  • 41. Data: 2010-07-14 23:45:50
    Temat: Re: co nadaje sie na lpg?
    Od: "Dman-666" <d...@t...o2.pl>

    Patrze a tu w szybce robal taki:
    news:slrn.pl.i3pm5m.2cd.brzezi@brzezi.chello.pl ! Pewnie kiero jakis,
    ten Brzezi . Tak se patrze i patrze jak nawija makaron na uszy:

    > Ja na leniwosc z redukowaniem znalazlem inny sposob, od kilku lat
    > jezdze tylko ASB, problem z glowy, sam redukuje, sam pilnuje zeby
    > optymalnie przyspieszac

    Ano...cusz dodac ;) mam podobnie...

    > Zgadza sie, co do kwesti upodoban i wyboru tak, ale co do osiagow
    > trubo diesel tylko omamia zmysly i to nie jest moje widzimisie, i zeby
    > nie bylo, nie jestem przeciw turbo dieslom, bo sam mam takiego, mam
    > tez duzy silnik wolnossacy benzynowy, a wczesniej mialem turbo
    > benzyne, i mam porownanie...

    Mi 2...po prostu inna charakterystyka, ale zeby od razu byl
    lepsiejszy...sam tez ujezdzam TD w ilosci jeden na 2 miesiace...szalu nie
    ma...a to przyspieszanie z niskiego biegu skutkuje glownie awaria kola
    dwumasowego we spolczesnych konstrukcjach.
    TD jest fajnym, oszczednym dupowozem w umiejetnych rekach...

    --
    Dman-666
    6A13 z bombom LPG, Stolec

  • 42. Data: 2010-07-15 08:31:54
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

    > Mam podobnie...ale wiesz..."ten moment" ;-)

    no wlasnie, moment. Nie wiem czemu wlasciciele diesli tak sie tym
    podniecaja. Sam jezdze i dieslem (ok 250Nm przy 1800obr) i autem na Pb/LPG
    (140Nm przy 4500obr), wiec mam jako takie porownanie. Faktycznie w dieslu ma
    sie _wrazenie_ ze lepiej ciagnie, ale to tylko kwestia nizszych obrotow i
    tego, ze na ogol po miescie jezdzi sie przy optymalnych obrotach silnika.
    Jadac dieslem mozna wcisnac gaz i juz, natomiast przy benzynie jednak
    redukcja jest konieczna. Przy wyscigach typu 0-140km/h diesel nie ma szans
    mimo tego "momentu". A to dlatego (upraszczajac), ze max moment obliczany
    _na kolach_ w dieslu jest prawie 1/3 mniejszy niz w benzynowym. Obliczenia
    dla moich samochodow.
    W sumie przyjemniej jezdzi mi sie dieslem, choc poczatki byly ciezkie
    (dynamiczne ruszenie ze skrzyzowania i nie dobicie do czerwonego pola
    obrotomierza bylo bardzo trudne)

    --
    Tomek

  • 43. Data: 2010-07-15 09:48:52
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    kamil pisze:
    > Ten diesel ma ze 300 kucy, skoro tak niesamowicie wciska w fotel. Albo
    > przesiadles sie z cinqa. ;)

    Nie musi być mocny (tylko ok 139KM momentu nie pamiętam) ale za to buda
    lekka.

    --
    krzysiek82