-
91. Data: 2012-08-25 14:06:55
Temat: Re: autostrada szybciej
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:
>> Skoro na nowym kawałku A2 czy A1 to Państwo reguluje ceny i ew. dopłaca
>> różnicę koncesjonariuszowi, to znaczy że i na reszcie się da.
>
> Nie wiem czy pamietasz jak to wprowadzili calkiem niedawno dla
> ciezarowych,
> i skonczylo sie wielkim lamentem ze panstwu zabraklo pieniedzy na nowe
> autostrady.
Obstawiam, że ilość km przejeżdżanych po autostradach przez statystyczną
ciężarówkę jest o kilka rzędów wielkości większa niż przez osobówkę.
A opłaty za winiety dla ciężarówek były śmiesznie niskie.
>
> Ten nowy odcinek A2 o ktorym mowisz - tam jest jakis koncesjonariusz w
> ogole ?
Nowy Tomyśl - Świecko?
Tak, ten sam co na reszcie A2.
>
> Nowy odcinek A1 - czy sie myle, czy od poczatku umowiony na nowych
> zasadach
Mylisz się.
Zasady zmieniły się po wydaniu koncesji.
>>> No i oczywicie - glosowales na partie Pola ?
>> Ale ja nic nie pisałem, że winietki mają być za zwykłe drogi.
>
> Bez nich w zasadzie by tych autostrad nie bylo :-)
?????
Tych wybudowanych za prywatną kasę?
Czy tych, które i bez winietek dało się wybudować z unijną?
> Z "mozna troche obnizyc cene i miec 2x wiecej klientow" zszedles na stala
> kwote.
Bo "trochę" daje 2x więcej, ale "dużo" daje dużo razy więcej.
Przecież to elementarna wiedza.
To samo dotyczy podatków.
> Nie mowie, winietke roczna za 200zl pewnie bym kupil.
Ile kosztuje roczna w Austrii?
> Oczywiscie teraz sie moge czasem zastanawiac - autostrada bedzie pol
> godziny krocej, 20 minut strace na bramkach, nie oplaca mi sie.
Dokładnie o to chodzi.
> I nie
> zobacza moich pieniedzy. Ale z winietkami wybiore autostrade, a oni i tak
> nie zobacza moich pieniedzy (bo zakladam ze winiete i tak kupie na inne
> trasy). Wiec gdzie tu zysk ?
Na tym, że żadnej winietki na inne trasy nie ma być.
I każdego który taki pomysł wymyśli należy kopnąć w dupsko, tak jak słusznie
kopnięto Pola.
>> Nie - teraz trzeba wprowadzić winietki dla osobówek, bo jest po co i jest
>> szansa że ktoś by je kupił.
>
> Z tym ze na poczatku malo. Ja pewnie bym kupil, ale inni, nie majac
> autostrady w poblizu, kupiliby miesieczna na urlop :-)
I tak to większa kasa niż by jechali bocznymi drogami.
-
92. Data: 2012-08-25 14:56:23
Temat: Re: autostrada szybciej
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2012-08-25 11:53, J.F. pisze:
> Dnia Sat, 25 Aug 2012 07:01:38 +0200, MichałG napisał(a):
>> Cavallino pisze:
>>>>> Nawet jeśli ceny trochę niższe zapewniłyby dwa razy większy obrót?
>>>>> Ty jakąś komunistyczną ekonomię poznałeś......
>>>> A tu .. no i co z tego ze by obnizyli, skoro to by tylko kolejki na
>>>> bramkach wydluzylo i niezadowolenie wsrod klientow ?
>>> A kto powiedział, że bramki są do czegokolwiek potrzebne?
>> wreszcie ktos zrozumiał o co chodzi....
>
> Ale ja przestalem.
Spoko, przecież o to zasadniczo chodziło. Nagła zmiana tematu, by
zaskoczyć przeciwnika :)
> To co - maja zastapic bramki systemem elektronicznym ? Winietkowym ?
System elektroniczny już powoli się pojawia, a winietki - cóż, były
dla ciężarówek, miały być dla osobowych to był wrzask, teraz są bramki
i tez nie pasuje.
> Bo w sumie rzadowi obecna sytuacja bardzo odpowiada :-(
Tak do końca to przekonany o tym nie jestem.
-
93. Data: 2012-08-25 20:10:22
Temat: Re: autostrada szybciej
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sat, 25 Aug 2012 14:56:23 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
> W dniu 2012-08-25 11:53, J.F. pisze:
>> Bo w sumie rzadowi obecna sytuacja bardzo odpowiada :-(
> Tak do końca to przekonany o tym nie jestem.
Im drozeje, tym wieksze wplywy. Wszelkie wady zrzuci sie na poprzednikow -
to oni tak wymyslili. VATu przy tych biletach nie ma ?
Kazda bramka to przynajmniej 6 etatow, wiec bezrobocie mniejsze. Placa ..
ci bogaci, co ich stac. Jak beda narzekac, to im sie powie ze im sie w *
poprzewracalo, za darmo by chcieli jezdzic, czy jak ?
A jak korki odstrasza, to sie postawi FR na bocznych drogach, beda
pieniadze i bedzie sie mozna pochwalic walka z piratami drogowymi :-)
J.
-
94. Data: 2012-08-25 20:49:41
Temat: Re: autostrada szybciej
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sat, 25 Aug 2012 14:06:55 +0200, Cavallino napisał(a):
> Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
>> Nie wiem czy pamietasz jak to wprowadzili calkiem niedawno dla
>> ciezarowych,
>> i skonczylo sie wielkim lamentem ze panstwu zabraklo pieniedzy na nowe
>> autostrady.
>
> Obstawiam, że ilość km przejeżdżanych po autostradach przez statystyczną
> ciężarówkę jest o kilka rzędów wielkości większa niż przez osobówkę.
> A opłaty za winiety dla ciężarówek były śmiesznie niskie.
To ile proponujesz dla ciezarowki - 500 zl dziennie ?
A i tak by chyba zabraklo, jakbysmy same prywatne autostrady mieli.
Trzeba sobie jasno powiedziec - panstwo sciaga duzo z paliwa, i powinno z
tego do autostrad doplacac. Oplaty autostradowe to tylko drobny dodatek.
>> Ten nowy odcinek A2 o ktorym mowisz - tam jest jakis koncesjonariusz w
>> ogole ?
> Nowy Tomyśl - Świecko? Tak, ten sam co na reszcie A2.
I od Poznania do Warszawy tez AW ma koncesje ?
>> Nowy odcinek A1 - czy sie myle, czy od poczatku umowiony na nowych
>> zasadach
> Mylisz się. Zasady zmieniły się po wydaniu koncesji.
koncesji tak, ale szczegolowa umowa podpisana chyba duzo pozniej ?
I czy nie pod lekkim pistoletem, w sensie - zgodzicie sie na to co chcemy,
to dostaniecie pozwolenie na budowe, a jak nie, to jeszcze dlugo bedziemy
te autostrade skreslac z planow ?
>>>> No i oczywicie - glosowales na partie Pola ?
>>> Ale ja nic nie pisałem, że winietki mają być za zwykłe drogi.
>> Bez nich w zasadzie by tych autostrad nie bylo :-)
>
> ????? Tych wybudowanych za prywatną kasę?
Te by byly. Z bramkami. I nie wiem czy bys sie doczekal jakiejs
elektroniki, czy skonczyl z przednia szyba w tranceiverach :-)
> Czy tych, które i bez winietek dało się wybudować z unijną?
No ale widzisz ile ich sie udalo zbudowac, a na reszte pieniedzy zabraklo.
>> Z "mozna troche obnizyc cene i miec 2x wiecej klientow" zszedles na stala
>> kwote.
> Bo "trochę" daje 2x więcej, ale "dużo" daje dużo razy więcej.
> Przecież to elementarna wiedza. To samo dotyczy podatków.
Obawiam sie ze to taka wiedza z hasel wyborczych, a rzeczywistosc jest
bardziej skomplikowana.
>> Nie mowie, winietke roczna za 200zl pewnie bym kupil.
> Ile kosztuje roczna w Austrii?
77.80. Euro
To oczywiscie dla nich drobna kwota.
>> Ale z winietkami wybiore autostrade, a oni i tak
>> nie zobacza moich pieniedzy (bo zakladam ze winiete i tak kupie na inne
>> trasy). Wiec gdzie tu zysk ?
>
> Na tym, że żadnej winietki na inne trasy nie ma być.
> I każdego który taki pomysł wymyśli należy kopnąć w dupsko, tak jak słusznie
> kopnięto Pola.
Oczywiscie wiesz ze w twojej ulubionej Austrii zadnych winiet na inne drogi
nie ma, ale podatek od pojazdow jest, i trzeba 320 euro rocznie zaplacic ?
>>> Nie - teraz trzeba wprowadzić winietki dla osobówek, bo jest po co i jest
>>> szansa że ktoś by je kupił.
>> Z tym ze na poczatku malo. Ja pewnie bym kupil, ale inni, nie majac
>> autostrady w poblizu, kupiliby miesieczna na urlop :-)
> I tak to większa kasa niż by jechali bocznymi drogami.
Ale raz w roku na urlop to mozna i zaplacic na bramkach i poczekac na
bramkach :-)
Byle nie 40 minut co 50 km :-)
J.
-
95. Data: 2012-08-25 21:12:02
Temat: Re: autostrada szybciej
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2012-08-25 20:10, J.F. pisze:
> Dnia Sat, 25 Aug 2012 14:56:23 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
>> W dniu 2012-08-25 11:53, J.F. pisze:
>>> Bo w sumie rzadowi obecna sytuacja bardzo odpowiada :-(
>> Tak do końca to przekonany o tym nie jestem.
>
> Im drozeje, tym wieksze wplywy.
Jakoś tak niekoniecznie, np. ciężarówki z autostrad pouciekały
i wiele osób autostrady omija z racji opłat. Brak mi danych by
choć spróbować ocenić gdzie jest jakieś optimum.
> Wszelkie wady zrzuci sie na poprzednikow -
> to oni tak wymyslili. VATu przy tych biletach nie ma ?
Nie da się ciągle zrzucać na poprzedników, podobnie na jak na EU.
Ludzie coraz bardziej patrzą na ręce i na ich pieniądze.
> Kazda bramka to przynajmniej 6 etatow, wiec bezrobocie mniejsze.
Mniejsze? To ile byś chciał tych bramek stawiać, by miało to jakieś
znaczenie?
> Placa ..
> ci bogaci, co ich stac. Jak beda narzekac, to im sie powie ze im sie w *
> poprzewracalo, za darmo by chcieli jezdzic, czy jak ?
Zdaje się, że chodziło nie tylko o płacenie przez bogatych i sam
pewnie dobrze wiesz, że nie w tym problem.
> A jak korki odstrasza, to sie postawi FR na bocznych drogach, beda
> pieniadze i bedzie sie mozna pochwalic walka z piratami drogowymi :-)
Musieliby tych FR postawić z 10000-20000 i to przez ITD - straszników
się nie liczą. To się nie uda.
-
96. Data: 2012-08-25 22:06:06
Temat: Re: autostrada szybciej
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:1wv4koupo2fgo.1bg54zmssguzh.dlg@40tude.
net...
> Dnia Sat, 25 Aug 2012 14:06:55 +0200, Cavallino napisał(a):
>> Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>> grup
>>> Nie wiem czy pamietasz jak to wprowadzili calkiem niedawno dla
>>> ciezarowych,
>>> i skonczylo sie wielkim lamentem ze panstwu zabraklo pieniedzy na nowe
>>> autostrady.
>>
>> Obstawiam, że ilość km przejeżdżanych po autostradach przez statystyczną
>> ciężarówkę jest o kilka rzędów wielkości większa niż przez osobówkę.
>> A opłaty za winiety dla ciężarówek były śmiesznie niskie.
>
> To ile proponujesz dla ciezarowki - 500 zl dziennie ?
Nie proponuję wcale winietek dla ciężarówek.
>> Nowy Tomyśl - Świecko? Tak, ten sam co na reszcie A2.
>
> I od Poznania do Warszawy tez AW ma koncesje ?
Do Konina, dalej już państwowa i płatna wg innych zasad.
>
>>> Nowy odcinek A1 - czy sie myle, czy od poczatku umowiony na nowych
>>> zasadach
>> Mylisz się. Zasady zmieniły się po wydaniu koncesji.
>
> koncesji tak, ale szczegolowa umowa podpisana chyba duzo pozniej ?
Zgadza się, pisiory mało co w ogóle nie upierdzieliły tego tematu.
>> Czy tych, które i bez winietek dało się wybudować z unijną?
>
> No ale widzisz ile ich sie udalo zbudowac, a na reszte pieniedzy zabraklo.
Jaką znowu resztę?
Bo to co się opóźniło, to nie z braku kasy, tylko dupowatych wykonawców.
>
>>> Z "mozna troche obnizyc cene i miec 2x wiecej klientow" zszedles na
>>> stala
>>> kwote.
>> Bo "trochę" daje 2x więcej, ale "dużo" daje dużo razy więcej.
>> Przecież to elementarna wiedza. To samo dotyczy podatków.
>
> Obawiam sie ze to taka wiedza z hasel wyborczych, a rzeczywistosc jest
> bardziej skomplikowana.
Tak twierdzą ci, co to lubią wysokie podatki, wysokie koszty i kupę
darmozjadów do pilnowania tych co mają płacić.
>> Na tym, że żadnej winietki na inne trasy nie ma być.
>> I każdego który taki pomysł wymyśli należy kopnąć w dupsko, tak jak
>> słusznie
>> kopnięto Pola.
>
> Oczywiscie wiesz ze w twojej ulubionej Austrii zadnych winiet na inne
> drogi
> nie ma, ale podatek od pojazdow jest, i trzeba 320 euro rocznie zaplacic ?
Obstawiam, że ten w Polsce wrzucony w paliwo płacę w dużo wyższej kwocie.
>
>>>> Nie - teraz trzeba wprowadzić winietki dla osobówek, bo jest po co i
>>>> jest
>>>> szansa że ktoś by je kupił.
>>> Z tym ze na poczatku malo. Ja pewnie bym kupil, ale inni, nie majac
>>> autostrady w poblizu, kupiliby miesieczna na urlop :-)
>> I tak to większa kasa niż by jechali bocznymi drogami.
>
> Ale raz w roku na urlop to mozna i zaplacic na bramkach i poczekac na
> bramkach :-)
Po jakiego?
Żeby więcej spalić i dłużej (z powodu postojów na bramkach jechać), a do
tego płacić za tą przyjemność?
Potrójny bezsens.
-
97. Data: 2012-08-26 12:45:02
Temat: Re: autostrada szybciej
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sat, 25 Aug 2012 22:06:06 +0200, Cavallino napisał(a):
> Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał
>>> Obstawiam, że ilość km przejeżdżanych po autostradach przez statystyczną
>>> ciężarówkę jest o kilka rzędów wielkości większa niż przez osobówkę.
>>> A opłaty za winiety dla ciężarówek były śmiesznie niskie.
>>
>> To ile proponujesz dla ciezarowki - 500 zl dziennie ?
> Nie proponuję wcale winietek dla ciężarówek.
Czyli co - bramki ? Z kolejkami ? :-)
>>>> Nowy odcinek A1 - czy sie myle, czy od poczatku umowiony na nowych
>>>> zasadach
>>> Mylisz się. Zasady zmieniły się po wydaniu koncesji.
>> koncesji tak, ale szczegolowa umowa podpisana chyba duzo pozniej ?
> Zgadza się, pisiory mało co w ogóle nie upierdzieliły tego tematu.
W kazdym badz razie - ze "starymi" tak sie nie da.
No i nie bardzo wiem czy z nowymi by sie dalo, skoro w koncesji jest
zapisane "prawo pobierania oplat". No, jesli panstwo chce i hurtem placi,
to koncesjonariusz bedzie zadowolony i tez chce, wiec prawo nie bedzie
przeszkadzac :-)
... pod warunkiem ze panstwo chce zaplacic satysfakcjonujaca kwote.
A tak swoja droga
Tarnawa-Torzym 12km 3zl
Torzym Trzciel 56km 11zl
Trzciel-NT 16km 3zl
NT - Buk 32km 9zl
Buk Goluski 12km 3zl
razem 129km 31zl
Jest tu gdzies ta nowa, lepsza cena ustalona przez panstwo ?
No i to ciagle jest 24gr/km, a nie 10 ..
Jak to tam do tej pory bylo - pamietam ze trzy odcinki byly i bramki chyba
w poprzek ?
>>> Czy tych, które i bez winietek dało się wybudować z unijną?
>> No ale widzisz ile ich sie udalo zbudowac, a na reszte pieniedzy zabraklo.
> Jaką znowu resztę?
> Bo to co się opóźniło, to nie z braku kasy, tylko dupowatych wykonawców.
Ale ile ich panstwo zrobilo w ostatnich latach? Zgorzelec-Legnica, AOW, ile
A1/S1 to nie wiem - odliczajac te GTC, Konin-Warszawa, kawalek S3 zalicze.
No i S-8 w przebudowie.
A gdzie Wroclaw-Poznan ? Gdzie Wroclaw-Piotrkow ? A Poznan Koszalin,
Gdansk, Szczecin ? sporo gotowki zabraklo, mimo ze prywatni pomogli.
Oczywiscie to wszystko wzgledne - zabraklo, bo trzeba bylo na emerytow,
lekarzy, gornikow ... a nie, gornikom chyba dawno nic nie "dali".
>>>> Z "mozna troche obnizyc cene i miec 2x wiecej klientow" zszedles na
>>>> stala kwote.
>>> Bo "trochę" daje 2x więcej, ale "dużo" daje dużo razy więcej.
>>> Przecież to elementarna wiedza. To samo dotyczy podatków.
>> Obawiam sie ze to taka wiedza z hasel wyborczych, a rzeczywistosc jest
>> bardziej skomplikowana.
> Tak twierdzą ci, co to lubią wysokie podatki, wysokie koszty i kupę
> darmozjadów do pilnowania tych co mają płacić.
To nadal sa hasla wyborcze. Musisz przedstawic "elastycznosc cenowa",
wynikla z badan dla konkretnego przypadku.
>>> Na tym, że żadnej winietki na inne trasy nie ma być.
>>> I każdego który taki pomysł wymyśli należy kopnąć w dupsko, tak jak
>>> słusznie kopnięto Pola.
>> Oczywiscie wiesz ze w twojej ulubionej Austrii zadnych winiet na inne
>> drogi
>> nie ma, ale podatek od pojazdow jest, i trzeba 320 euro rocznie zaplacic ?
> Obstawiam, że ten w Polsce wrzucony w paliwo płacę w dużo wyższej kwocie.
A w Austrii to paliwo tansze niz u nas ?
>>>> Z tym ze na poczatku malo. Ja pewnie bym kupil, ale inni, nie majac
>>>> autostrady w poblizu, kupiliby miesieczna na urlop :-)
>>> I tak to większa kasa niż by jechali bocznymi drogami.
>> Ale raz w roku na urlop to mozna i zaplacic na bramkach i poczekac na
>> bramkach :-)
> Po jakiego?
> Żeby więcej spalić i dłużej (z powodu postojów na bramkach jechać), a do
> tego płacić za tą przyjemność? Potrójny bezsens.
niby bezsens, ale na urlop jedziesz, zrelaksuj sie :-)
Jeden pojedzie 700km i wroci i bedzie sie cieszyl ze tanie winietki, drugi
bedzie chcial 100km i bedzie narzekal ze drogie.
A przeciez mozna te oplaty wliczyc w paliwo, albo w podatek drogowy :-)
J.
-
98. Data: 2012-08-26 17:00:13
Temat: Re: autostrada szybciej
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:1290cgrvltn3d$.1xr3avq61m1f5$.dlg@40tud
e.net...
> Dnia Sat, 25 Aug 2012 22:06:06 +0200, Cavallino napisał(a):
>> Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał
>>>> Obstawiam, że ilość km przejeżdżanych po autostradach przez
>>>> statystyczną
>>>> ciężarówkę jest o kilka rzędów wielkości większa niż przez osobówkę.
>>>> A opłaty za winiety dla ciężarówek były śmiesznie niskie.
>>>
>>> To ile proponujesz dla ciezarowki - 500 zl dziennie ?
>> Nie proponuję wcale winietek dla ciężarówek.
>
> Czyli co - bramki ?
Pomyśl.
A jak teraz płacą ciężarówki na państwowych autostradach i krajówkach?
> W kazdym badz razie - ze "starymi" tak sie nie da.
Wszystko się da, tylko trzeba chcieć.
> Jest tu gdzies ta nowa, lepsza cena ustalona przez panstwo ?
Policz na starym fragmencie A2, to będziesz widział.
> No i to ciagle jest 24gr/km, a nie 10 ..
Bo to było ustalone przed obniżką sprzed 3 miesięcy.
>
> Jak to tam do tej pory bylo - pamietam ze trzy odcinki byly i bramki chyba
> w poprzek ?
Dokładnie.
Teraz tak zostało tylko na odcinku Poznań - Konin.
>> Bo to co się opóźniło, to nie z braku kasy, tylko dupowatych wykonawców.
>
> Ale ile ich panstwo zrobilo w ostatnich latach?
Mówiliśmy o tym ile się spóźniło.
>Zgorzelec-Legnica, AOW, ile
> A1/S1 to nie wiem - odliczajac te GTC, Konin-Warszawa, kawalek S3 zalicze.
> No i S-8 w przebudowie.
> A gdzie Wroclaw-Poznan ? Gdzie Wroclaw-Piotrkow ? A Poznan Koszalin,
> Gdansk, Szczecin ? sporo gotowki zabraklo, mimo ze prywatni pomogli.
Ale to już ekspresówki, wiadomo było, że to marzenie ściętej głowy na lata
całe.
>>>>> Z "mozna troche obnizyc cene i miec 2x wiecej klientow" zszedles na
>>>>> stala kwote.
>>>> Bo "trochę" daje 2x więcej, ale "dużo" daje dużo razy więcej.
>>>> Przecież to elementarna wiedza. To samo dotyczy podatków.
>>> Obawiam sie ze to taka wiedza z hasel wyborczych, a rzeczywistosc jest
>>> bardziej skomplikowana.
>> Tak twierdzą ci, co to lubią wysokie podatki, wysokie koszty i kupę
>> darmozjadów do pilnowania tych co mają płacić.
>
> To nadal sa hasla wyborcze.
Nie - to co głosisz to hasła wyborcze, tyle że komunistów.
>> Obstawiam, że ten w Polsce wrzucony w paliwo płacę w dużo wyższej kwocie.
>
> A w Austrii to paliwo tansze niz u nas ?
Nie bardzo, ale podatku drogowego chyba nie wrzucali.
>>> Ale raz w roku na urlop to mozna i zaplacic na bramkach i poczekac na
>>> bramkach :-)
>> Po jakiego?
>> Żeby więcej spalić i dłużej (z powodu postojów na bramkach jechać), a do
>> tego płacić za tą przyjemność? Potrójny bezsens.
>
> niby bezsens, ale na urlop jedziesz, zrelaksuj sie :-)
40 minut przed bramką (albo sama perspektywa) to relaks jak jasna cholera.
-
99. Data: 2012-08-26 21:28:48
Temat: Re: autostrada szybciej
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sat, 25 Aug 2012 21:12:02 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
> W dniu 2012-08-25 20:10, J.F. pisze:
>>>> Bo w sumie rzadowi obecna sytuacja bardzo odpowiada :-(
>>> Tak do końca to przekonany o tym nie jestem.
>> Im drozeje, tym wieksze wplywy.
> Jakoś tak niekoniecznie, np. ciężarówki z autostrad pouciekały
uciekna i wpadna pod viatoll, panstwo sie ucieszy, bo pieniazki nadal plyna
i to bezposrednio :-)
> i wiele osób autostrady omija z racji opłat. Brak mi danych by
> choć spróbować ocenić gdzie jest jakieś optimum.
przypominam ze zaczelismy od korkow na bramkach - nadal chetnych do jazdy
jest duzo. A ciezarowki jezdzily autostradami jeszcze w czasach
przedunijnych.
>> Wszelkie wady zrzuci sie na poprzednikow -
>> to oni tak wymyslili. VATu przy tych biletach nie ma ?
> Nie da się ciągle zrzucać na poprzedników, podobnie na jak na EU.
> Ludzie coraz bardziej patrzą na ręce i na ich pieniądze.
No ale co z tego patrzenia ? Tak musielismy, bo poprzednicy nas tak
wmanewrowali. I to nawet prawda :-)
>> Kazda bramka to przynajmniej 6 etatow, wiec bezrobocie mniejsze.
> Mniejsze? To ile byś chciał tych bramek stawiać, by miało to jakieś
> znaczenie?
Ale to na kazdy szlaban. Jak jest ich 8 to juz etatow sie usklada, w
mniejszej gminie moze byc ilosc znaczaca.
>> A jak korki odstrasza, to sie postawi FR na bocznych drogach, beda
>> pieniadze i bedzie sie mozna pochwalic walka z piratami drogowymi :-)
>
> Musieliby tych FR postawić z 10000-20000 i to przez ITD - straszników
> się nie liczą. To się nie uda.
Strasznikowe tez sie licza, bo mozna dotacje do gmin zmniejszyc.
No i nawracaja kierowcow na autostrady rownie skutecznie jak ITD :-)
J.
-
100. Data: 2012-08-26 21:46:49
Temat: Re: autostrada szybciej
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2012-08-26 21:28, J.F. pisze:
> Dnia Sat, 25 Aug 2012 21:12:02 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
>> W dniu 2012-08-25 20:10, J.F. pisze:
>>>>> Bo w sumie rzadowi obecna sytuacja bardzo odpowiada :-(
>>>> Tak do końca to przekonany o tym nie jestem.
>>> Im drozeje, tym wieksze wplywy.
>> Jakoś tak niekoniecznie, np. ciężarówki z autostrad pouciekały
>
> uciekna i wpadna pod viatoll, panstwo sie ucieszy, bo pieniazki nadal plyna
> i to bezposrednio :-)
Najpierw pod ten viatoll wpaść muszą. Coś kiepską z realizacją.
>> i wiele osób autostrady omija z racji opłat. Brak mi danych by
>> choć spróbować ocenić gdzie jest jakieś optimum.
>
> przypominam ze zaczelismy od korkow na bramkach - nadal chetnych do jazdy
> jest duzo.
Nie wiem co to jest "dużo". Gdzieś tam są kolejki, gdzie indziej pustki.
> A ciezarowki jezdzily autostradami jeszcze w czasach
> przedunijnych.
Ciężarówki jeździły, miały winiety roczne, państwo płaciło za jazdę
autostradami prywatnymi. Te winiety zlikwidowano - nie wiedziałeś?