-
1. Data: 2003-03-13 14:51:15
Temat: dostęp do internetu - opinie o firmie Atcom?
Od: Konrad Rzadzinski <k...@a...matrix.pl>
Cześć,
Moje osiedle jest położone trochę na uboczu, przez co dostęp do internetu
jest tam znikomy. Do tej pory jedynym oferentem był STOEN (www.stin.pl), ale
te ichnie PLC jest bardzo drogie (podłączenie, znaczy).
Dziś natomiast "zgłosiła" się firma ATCOM. I zanim zdecydowałbym się z ich
usług skorzystać, wolę najpierw zapytać o opinię jej obecnych użytkowników.
Czy ktoś korzystający z ich usług mógłby coś powiedzieć? Jak z awaryjnością,
czy jest jakiś mechanizm QoS (żeby mi np Kazowicze łącza nie zjedli), usługi
jakieś dodatkowe?
Ogólnie - warto? Czy czekać na Astercity/Chello/STOEN/whatever?
Przeguglałem archiwum, ale niewiele znalazłem.
TIA
--
Konrad
http://amba.matrix.pl/~kurak/
'W życiu nie liczą się tylko ciało i muskuły - ważny jest jeszcze fryz.' -
Johnny Bravo
-
2. Data: 2003-03-14 07:00:59
Temat: Re: dostęp do internetu - opinie o firmie Atcom?
Od: Tomasz Lemiech <s...@s...waw.SPAMY-WON.pl>
Konrad Rzadzinski <k...@a...matrix.pl> wrote:
> Dziś natomiast "zgłosiła" się firma ATCOM. I zanim zdecydowałbym się z ich
> usług skorzystać, wolę najpierw zapytać o opinię jej obecnych użytkowników.
> Czy ktoś korzystający z ich usług mógłby coś powiedzieć? Jak z awaryjnością,
> czy jest jakiś mechanizm QoS (żeby mi np Kazowicze łącza nie zjedli), usługi
> jakieś dodatkowe?
> Ogólnie - warto? Czy czekać na Astercity/Chello/STOEN/whatever?
Jestem wpięty do ich LANu, który mamy w bloku. Łącze to coś koło 1,5 Mbps
na ok. 30 osób (ale ta ostatnia liczba to z nieoficjalnych źródeł). Umowę
podpisuje się tu na 256 kbps z przepływnością gwarantowaną 16 kbps. W
praktyce całkiem często daje się te 256 kbps wyciągnąć. W weekendy trochę
się czka, bo więcej ludzi korzysta, ale da się to znieść, QoS działa
całkiem skutecznie. Korzystam z tego od października zeszłego roku, był
jeden pad całodzienny, poza tym spoko, parę drobniejszych awarii kilku-
czy kilkunastominutowych. Usług dodatkowych brak - po prostu łącze,
maskarada i już. Nie ma przymusowego proxy. Z helpdeskiem kontaktowałem
się dotychczas dwa razy - raz było zaraz po instalacji, kiedy router nie
chciał mi dać IP z DHCP (problem dotyczył konfiguracji VLANów na switchu),
drugi raz, kiedy stwierdziłem, że IP, na które sieć jest maskaradowana, ma
niezgodne wpisy A i PTR w DNSie. W obu przypadkach pan pod całodobową
komórką okazał się kompetentny i szybko problem rozwiązał.
Instalacja kosztowała mnie 400 PLN + VAT. Miesięcznie kosztuje 55 PLN + 7%
VAT. Taniocha i spoko usługa zarazem.
Pozdrawiam,
--
Tomasz Lemiech (RLU#189399) (TL4681-RIPE)
<s...@s...waw.pl> [GG:3786250]