  • 11. Data: 2011-03-25 13:22:41
    Temat: Re: centralki/telefony z DE
    Od: "Yaro" <y...@o...pl>

    Użytkownik "BF" <4...@n...gmail.com> napisał w wiadomości
    news:4d8c801d$0$2492$65785112@news.neostrada.pl...
    > Smutne jest to, że kiedyś przychodzili, poradzili się co kupić i
    > odchodzili zadowoleni, a teraz wiedzą lepiej niż fachowiec, który całe
    > życie siedzi w temacie.
    >
    > BF

    Bo teraz trafić na fachowca co się zna na swoim ogródku to sztuka. Cześciej
    trafiasz na "fachowców - handlowców" co wiedzą tyle ile wyczytali z ulotki
    reklamowej. A i przeczytanie to czasami zbyt wiele jest.

    Jarek

  • 12. Data: 2011-03-25 19:08:49
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    On 24 Mar, 10:46, a...@p...pl pisze...

> [...]
    > norma i dlatego tam moze byc, ze telefon na linii TP dziala. Tyle
    > Wiec prosze nie twierdzic, ze to co pisze, to sa jakies bzdury, tylko
    > to jest to, z czym sie spotykam i o co pytam. Nie wie kim wy jestescie
    > (Ircys i Maciej). Moze starymi wyjadaczami z TP, ale nie oznacza, ze
    > pozjadaliscie wszystkie rozumy i jestescie nieomylni!
    > Jak chcecie pomagac innym i przekazywac swoja wiedze i doswiadczenie,
    > to pomagajcie, dyskutujcie, wyjasniajce, a nie tak, jak teraz, ze
    > obrazacie innych. Bo po takich waszych wpisach dyskusja schodzi na

    Zupełnie mnie nie zrozumiałeś. Nie miałem nic do Ciebie i nie jestem
    nieomylny :)
    Chodziło o to, że powtarzasz, czyli chyba wierzysz, w kompletne bzdury
    serwowane
    przez fantazyjnych "fachowców" np. z TP i chodziło mi o to, żebyś
    ślepo im nie wierzył,
    bo to może być zabójcza wiedza :)
    Wracając do meritum. Obsługa TP nie "daje troche wyzszego pradu
    dzwonienia".
    To klasyczna ściema! Jeżeli chodzi o centrale to, tak jak już pisałem,
    Dialog ma takie same
    jak TP (TP ma więcej typów), więc Twój przypadek wygląda mi raczej na
    błąd podłączenia
    a nie różnice prądowe, choć to tylko gdybanie. Oczywiście centrale
    mimo iż są takiego samego
    typu zawsze są "szykowane" pod operatora i mogą mieć i mają różnice,
    ale idea ich działania
    i obsługi pozostaje bez zmian. Jako ciekawostkę podam tylko, że Dialog
    50% swoich central ma
    właśnie z DE :)

    Ircys

  • 13. Data: 2011-03-25 21:23:28
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "BF" <4...@n...gmail.com> writes:

    > Te zdanie sensu nie ma. Nie zwiększa się prądu tylko napięcie.
    > Wielkości prądu nie da się zwiększyć bez podwyższenia napięcia lub
    > zmniejszenia impednacji (rezystancji) odbiornika.
    > Czyli albo zwiększają napięcie na centrali albo ty zmniejszasz impedację
    > odbiornika.

    Tak ogolnie rzecz biorac to prad moze rowniez byc pierwotnym
    wymuszeniem (a napiecie - efektem) - w przypadku uzycia zrodla pradowego
    albo czegos podobnego. Np. kiedys typowe zastosowanie - petle pradowe
    4-20 mA.

    Z tym ze to oczywiscie ma sie tak sobie do omawianego przypadku.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 14. Data: 2011-03-25 22:52:18
    Od: a...@p...pl

    On Fri, 25 Mar 2011 09:24:49 +0100, "BF" <4...@n...gmail.com>
    wrote:

> [...]
    >zmniejszenia impednacji (rezystancji) odbiornika.
    >Czyli albo zwiększają napięcie na centrali albo ty zmniejszasz impedację

    z tego co mi wiadomo, to:

    - napiecie jest (roznica potencjalow pomiedzy .....)
    - prad plynie przez .... (obwod)

    --
    ThinkXtra

  • 15. Data: 2011-03-25 22:56:53
    Od: a...@p...pl

    On Fri, 25 Mar 2011 12:08:49 -0700 (PDT), Ircys <i...@p...pl> wrote:

> [...]
    >serwowane
    >przez fantazyjnych "fachowców" np. z TP i chodziło mi o to, żebyś

    ale ja tez napisalem, ze probuje WERYFIKOWAC to co slyszelem i slepo
    nie wierze! Po to zadaje pytania, probuje dyskutowac z Wami....aby
    dojsc do prawdy. I wiem coraz wiecej. O to przeciez chodzi aby
    wiedziec wiecej.

    Wiec nie piszcie, ze ktos pisze glupoty, bzdury, tylko ze mija sie z
    prawda, bo to wtedy bardziej dyplomatycznie.

    Pozdrawiam

    ps. to prad plynacy prze obwod powoduje, ze dzwonek bedzie dzwonil, a
    nie napiecie....Oczywiscie wpier musi byc napiecie, ktore wymusi prad
    a on zalezy od impedancji obwodu!

    --
    ThinkXtra

  • 16. Data: 2011-03-25 22:58:40
    Od: a...@p...pl

    a dyskusja o centralkach z DE zeszla na plan dalszy.

    Wiec jakie jest wasze doswiadczenie? Takie centralki analogowe z
    niemieckiego rynku beda poprawnie dzialaly na polskich liniach
    stacjonarnych i bramkach voip?

    --
    ThinkXtra

  • 17. Data: 2011-03-26 12:42:28
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 25 Mar 2011 23:58:40 +0100, a...@p...pl wrote:
    >Wiec jakie jest wasze doswiadczenie? Takie centralki analogowe z
    >niemieckiego rynku beda poprawnie dzialaly na polskich liniach
    >stacjonarnych i bramkach voip?

    Raczej tak, to czego sie boisz jest chyba nieistotne, ale problemy sie
    zawsze moga zdarzyc. Jest masa parametrow, nie tylko niemieckie sa
    specyficzne.

    Uwazaj na starszy sprzet - Niemcy mieli kiedys swoje wymogi, centralek
    to raczej nie dotyczy, ale juz modemu to strach brac. Potem odpuscili.

    J.