-
21. Data: 2012-10-19 13:45:20
Temat: Re: coś lajtowego - konsola
Od: Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night>
BOFH excuse 423: It's not kenobi compliant.
> no spox, mozna bedzie zobaczyc ogolnie
> temat dotyczyl troche czegos innego
> 1) jak fajnie poprawic taka konsole by
> lepiej dzialala/wygladala (bede to pewnie
> badac)
> 2) co mozna spod niej obslugiwac by bylo
> fajnie (konsola ma pewien potencjal)
>
Grałeś kiedyś w quake(1,2,3...)?
Sławek
--
________ Jebać Widzew! Jebać Widzew! [dopisek] Niech żyje Widzew!
_/ __/ __/ [dopisek do dopisku] Niech żyje. Będzie co jebać.
\__ \__ \___________________________________________________
____________
/___/___/ Sławomir Szczyrba steev/AT/hot\dot\pl
-
22. Data: 2012-10-19 13:49:27
Temat: Re: coś lajtowego - konsola
Od: kenobi <p...@g...com>
W dniu piątek, 19 października 2012 13:45:24 UTC+2 użytkownik Sławomir Szczyrba
napisał:
> BOFH excuse 423: It's not kenobi compliant.
>
> > no spox, mozna bedzie zobaczyc ogolnie
>
> > temat dotyczyl troche czegos innego
>
> > 1) jak fajnie poprawic taka konsole by
>
> > lepiej dzialala/wygladala (bede to pewnie
>
> > badac)
>
> > 2) co mozna spod niej obslugiwac by bylo
>
> > fajnie (konsola ma pewien potencjal)
>
> >
>
> Gra�e� kiedy� w quake(1,2,3...)?
>
>
gralem w 1 i 2 ale nie uzywalem ichnich
konsoli i nie mam swiadomosci co tam bylo
mozna zrobic
tutaj ->
jak odwalic troche kodu parsujacego (ja takie
rzeczy trzaskam szybko i na brudno)
to dosyc latwo mozna wywolac w ten sposob
sokolwiek na co pozwala moj wlany kod i biblioteki np opengl itp (koszt samego
dopisania dowolnej komendy da sie zamknac ponizej minuty)
-
23. Data: 2012-10-19 13:53:36
Temat: Re: coś lajtowego - konsola
Od: kenobi <p...@g...com>
no zobacze co z tego wyniknie, na razie nalezy
mi sie troche przerwy :/
-
24. Data: 2012-10-19 13:54:11
Temat: Re: coś lajtowego - konsola
Od: Baranosiu <r...@w...pl>
Dnia 19.10.2012 kenobi <p...@g...com> napisał/a:
> no spox, mozna bedzie zobaczyc ogolnie
> temat dotyczyl troche czegos innego
> 1) jak fajnie poprawic taka konsole by
> lepiej dzialala/wygladala (bede to pewnie
> badac)
1) Poprawić działanie klawisza [backspace] :D
2) Dać możliwość przechowywania ustawień (kolory, wielkość okna itp.)
w jakimś pliku konfiguracyjnym (lub rejestrze :D).
3) Dać możliwość zdefiniowania własnego fontu (i obsługę różnych
tablic kodowych :D)
4) Dać możliwość uruchomienia dowolnego programu tekstowego wewnątrz
konsoli (konsola "zbiera" standardowe wyjście zewnętrznego programu oraz
"dostarcza" na jego standardowe wejście to, co jest pisane na
klawiaturze), w ten sposób każdy sobie odpali co będzie chciał, na
przykład polecenie ftp :D, jeśli uruchamiany program (i jego
parametry) będą kolejnymi argumentami wywołania programu console.exe,
to będzie sobie można zrobić ikonki na pulpicie ze skrótami do często
używanych "tekstowych" aplikacji.
> 2) co mozna spod niej obslugiwac by bylo
> fajnie (konsola ma pewien potencjal)
Stara zasada epoki krzemu łupanego mówi: Jeśli nie wiesz co zrobić z
napisanym kawałkiem kodu, to zrób z niego łatwą w użyciu bibliotekę :D
-
25. Data: 2012-10-19 14:20:39
Temat: Re: coś lajtowego - konsola
Od: kenobi <p...@g...com>
W dniu piątek, 19 października 2012 13:54:16 UTC+2 użytkownik Baranosiu napisał:
> Dnia 19.10.2012 kenobi <p...@g...com> napisał/a:
>
> > no spox, mozna bedzie zobaczyc ogolnie
>
> > temat dotyczyl troche czegos innego
>
> > 1) jak fajnie poprawic taka konsole by
>
> > lepiej dzialala/wygladala (bede to pewnie
>
> > badac)
>
>
>
> 1) Poprawić działanie klawisza [backspace] :D
>
> 2) Dać możliwość przechowywania ustawień (kolory, wielkość okna itp.)
>
> w jakimś pliku konfiguracyjnym (lub rejestrze :D).
>
> 3) Dać możliwość zdefiniowania własnego fontu (i obsługę różnych
>
> tablic kodowych :D)
>
to poprzednie jest zrobione w tym sensie ze
na kodem do edycji wiersza popracuje wiecej w
wolnej chwili , fonty sa moje oryginalne przezemnie samego narysowane a pliki
configuracyjne tez mam zrobione ale jakos ich nieuzywam bo jakos nie sa za wygodne
> 4) Dać możliwość uruchomienia dowolnego programu tekstowego wewnątrz
>
> konsoli (konsola "zbiera" standardowe wyjście zewnętrznego programu oraz
>
> "dostarcza" na jego standardowe wejście to, co jest pisane na
>
> klawiaturze), w ten sposób każdy sobie odpali co będzie chciał, na
>
> przykład polecenie ftp :D, jeśli uruchamiany program (i jego
>
> parametry) będą kolejnymi argumentami wywołania programu console.exe,
>
> to będzie sobie można zrobić ikonki na pulpicie ze skrótami do często
>
> używanych "tekstowych" aplikacji.
>
>
to jest ew dobry pomysl do rozwazenia ale niekoniecznie do zrobienia, trzebaby
przedyskutowac realne konkretne
zalety bo takie cedowanie os to troche
cos innego niz ja mysle, mysle o robieniu
bardziej we wlasnym zakresie ale w
rozmaitych kierunkach (przemyslanieu co warto i na ile), Tez zalezy mi na wygladzie,
moze jakies plynne przewijanie lub cos takiego
Pobawie sie i zobacze czy cos z tego wychodzi.
Pojawiaja sie tez konkretne problemy:
powiedzmy ze wywoluje funkcje ParseCommandline
w jej wyniku moge dostac
char* command; //np = "drawline"
int argc; // np = 4
int arg[] // np 100 100 200 200
i latwoe tego uzyc
/// czesc wywolywania komendy
if(Compare(command, "drawline")
{
DrawLine(arg[0], arg[1], arg[3], arg[3]);
}
jak wygodnie zrobic tak by ParseCommandline
zwracalo rozparsowane argumenty nie tylko
w formie komenda i tablica intow tylko
w ogolnym wypadku - tj przemieszane numeryki
(numery moga byc wczytywane jako ogolne tj double to sobie zrzutuje na inta albo nie)
oraz stringi
slowem,
tak zeby mozna bylo tez obslugiwac stringi
np
costam 10 10 "ala ma kota"
?
>
> > 2) co mozna spod niej obslugiwac by bylo
>
> > fajnie (konsola ma pewien potencjal)
>
>
>
> Stara zasada epoki krzemu łupanego mówi: Jeśli nie wiesz co zrobić z
>
> napisanym kawałkiem kodu, to zrób z niego łatwą w użyciu bibliotekę :D
-
26. Data: 2012-10-19 14:33:03
Temat: Re: coś lajtowego - konsola
Od: Baranosiu <r...@w...pl>
Dnia 19.10.2012 kenobi <p...@g...com> napisał/a:
[...]
> Pojawiaja sie tez konkretne problemy:
>
> powiedzmy ze wywoluje funkcje ParseCommandline
>
> w jej wyniku moge dostac
>
> char* command; //np = "drawline"
> int argc; // np = 4
> int arg[] // np 100 100 200 200
>
> i latwoe tego uzyc
>
> /// czesc wywolywania komendy
>
> if(Compare(command, "drawline")
> {
> DrawLine(arg[0], arg[1], arg[3], arg[3]);
> }
>
> jak wygodnie zrobic tak by ParseCommandline
> zwracalo rozparsowane argumenty nie tylko
> w formie komenda i tablica intow tylko
> w ogolnym wypadku - tj przemieszane numeryki
> (numery moga byc wczytywane jako ogolne tj double to sobie zrzutuje na inta albo
nie)
> oraz stringi
>
> slowem,
> tak zeby mozna bylo tez obslugiwac stringi
>
> np
>
> costam 10 10 "ala ma kota"
>
> ?
Poczytaj o cstdarg (ewentualnie stdarg.h jeśli to czyste C). Tak jest
na przykład zaimplementowane printf z cstdio, printf nie wie jakiego
typu i ile będzie kolejnych argumentów, wie tylko, że pierwszy będzie
char* :D
Tu masz przykłady:
http://en.wikipedia.org/wiki/Variadic_function#C.2C_
Objective-C.2C_C.2B.2B.2C_and_D
-
27. Data: 2012-10-19 15:14:38
Temat: Re: coś lajtowego - konsola
Od: Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night>
They're watching you, kenobi.
[...]
> jak wygodnie zrobic tak by ParseCommandline
> zwracalo rozparsowane argumenty nie tylko
> w formie komenda i tablica intow tylko
> w ogolnym wypadku - tj przemieszane numeryki
> (numery moga byc wczytywane jako ogolne tj double to sobie zrzutuje na inta albo
nie)
> oraz stringi
>
> slowem,
> tak zeby mozna bylo tez obslugiwac stringi
>
> np
>
> costam 10 10 "ala ma kota"
>
> ?
>
Zobacz sobie jak to jest tu zrobione.
http://dunkels.com/adam/ubasic/
Sławek
--
________ Mały poradnik życia - 60 :
_/ __/ __/ Przyznawaj się do błędów.
\__ \__ \___________________________________________________
____________
/___/___/ Sławomir Szczyrba steev/AT/hot\dot\pl
-
28. Data: 2012-10-19 15:32:20
Temat: Re: coś lajtowego - konsola
Od: kenobi <p...@g...com>
W dniu piątek, 19 października 2012 15:14:41 UTC+2 użytkownik Sławomir Szczyrba
napisał:
> They're watching you, kenobi.
>
> [...]
>
> > jak wygodnie zrobic tak by ParseCommandline
>
> > zwracalo rozparsowane argumenty nie tylko
>
> > w formie komenda i tablica intow tylko
>
> > w ogolnym wypadku - tj przemieszane numeryki
>
> > (numery moga byc wczytywane jako ogolne tj double to sobie zrzutuje na inta albo
nie)
>
> > oraz stringi
>
> >
>
> > slowem,
>
> > tak zeby mozna bylo tez obslugiwac stringi
>
> >
>
> > np
>
> >
>
> > costam 10 10 "ala ma kota"
>
> >
>
> > ?
>
> >
>
> Zobacz sobie jak to jest tu zrobione.
>
> http://dunkels.com/adam/ubasic/
>
>
nie chce mi sie w to wczytywac, [choc o tyle
fajne ze uswiadamia czym jest basic (przynajmniej ten w starym stylu jak c c64,
duzo roboty/kodu to to faktycznie nie jest ]
nie mowie ze to jest trudne tylko podalem
jako ciekawostke bo o ile z argumentami
czysto liczbowymi mozna dac "char* command"
i "double arg[]" to w przypadku mieszanych
trzeba chyba cos w stylu "char* c = getCommand(); double arg1 = getNumber(); double
arg2 = getNumber(); char* arg3 = getString();" itd
-
29. Data: 2012-10-19 15:44:08
Temat: Re: coś lajtowego - konsola
Od: kenobi <p...@g...com>
W dniu piątek, 19 października 2012 14:33:07 UTC+2 użytkownik Baranosiu napisał:
> Dnia 19.10.2012 kenobi <p...@g...com> napisał/a:
>
> [...]
>
> > Pojawiaja sie tez konkretne problemy:
>
> >
>
> > powiedzmy ze wywoluje funkcje ParseCommandline
>
> >
>
> > w jej wyniku moge dostac
>
> >
>
> > char* command; //np = "drawline"
>
> > int argc; // np = 4
>
> > int arg[] // np 100 100 200 200
>
> >
>
> > i latwoe tego uzyc
>
> >
>
> > /// czesc wywolywania komendy
>
> >
>
> > if(Compare(command, "drawline")
>
> > {
>
> > DrawLine(arg[0], arg[1], arg[3], arg[3]);
>
> > }
>
> >
>
> > jak wygodnie zrobic tak by ParseCommandline
>
> > zwracalo rozparsowane argumenty nie tylko
>
> > w formie komenda i tablica intow tylko
>
> > w ogolnym wypadku - tj przemieszane numeryki
>
> > (numery moga byc wczytywane jako ogolne tj double to sobie zrzutuje na inta albo
nie)
>
> > oraz stringi
>
> >
>
> > slowem,
>
> > tak zeby mozna bylo tez obslugiwac stringi
>
> >
>
> > np
>
> >
>
> > costam 10 10 "ala ma kota"
>
> >
>
> > ?
>
>
>
> Poczytaj o cstdarg (ewentualnie stdarg.h jeśli to czyste C). Tak jest
>
> na przykład zaimplementowane printf z cstdio, printf nie wie jakiego
>
> typu i ile będzie kolejnych argumentów, wie tylko, że pierwszy będzie
>
> char* :D
>
> Tu masz przykłady:
>
> http://en.wikipedia.org/wiki/Variadic_function#C.2C_
Objective-C.2C_C.2B.2B.2C_and_D
tu w konsoli jest cos innego bo wejscie
jest dana na stale np: char commandline[200]
i sam produkuje sobie podzial
) Nie jest to truudne a jest to
fajne, moje pierwsze podejscie do
skrypterki od tej ciekawej konsolowej
strony
-
30. Data: 2012-10-19 16:05:11
Temat: Re: coś lajtowego - konsola
Od: Baranosiu <r...@w...pl>
Dnia 19.10.2012 kenobi <p...@g...com> napisał/a:
> W dniu piątek, 19 października 2012 15:14:41 UTC+2 użytkownik Sławomir Szczyrba
napisał:
>> They're watching you, kenobi.
>>
>> [...]
>>
>> > jak wygodnie zrobic tak by ParseCommandline
>>
>> > zwracalo rozparsowane argumenty nie tylko
>>
>> > w formie komenda i tablica intow tylko
>>
>> > w ogolnym wypadku - tj przemieszane numeryki
>>
>> > (numery moga byc wczytywane jako ogolne tj double to sobie zrzutuje na inta albo
nie)
>>
>> > oraz stringi
>>
>> >
>>
>> > slowem,
>>
>> > tak zeby mozna bylo tez obslugiwac stringi
>>
>> >
>>
>> > np
>>
>> >
>>
>> > costam 10 10 "ala ma kota"
>>
>> >
>>
>> > ?
>>
>> >
>>
>> Zobacz sobie jak to jest tu zrobione.
>>
>> http://dunkels.com/adam/ubasic/
>>
>>
> nie chce mi sie w to wczytywac, [choc o tyle
> fajne ze uswiadamia czym jest basic (przynajmniej ten w starym stylu jak c c64,
> duzo roboty/kodu to to faktycznie nie jest ]
>
> nie mowie ze to jest trudne tylko podalem
> jako ciekawostke bo o ile z argumentami
> czysto liczbowymi mozna dac "char* command"
> i "double arg[]" to w przypadku mieszanych
> trzeba chyba cos w stylu "char* c = getCommand(); double arg1 = getNumber(); double
arg2 = getNumber(); char* arg3 = getString();" itd
>
Możesz pobrać wszystko jako char* a potem sobie konwertować w razie
potrzeby na liczby poprzez atoi czy atof. Możesz też wykorzystać
gotowe interpretery prostych języków (typu lua). Możesz też
zdefiniować gramatykę i wykorzystać bisona i flexa do automatycznego
wygenerowania parserów itd. Serio nie widzę tu żadnych "ciekawostek"
:D Nawet "na piechotę" to po wprowadzeniu całej linii przez
użytkownika tnę ją po białych znakach na kawałki używając strtok i na
podstawie pierwszego "wyrazu" decyduję co zrobić z pozostałymi, na
przykład jak ktoś wpisze "rysujkolo 10 20 5", to po pocięciu tego na
kawałki dostanę powiedzmy x[0]="rysujkolo", x[1]="10", x[2]="20", x[3]="5".
x[0] zawiera "rysujkolo", więc wywoluje funkcje (o deklaracji na
przyklad rysuj_kolo(int,int,int);) w ten sposob:
rysuj_kolo(atoi(x[1]),atoi(x[2]),atoi(x[3]));
i po sprawie.
Jeśli natomiast nie chcesz mieć osobnych funkcji rysuj_kolo(),
rysuj_kwardat() itd., tylko chcesz mieć jedną funkcję rysuj()
(obsługującą różne "konfiguracje" argumentów), to jeśli piszesz to w
C, to możesz użyć mechanizmu z stdarg.h, a jeśli piszesz w C++, to
załatwić sprawę różnych argumentów poprzez przeciążanie funkcji :D
Moim zdaniem pharsowanie nie powinno się odbywać w funkcji
pobierającej dane z konsoli, tylko konsola powinna pobierać na
przykład całą linię i wysyłać ją (jako jeden string) do pharsera,
który już sobie zrobi z tym co będzie chciał :D