  • 1. Data: 2009-02-02 09:19:53
    Temat: do ilu metrów kabel usb?
    Od: Końrad N.S. <n...@o...pl>

    czy jest jakieś ograniczenie długości kabla np. usb? do ilu metrów można
    przesyłać sygnał, do jakiej długości działa wszystko ok?

    czy działać będzie drukarka spięta z komputerem kablem usb o długości 3m? a 5m?

    pytam, bo większość kabelków i wyprowadzeń gniazd usb to od 50 cm do 1,5 (czasem
    1,8) metra.

  • 2. Data: 2009-02-02 09:30:14
    Temat: Re: do ilu metrów kabel usb?
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Mon, 2 Feb 2009 10:19:53 +0100, Końrad N.S. napisał(a):

> [...]
    >
    > pytam, bo większość kabelków i wyprowadzeń gniazd usb to od 50 cm do 1,5 (czasem

    Według standardu kabel usb nie może przekraczać 5 m. Czy będzie działać na
    tej długości to zależy od jakości kabla. Z drukarką nie powinno być
    problemów. Zazwyczaj "schody" wychodzą przy urządzeniach zasilanych przez
    usb.

  • 3. Data: 2009-02-02 09:52:28
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Leszek K. pisze:

> [...]
    > tej długości to zależy od jakości kabla. Z drukarką nie powinno być
    > problemów. Zazwyczaj "schody" wychodzą przy urządzeniach zasilanych przez

    Jakość kabelka jest niesamowicie istotna dla wszystkich sprzętów USB, w
    poprzedniej robocie, miałem drukarkę, co chciała działać tylko na
    oryginalnym kabelku 1,8, dopiero kupno porządnego kabelka 4,5m za 40zł
    spowodowało, że drukarka działa normalnie, u znajomej niedawno podobna
    sytuacja z inną drukarką multi, to samo ze skanerem (miał osobne
    zasilanie) - skaner się zawieszał na kiepskim kabelku.\

    A dobry kabelek, to taki, co ma odpowiednio skręcone, ekranowane i grube
    żyły.

  • 4. Data: 2009-02-02 09:54:47
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Końrad N.S"
    >czy jest jakieś ograniczenie długości kabla np. usb?

    Jest. Google wyłączyli?

    http://en.wikipedia.org/wiki/Universal_Serial_Bus

    --
    Kruk@ -\ | The `$' that I just saw supposedly matches a
    }-> epsilon.eu.org | previous `$$'. So I shall assume that you

  • 5. Data: 2009-02-02 12:36:55
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    Końrad N.S. pisze:
    > czy jest jakieś ograniczenie długości kabla np. usb? do ilu metrów można
    > przesyłać sygnał, do jakiej długości działa wszystko ok?
    Zdaje się, że 10m max. ale musi być to jednolity kabel (na rynku
    znajdziesz raczej max 5m długości a tu już mogą pojawić sie straty
    sygnału na wtyczkach, gdybyś chciał łączyć). Ale niech sie wypowiedzą
    inni...

    > czy działać będzie drukarka spięta z komputerem kablem usb o długości
    > 3m? a 5m?
    U mnie działa drukarka termotransferowa Zebra TLP2746e na kablu USB 5m
    (kabel jest zwykły ok 4mm grubośći). Drukarka ma własne źródło zasilania.

    Pzdr, OMSON

  • 6. Data: 2009-02-02 13:02:27
    Od: Marian <m...@a...pl>

    Użytkownik Leszek K. napisał:

> [...]
    > tej długości to zależy od jakości kabla. Z drukarką nie powinno być
    > problemów. Zazwyczaj "schody" wychodzą przy urządzeniach zasilanych przez

    Uzywam 1,5 metrowy kabel + ekranowana przedluzka 5 m z dyskiem twardym
    USB 2.0 i smiga, ale oba kable raczej dobrej jakosci. Tak samo
    przedluzam zewnetrzna karte dzwiekowa i tez dziala bez zaciec. JAk
    mialem Viste Home to czasem zdarzal sie bluescreen (raz czy dwa razy
    przez pol roku) a na Vista Bussines nei ma takch problemow... To tak
    jako ciekawostak :)

  • 7. Data: 2009-02-05 21:36:45
    Od: a...@p...pl

    a czy sa moze jakies aktywne przedluzki albo przeslanie transmisji USB
    (bez zasilania) przez siec kablowa po UTP lub aktywnie po ethernet?

    --
    ThinkXtra

  • 8. Data: 2009-02-05 21:45:23
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 05.02.2009 22:36, a...@p...pl pisze:
    > a czy sa moze jakies aktywne przedluzki albo przeslanie transmisji USB
    > (bez zasilania) przez siec kablowa po UTP lub aktywnie po ethernet?

    Są aktywne koncentratory USB, wzmacniające sygnał.

    Podstawowe pytanie: PO CO chcesz mieć tak długie łącze USB?
    Zazwyczaj taka chęć wynika z próby użycia zupełnie niewłaści-
    wego sprzętu do danego zastosowania. Albo ze sknerstwa.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 9. Data: 2009-02-21 18:28:40
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Radosław Sokół" <r...@m...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Zazwyczaj taka chęć wynika z próby użycia zupełnie niewłaści-
    > wego sprzętu do danego zastosowania. Albo ze sknerstwa.

    Oj, akurat mam do czynienia z ponad dwudziestoma komputerami w pracy i
    wyobraź sobie, że jest to bardzo częsty problem. Kobiety bardzo lubią
    przemeblowywać, przestawiać i chęć posiadania komputera na biurku, a
    drukarki, na szafce po drugiej stronie przejścia to bardzo częste zjawisko.
    I co? Kabli przez środek pomieszczenia nie puscisz, bo Cię BHP-owiec zje
    (zresztą słusznie), a po ścianach to czasami i 5 m bywa mało.

  • 10. Data: 2009-02-23 08:37:43
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Sat, 21 Feb 2009 19:28:40 +0100, "Marcin Wasilewski"
    <j...@a...pewnie.je.st> wrote:

> [...]
    >I co? Kabli przez środek pomieszczenia nie puscisz, bo Cię BHP-owiec zje
    >(zresztą słusznie), a po ścianach to czasami i 5 m bywa mało.

    Ja to rozwiązałem inaczej stopniowo wprowadzając zmiany. Jeśli te 20
    komputerów musi mieć drukarki to tworzę grupy robocze z drukarką
    sieciową a nie podłączam do każdego komputera drukarkę via USB/LPT. W
    ten sposób zamiast 20 drukarek róznego wieku i stanu mam powiedzmy 3-4
    drukarki. Zalety jest taka że drukarka stoi sobie w dedykowanym
    miejscu, nie ma problemów z kabelkami. Panie na początku narzekają ale
    przestają gdy okazuje sie że np. potrzeba drukarki kolowej a Ty
    zdalnie ją Pani udostępniasz. Tłumaczysz poza tym że mają cicho a na
    szfeczce moga postawić kwaitek. Spadają też koszty eksploatacyjne-
    zwykle duże drukarki grupowe mają zdecydowanie wydajniesze tonery i
    dedykowane są na zdecydowanie większe obciązenia miesięczne. Ty masz
    wtedy kontrole np. nad materiałami ekploatacyjnymi i trzymasz np. 4
    zapasowe tonery a nie 20 różnych. Jak drukarka ma awarie to
    przełaczasz ją na inną. Przy takiej ilości stanowisk nie ma co się
    pieprzyć w rozwiązanie 1 drukarka - 1 komp. Wyjątkiem jest zwykle
    księgowość gdzie wydruków jest zwykle dużo - a i tak dla wygody
    wszytkie drukarki poza podłączeniem via USB/LPT mam usieciowione.
    Kable siciowe kładziesz sobie dowolnnie.

    Podam ci taki przykład co do trwałości: małe drukarki HP - typu 1020
    czy poprzednie 5L, 6L, 1100 etc. - mój przeciętny pojedynczy
    użytkownik potrafi zarżnąc w rok. Kolor 2600 - dedykowany niby dla
    małej grupy roboczej ale to nieprawda ;-) - wytrzymuje 2-3 lata przy
    dosłownie 3-4 userach. Stare 2100 działją 7-8 lat bezproblemowo przy
    tej samnej ilości userów. Od roku testuję 4250 jako głowną maszynę w
    sekretariacie - korzysta w sumie ~8-10 userów - zero jakichkolwiek
    oznak zużycia poza wymianą tonerów. Mój faworyk 6P w księgowości ma
    jakies 12-13 lat i nadal sobie działa. Po prostu nie opłaca sie
    trzymac wielu tanich drukarek. Poza zużyciem co chwila ktoś zawraca ci
    tyłek bo przy takiej ilości coś sie musi ciągle psuć - lepiej mieć 3-4
    urządzenia ale solidniejsze.

    Zdrówko