  • 1. Data: 2018-06-02 08:39:58
    Temat: dziwny stukot
    Od: Pablo <p...@f...pl>

    Może ktoś ma koncepcje co to może być ?
    Pacjentka Carisma 1.9 DiD,
    Od jakiegoś czasu podczas jazdy pod obciążeniem słychać z przodu
    samochodu dziwne stuki.
    Nie ma ich na biegu jałowym, nie słychać tych objawów gdy rozpędza się
    samochód na 1,2 biegu, ale wystarczy wrzucić 3kę, i pojawia się ten
    dziwny "klekot", jest na 4 i 5 tym biegu, ale też do momentu w którym
    samochód jest rozpędzany.
    Wystarczy minimalnie zdjęć nogę z gazu i cisza.
    Nie ma to na pewno związku z tym na którym biegu jest samochód, jakie są
    obroty, prędkość, tylko właśnie z obciążeniem gdy rozpędza się samochód
    lub np jedzie on pod górę.

    Sprawdzono skrzynie biegów, sprzęgło, półosie, "poduszki" silnika.

    Ma ktoś pomysł, co to może być, bo po miesiącu grzebania, sprawdzania,
    mój mechanik się poddał.

    ---
    Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie AVG.
    http://www.avg.com

  • 2. Data: 2018-06-02 10:10:47
    Temat: Re: dziwny stukot
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 02-06-2018 o 08:39, Pablo pisze:
> [...]
    > lub np jedzie on pod górę.
    >
    > Sprawdzono skrzynie biegów, sprzęgło, półosie, "poduszki" silnika.

    A zawory?
    Bo to pachnie większym obciążeniem i inną fazą rozrządu.
    Chociaż diesel pewnie zmiennych faz nie ma.

  • 3. Data: 2018-06-02 10:19:05
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2018 o 08:39 Pablo <p...@f...pl> pisze:

    > Sprawdzono skrzynie biegów, sprzęgło, półosie, "poduszki" silnika.

    Luzy na panewkach wykluczyliście? - miałem kiedyś coś podobnego w 1.4
    peugota. Winowajcą okazała się luźna panewka.

    TG

  • 4. Data: 2018-06-02 10:47:49
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-06-02 o 08:39, Pablo pisze:
> [...]
    >
    > Sprawdzono skrzynie biegów, sprzęgło, półosie, "poduszki" silnika.
    >
    > Ma ktoś pomysł, co to może być, bo po miesiącu grzebania, sprawdzania,

    Wygląda na poduszki zawieszenia silnika/skrzyni. Ja bym jeszcze raz
    sprawdził. Nie są całkowicie zużyte a tylko na tyle aby niedomaganie
    było odczuwalne w trakcie określonej pracy silnika.