    From: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: dlaczego nie Stilo - doradzcie
    Date: Mon, 16 Aug 2010 15:05:09 +0200

    Grupo wszechwiedząca

    przymierzam się do zwiększenia domowej stajni maszyn o auto dla żony, na
    dojazdy do pracy. Po przemyśleniach i lekturze zacząłem celować we 3
    drzwiowego hatchbacka Fiata Stilo 1.9JTD. Oto dlaczego mi się zdaje, że
    będzie OK.

    1. auto ma być tanie w eksploatacji - nie liczę na pełną bezawaryjność,
    ale przynajmniej części do Fiata są tanie. Silnik JTD podobno jest
    jednym z lepszych diesli jakie teraz jeżdżą.
    2. ma mieć "odrobinę luksusu" w postaci klimatyzacji (warunek konieczny)
    oraz elektryki (szyby, lusterka). Klima może być manualna, nad
    klimatronikiem się zastanawiam, nie jestem przekonany. Latem ma być
    znośnie chłodno, zimą ma być ciepło.
    3. Rocznikowo celuję w zakres 2002-2005. Wiem że zwłaszcza nowsze mogą
    być "okazjami".
    4. Silnik JTD bo tani, niepsujący się (moja żona nie ma zmysłu
    mechanika, auto ma jeździć). Większych problemów z nim nie znalazłem,
    ale oczywiście będę wdzięczny za oświecenie jeśli takowe występują.
    5. Dziennie około 60km do zrobienia głównie po DC, więc niestety w
    korkach. Standardowo 2x30 (dom-praca-dom) + jakieś ewentualne dodatki.
    6. Nie musi (nie może:)) być demonem prędkości maksymalnej (niemniej
    przyspieszenie powinien mieć). Jazda głównie miejska. Okazyjnie wyjazdy
    poza miasto. Z oczywistych względów powinien być bezpieczny. Powinien
    się dobrze prowadzić, zwłaszcza w zimie.

    Proszę o opinie, zwłaszcza posiadaczy takowego. Opinie bazujące na tym,
    że to "na ef" znam, przyjąłem do wiadomości, możemy pominąć. Do wydania
    jakieś 20k. Da się w tej cenie kupić coś sensownego z tego modelu?

    --
    MZ