  • 1. Data: 2003-03-13 14:51:15
    Temat: dostęp do internetu - opinie o firmie Atcom?
    Od: Konrad Rzadzinski <k...@a...matrix.pl>

    Cześć,
    Moje osiedle jest położone trochę na uboczu, przez co dostęp do internetu
    jest tam znikomy. Do tej pory jedynym oferentem był STOEN (www.stin.pl), ale
    te ichnie PLC jest bardzo drogie (podłączenie, znaczy).
    Dziś natomiast "zgłosiła" się firma ATCOM. I zanim zdecydowałbym się z ich
    usług skorzystać, wolę najpierw zapytać o opinię jej obecnych użytkowników.
    Czy ktoś korzystający z ich usług mógłby coś powiedzieć? Jak z awaryjnością,
    czy jest jakiś mechanizm QoS (żeby mi np Kazowicze łącza nie zjedli), usługi
    jakieś dodatkowe?
    Ogólnie - warto? Czy czekać na Astercity/Chello/STOEN/whatever?

    Przeguglałem archiwum, ale niewiele znalazłem.
    TIA

    --
    Konrad
    http://amba.matrix.pl/~kurak/

  • 2. Data: 2003-03-14 07:00:59
    Temat: Re: dostęp do internetu - opinie o firmie Atcom?
    Od: Tomasz Lemiech <s...@s...waw.SPAMY-WON.pl>

    Konrad Rzadzinski <k...@a...matrix.pl> wrote:
> [...]
    > jakieś dodatkowe?
    > Ogólnie - warto? Czy czekać na Astercity/Chello/STOEN/whatever?

    Jestem wpięty do ich LANu, który mamy w bloku. Łącze to coś koło 1,5 Mbps
    na ok. 30 osób (ale ta ostatnia liczba to z nieoficjalnych źródeł). Umowę
    podpisuje się tu na 256 kbps z przepływnością gwarantowaną 16 kbps. W
    praktyce całkiem często daje się te 256 kbps wyciągnąć. W weekendy trochę
    się czka, bo więcej ludzi korzysta, ale da się to znieść, QoS działa
    całkiem skutecznie. Korzystam z tego od października zeszłego roku, był
    jeden pad całodzienny, poza tym spoko, parę drobniejszych awarii kilku-
    czy kilkunastominutowych. Usług dodatkowych brak - po prostu łącze,
    maskarada i już. Nie ma przymusowego proxy. Z helpdeskiem kontaktowałem
    się dotychczas dwa razy - raz było zaraz po instalacji, kiedy router nie
    chciał mi dać IP z DHCP (problem dotyczył konfiguracji VLANów na switchu),
    drugi raz, kiedy stwierdziłem, że IP, na które sieć jest maskaradowana, ma
    niezgodne wpisy A i PTR w DNSie. W obu przypadkach pan pod całodobową
    komórką okazał się kompetentny i szybko problem rozwiązał.

    Instalacja kosztowała mnie 400 PLN + VAT. Miesięcznie kosztuje 55 PLN + 7%
    VAT. Taniocha i spoko usługa zarazem.

    Pozdrawiam,

    --
    Tomasz Lemiech (RLU#189399) (TL4681-RIPE)
    <s...@s...waw.pl> [GG:3786250]