  • 21. Data: 2010-12-04 11:47:26
    Temat: Re: dyfuzor do listwy ledowej
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-12-04 12:45, J.F. pisze:

    > A jak z trwaloscia ?
    > Bo tak mi sie wydaje ze malo kto tego uzywa.
    Marna trwałość. Nie lubi niskich temperatur, nie wiem jak z wysokimi.
    Nie lubi wilgotności (przewornica, wyższe napięcia itd). Z czasem
    jasność spada, nie nadaje się do świecenia 24/7. Zwykły zestaw ledów +
    opornik zasilanych niskim napięciem wydaje mi się dużo bardziej
    niezawodny, a nawet jak led padnie, to zgasną 3szt z 120ledów/metr, nie
    ma dramatu.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 22. Data: 2010-12-04 23:08:54
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 1 Gru, 03:00, BartekK <s...@N...org> wrote:
> [...]
    > paski/pasy/rowki) z jednej strony, by rozpraszać bardziej światło, a
    > równoczesnie przeźroczysta przewodzić je po całym materiale aż do końca...
    > - jakaś mniej mleczna plexa ?
    > - dyfuzor o kształcie /| (w przekroju) zamiast || prostokąta z plexy,
    > ale kto mi wytnie/wyfrezuje tanio plexę "w klin" ładnie na całej
    > długości, i jeszcze utrzymując "soczewkowatość" tej tylnej ściętej
    > powierzchni?
    >
    > Ktoś coś zapewne robił w reklamie itp, więc może coś doradzicie, jak
    > tanio i prosto rozprowadzić światło na 20cm od źródła typu led smd?

    Moze troche po wiesniacku ale zaproponuje folie z ekranow lcd.
    Kupic troche zbitych matryc i zmontowac taka listwe. Przy czym moze
    sie okazac ze beda widoczne laczenia tych folii. Ale zmatowanie
    przedniej scianki i oklejenie tylnej folia aluminiowa powinno sprawe
    dobrze wyprostowac.
    Dla testu mozna zrobic prototyp z jednego ekranu za pare zl...

  • 23. Data: 2010-12-06 10:16:59
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

> [...]

    Wpisałem w gogla, bo interesowałaby mnie taka sprawa
    i pierwszych paręnaście wpisów to "szukam" i 2004 2006 rok
    Żadnego producenta, parę agencji reklamowych
    (jedna bez adresu, telefonu, tylko e-mail)
    Przestali produkować?!

    Artur(m)

  • 24. Data: 2010-12-06 14:56:12
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Artur(m) wrote:

> [...]
    > i pierwszych paręnaście wpisów to "szukam" i 2004 2006 rok
    > Żadnego producenta, parę agencji reklamowych
    > (jedna bez adresu, telefonu, tylko e-mail)

    a co szukasz? Bo zarówno folie EL jak i holograficzne dyfuzory są
    produkowane i do kupienia.

    Waldek

  • 25. Data: 2010-12-07 08:39:52
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    wiadomości news:8m4bscF6bbU1@mid.uni-berlin.de...

    > a co szukasz? Bo zarówno folie EL jak i holograficzne dyfuzory są
    > produkowane i do kupienia.

    Robię studio nagrań i salę koncertową. Próbuje znaleźć coś co w ciemności
    (przyciemnieniu) będzie jakoś się wyróżniać. Dlatego żywo zareagowałem
    na powyższą informacje. Widziałem reklamę Pepsi, która rozświetlała się
    "liniowo" taka linijka LEDowa, zapalały się jakby kolejne LEDy.
    Myślałem o LEDach sterowanych procesorem, ale liczba przewodów
    zniechęcała.
    Jeżeli masz w tym względzie wiedzę, to chętnie z niej skorzystam.

    Artur(m)

  • 26. Data: 2010-12-07 13:12:32
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Artur(m) wrote:

> [...]
    > zniechęcała.
    > Jeżeli masz w tym względzie wiedzę, to chętnie z niej skorzystam.

    Tego typu urządzeń nie robiłem, ale trochę się w LEDowych wyświetlaczach
    babrałem.
    Liczba przewodów jest rzeczą relatywną. Z moich zabawek najwięcej LEDów to
    121 sztuk, niezależnie sterowane. Adresowane za pomocą portu drukarki, bez
    procesora. Procesorowo zrobiłem 96 sztuk, sterowanie albo stały program,
    albo przez RS232.
    Ile drutów potrzebujesz zależy przede wszystkim od uniwersalności twojego
    "wyróżniacza". Liniowe rozświetlanie można zrobić prosto na rejestrach
    przesuwających, "karmionych" procesorem. Znaczy poziomo masz rejestr
    przesuwający, w pionie różne linijki. Teraz masz następne opcje: albo wsio
    równolegle, wtedy możesz różne prostokąty przesuwać, albo każda linijka
    osobno, wtedy potrzebujesz albo jedną nóżkę procesora na linijkę, albo
    robisz grupy linijek po 8 sztuk i do tego dekoder na 256 grup. Wtedy dwoma
    portami 8 bitowymi możesz załatwić 1024 linii lub 341 linii RGB. Tylko
    procesor musi być odpowiednio szybki, ewentualnie jakieś CPLD albo co też
    możliwe.
    Sterowanie tym majdanem. Zależy od reszty sprzętu. Najlepiej chyba mieć
    programy wstrzelone lokalnie w display, wybór programu albo przez sterowanie
    oświetleniem (jak masz już coś takiego), albo przez RS485 czy inny Ethernet.
    Możliwość ręcznego ustawienia też jest niegłupia. Ustawiasz program i leci
    sam.

    Waldek

  • 27. Data: 2010-12-10 10:23:59
    Od: ici <i...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-12-01 03:00, BartekK pisze:
> [...]
    > światła.
    > tanio i prosto rozprowadzić światło na 20cm od źródła typu led smd?

    Jak ma być tanio, prosto i płasko, to może użyj papieru ściernego?
    Kiedyś coś takiego robiłem - zmatowiłem LEDa drobnym papierkiem.
    Trochę to ryzykowne, ale jeśli ma być tanio, prosto i mało miejsca
    ....może warto popróbować? Taniej się raczej nie da.

  • 28. Data: 2010-12-10 11:17:15
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

> [...]

    > Ethernet.
    > Możliwość ręcznego ustawienia też jest niegłupia. Ustawiasz program i leci

    To może pójdę prostszą(?) drogą.
    Da się FE przycinać w różne kształty?

    Artur(m)