musial zmienic go w swym motorze. mialem taka przypadlosc
    ze po wylaczeniu stacyjki i zaplonu killer switchem rozrusznik
    pracowal nadal . wymontowalem go i rozebralem okazalo sie ze jest
    uszkodzony styk eletromagnesu zwierala sie plytka na stale . a teraz
    pytanie czy tylko oryginalny i czy mozna zastapic innym . moze ktos
    was ma jakis patent lub przerabial temat .?? swoja droga jest to
    niebezpieczne bo zanim rozpialem kabel to moto sie moglo zapalic .
    gorace kable.
    pzdr ponury bmw k 100

  • 2. Data: 2010-10-21 05:56:08
    Temat: Re: elektryka - bmw k100
    Od: "Rafik - delete1@wytnij_to.o2.pl" <r...@g...com>

    On 20 Paź, 19:47, ponury <v...@p...onet.pl> wrote:
    > witam wszystkich.  pytanie dotyczy elektromagnesu rozrusznika . otoz
    > chyba bede musial zmienic go w swym motorze. mialem taka przypadlosc

    Witam!
    Lekki zamęt tu wprowadzasz. Zapewne masz na myśli przekaźnik
    rozrusznika, który się skleił i dla tego rozrusznik kręcił do
    szaleństwa. Przypadłość ta w Cegłach jest często związana z zbyt
    długim kręceniem silnika przy lekko rozładowanym aku. Jeśli
    czyszczenie przekaźnika nic nie da to pozostaje poszukanie innego
    (używka lub nowy). Część ta jest wspólna dla K1/K75/K100/K1100.

    Pozdrawiam,
    Rafik aka DeLeTe + BMW K1100RS - szybsze, bo czerwone :D

  • 3. Data: 2010-10-21 10:12:30
    Od: ponury <v...@p...onet.pl>

    On 21 Paź, 07:56, "Rafik - delete1@wytnij_to.o2.pl"
    <r...@g...com> wrote:

> [...]
    >
    > Pozdrawiam,
    > Rafik aka DeLeTe + BMW K1100RS - szybsze, bo czerwone :D

    witam. tak chodzi o przekaznik rozrusznika . otoz okazalo sie odpadl
    jeden styk . a tak fatktycznie bylo slabe aku troche zakrecilem
    dluzej. czy na jednym styku utrzyma sie choc troche ?/ wiem tylko
    oryginalna czesc .
    pzdrr ponury

  • 4. Data: 2010-10-21 21:56:23
    Od: "Rafik - delete1@wytnij_to.o2.pl" <r...@g...com>

    On 21 Paź, 12:12, ponury <v...@p...onet.pl> wrote:

    > dluzej. czy na jednym styku utrzyma sie choc troche ?/

    Szczerze i szyko: nie wiem.
    Dłużej: ponieważ został tylko 1 styk, to cały prąd ma 1/2 przekroju
    przewodnika do dyspozycji, co oznacza, że ocalały styk będzie dużo
    bardziej się grzał i iskrzył przy rozłączaniu, więc ryzyko dalszej
    degradacji jest dużo większe :/.

    Pozdrawiam,
    Rafik

  • 5. Data: 2010-10-22 18:51:51
    Od: ponury <v...@p...onet.pl>

    On 21 Paź, 22:56, "Rafik - delete1@wytnij_to.o2.pl"
    <r...@g...com> wrote:

> [...]
    > przewodnika do dyspozycji, co oznacza, że ocalały styk będzie dużo
    > bardziej się grzał i iskrzył przy rozłączaniu, więc ryzyko dalszej

    witam.. dzieki kolego za porady . moja czerwona i tez szybka.
    pozdrawiam ponury