  • 11. Data: 2014-06-04 09:46:22
    Temat: Re: co jest najtrudniejszego w programowaniu?
    Od: XJL <X...@w...pl.invalid>

    W dniu 03.06.2014 15:42, firr pisze:
    > niedoskonalosci obslugi myszy pod windą (te moje walki z myszą przybraly juz
    charakter na pół epicki)

    A co tam jest niedoskonalego?

  • 12. Data: 2014-06-04 10:28:48
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu środa, 4 czerwca 2014 09:46:22 UTC+2 użytkownik XJL napisał:

    > A co tam jest niedoskonalego?

    sprobuj zrobic obsluge kamery 3d myszą w grze na zwyklym winapi (najpewniej zrobisz
    to taka metodą
    z ukrywaniem i przeskakiwaniem kursora) to sie dowiesz ;/ wtedy sprobuj jeszcze
    zrobic obsługe 1/2 myszy na raw input (tj dwu ale z jedną dołączaną, tak by działało
    to tez w dwu modach,
    jedna mysz jako wskaznik i przelaczane w tryb dwu
    sensorów - to też sie dowiesz ;/ <- to drugie być może (nie jestem pewien ale byc
    moze) da sie jakoś ładnie zrobić ale ostatnia moja próba zatrzymala sie w polowie
    drogi w stanie pewnej 'konfuzji'
    o tyle moje boje z myszami uwazam za niezbyt przyjemne (dla mnie poki co jest to
    trudne zrobic to 'czysto i jasno')

  • 13. Data: 2014-06-04 11:13:43
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    firr <p...@g...com> wrote:

    > dla danej konkretnej osoby

    Praca z ludźmi.

    O ile z kompetentnymi ludźmi mogę współpracować i idzie to świetnie,
    o ile z matołami (nieważne czy to klient, czy współpracownik) można
    się pociąć tępą żyletką.

    --
    SELECT finger FROM hand WHERE id = 3;
    http://www.chmurka.net/

  • 14. Data: 2014-06-04 22:31:54
    Od: Edek <e...@g...com>

    Szarym od mżawki świtem Wed, 04 Jun 2014 09:46:22 +0200, XJL wyrzucił
    pustą ćwiartkę i oznajmił:

    > A co tam jest niedoskonalego?

    Też nie wiem, ale posty firra nadają się bardziej na pl.hum.poezja. I te
    marzenia o kreatywności obsługi dwóch myszek w 3d, napotkał większe schody
    pod windą czy cuś, nie rozumiem jego fantazji.

    --
    Edek

  • 15. Data: 2014-06-07 13:54:58
    Od: firr <p...@g...com>

    w sumie wychodzi na to ze po prostu nie wiem,jesli by uzyc metafory erpegowej to
    zadania przypominają
    questy i niektore questy są trudne.. z jakich powodów?

    - niektore sa czasochłonne, wydaja sie do zrobienia ale sa czasochlonne (tk mam na
    przyklad z wlasnym systemem fizyki 2d ktory odlozylem ze wzgledu na pewna
    czasochlonnosc, (mimo ze chyba przynajmniej poki co nie znalazlem tam jakichs
    trudnosci typu ze jest to po prostu 'trudne') [przy czym ta czasochlonnosc nie jest
    moze az tak duża ale jednak tam trzebebylo troche szperac po papierach itp a akurat
    nie mialem na to czasu choc gdybym mial sie tym zajmowac to wartoby do tego wrocic i
    moze uda sie skonczyc w pare dni], podobna sytuacja z bardziej rozbudowanym
    raytracerem, da sie zrobic ale jest to nieststy czasochlonne (niektorzy pisza
    raytracery ponoc
    10 lat, co prawda sa one wtedy ponoc dosyc dobre
    (przynajmniej takie sytuacje cos tam oglednie kojarze z netu - nie mam tyle czasu by
    poswiecac go na raytracer

    - niektore questy sa zagmatwane, nie sa one ewidentnie czasochlonne ale sa w jakis
    (moze bardziej psychologiczny niz zupelnie 'faktyczny')
    sposob zagmatwane (jak te moje boje z myszami
    na rawinput) jest w tym po prostu cos co mnie
    zniechęca - pewnie moglbym podac wiecej przykladow ale musialbym pewnie pomyslec

    - niektore sa w koncu nieinteresujace (na przyklad dla mnie programowanie sieci albo
    inne jeszcze mniej ciekawe sprawy typu jakies tam parsery i inne jakies tam
    programowanie czy przetwarzanie cybernetycznych papierow - jest po prostu nieciekawe

  • 16. Data: 2014-06-07 14:35:29
    Od: firr <p...@g...com>

    > zniechęca - pewnie moglbym podac wiecej przykladow ale musialbym pewnie pomyslec

    chyba jeszcze jednym z takich przykladow moglobybyc moje doswiadczenie z AI potworkow
    w grze,

    zaprogramowanie AI nie jest takie trudne jest to szereg (czy tam pęczek, cos w tym
    stylu) zachowan ktore mozna dosyc latwo oprogramowac - powstaje jednak (przynajmniej
    w moich doswiadczeniach) pewien problem polegajacy na tym ze dosyc trudno jest te
    zachowania "ztweakowac" w jakis sposób
    zharmonizowac tak by zec, ok, to działa całkiem kool - w sumie podobne problemy
    mialem tez z systemem atak/defence w rogueliku, i w sumie podobne nawet z hudem, tj z
    wyswietlanymi wartosciami - i to byly wbrew pozorom naprawde
    powazne problemy

    z tych trzech punktow wymienionych wczesniej wlasnie to zagmatwanie (nie
    czasochlonnosc)
    jest chyba najgorsze, pewnie warto by podac jeszcze wiecej przykladów by te przyklady
    za
    bardzo nie rzutowaly na cala kategorie

    mnie wogole to zagmatwanie napawa pewnym
    ni mniej nie wiecej co pewnym 'lękiem', powinienem
    chyba wypracowac jakis psychologiczny sposob radzenia sobie z tym; w kazdym razie nie
    sa to
    trudnosci byc moze nawet takie ogromne ale sa
    w jakis sposob nieoczywiste, nie pokonuje ich sie
    z automatu - pytanie jak je pokonac, najprawdopodobniej moge od nich odpoczywac 9co
    niewiele jednak raczej pomaga), moge sie na nich skupiac (co ewentualnie mogloby
    troche pomoc ale
    czesto naturalna reakcją jest odwrót i poszukiwanie czegos przyjemniejszego i
    latwiejszego co tez moze nie byc takie glupie

  • 17. Data: 2014-06-07 14:49:37
    Od: firr <p...@g...com>

    > czesto naturalna reakcją jest odwrót i poszukiwanie czegos przyjemniejszego i
    latwiejszego co tez moze nie byc takie glupie

    ogolnie jednak zauwazam cos takiego dziwnego ze porazki na polu tych zagmatwanych
    rzeczy wplywaja ogolnie na zniechecenie nawet na polu tych rzeczy ktore idą dobrze -
    i to jest ze tak powiem nieco niespodziewane i smutne (-- o ile tak to by moglo
    sugerowac ze odwrót nie jest dobra rzeczą (chyba ze udaloby sie ten wplyw zniwelowac)
    i ze nalezy te rzeczy jednak atakowac na tyle przynajmniej by sobie to samopoczucie
    podniesc (z tym ze zarazem jest chyba ryzyko jeszcze wiekszego zdolowania ;/
    a to mogloby byc ciezkie)

  • 18. Data: 2014-06-07 15:38:01
    Od: wloochacz <w...@n...spam.gmail.com>

    W dniu 2014-06-07 14:49, firr pisze:
> [...]
    podniesc (z tym ze zarazem jest chyba ryzyko jeszcze wiekszego zdolowania ;/

    Powiedz mi firr - programowanie dla Ciebie to praca czy zabawa?
    Bo naprawdę cięzko mi uwierzyć, abyś był w stanie utrzymac się z
    programowania...

    --
    wloochacz

  • 19. Data: 2014-06-07 16:06:25
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu sobota, 7 czerwca 2014 15:38:01 UTC+2 użytkownik wloochacz napisał:

> [...]
    >

    > Powiedz mi firr - programowanie dla Ciebie to praca czy zabawa?
    >
    > Bo naprawdę cięzko mi uwierzyć, abyś był w stanie utrzymac się z

    nie zauważyłem żebyśmy byli na ty, rokujesz raczaj na kolejnego zadauniacza tak ze
    tego typu pytania z tezą (godną jełopa) to moze kieruj do swoich kolegów ;/

  • 20. Data: 2014-06-08 18:34:06
    Od: wloochacz <w...@n...spam.gmail.com>

    W dniu 2014-06-07 16:06, firr pisze:
    /ciach/

    > nie zauważyłem żebyśmy byli na ty, rokujesz raczaj na kolejnego zadauniacza tak ze
    tego typu pytania z tezą (godną jełopa) to moze kieruj do swoich kolegów ;/
    Takoż nie zauważyłem, abyś do kogokolwiek pisał per Pan. Ale to przeciez
    nic strasznego, to normalna forma na newsach - a więc o co Ci kurna chodzi?

    Oczywiście masz rację, staram wybierać sobie kolegów i bardzo mi zależy,
    abym mógł się czegos od nich nauczyć.
    A moje pytanie było poważne, jednakże Twoja odpowiedź jest faktycznie
    godna jełopa.

    Także Boże broń, aby ktokolwiek zarzucił mi coś takiego: "[...] ten, no
    twój kolega firr...".

    --
    wloochacz