  • 11. Data: 2010-09-21 07:33:33
    Temat: Re: automatyczne wybieranie telefonu alarmowego dla starszej osoby
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > ale mi nie chodzi o duzy telefon tylko o urzadzenie które podczas upadku
    > osoby
    > wystarczy kliknac a zaprogramowana informacja wysle smsa na moja komorke.
    > Babcia
    > z telefonem nie bedzie chodzila, to ma byc urzadzenie w stylu zegarka,
    > które po
    > kliknieciu zareaguje j/w pisałem a np. pukniecie reka w podłoge wywoła tez
    > reakcje połaczenia z centrala itp.

    na ubiegłym Cisco Expo była firma, która ma w ofercie takie fajne terminale
    w kształcie małej mikrofalówki, które faktycznie są połączeniem telefonu
    VoIP z modułem WiFi
    oraz telefonu GSM a w opcji jest również czujnik położenia i wstrząsów
    i nie pamiętam czy tez był tam GPS...

    opisywano to mi jako rozwiązanie ochrony osobistej w przypadku, gdy ktoś np.
    straci przytomność
    upadku, urządzenie jest w stanie uruchomić zdefiniowane alarmy...

    nie było to tanie, ale na ochronie najbliższych nie można oszczędzać

    niestety nie pamiętam ani nazwy firmy ani produktu...
    jak coś mi się przypomni albo wyszperam w notatkach, dam znać

  • 12. Data: 2010-09-21 08:57:42
    Od: "Anonim" <a...@n...mam.emaila>

    Użytkownik "blur" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik <s...@v...pl> napisał w wiadomości grup

    > z doświadczenia z moją babcią mogę powiedzieć że jak ma zjazd
    > hipoglikemiczny
    > to żaden telefon nie pomoże, a są takie przyciski z akcelerometrem które
    > wykrywają czy osoba się porusza czy nie było dużego przeciążenia co
    > wskazywało
    > by na upadek. Po za tym zmuś babcie żeby z tym telefonem ciągle chodziła,
    > nie ma
    > szans :) ja myślę nad zainstalowaniem 2-3 kamer IP

    A moze cos takiego jak mają maszyniści kolejowi:. kilka przycisków w
    mieszkaniu które trzeba nacisnąc raz na np 10 minut. Babcia nienacisnie to
    będzie wysłany sms. uciązliwe dla babci, ale zawsze jakies rozwiązanie. :) A
    tak na serio to chyba najłatwiej bedzie tak: kup telefon który ma czujnik
    ruchu, czy tez przechyłu. niewiem jak to sie nazywa dokładnie, ale na 100%
    ma to LG GT 540 Switch. Teraz trzeba znaleść programiste który opragramuje
    ten czujnik (system android) i np przy bezruchu tego czujnika (np 2 minuty)
    wysle sms albo np zadzwoni do ciebie telefon i bedziesz słyszeć co sie u
    babci dzieje. Czujnik jest bardzo dokładny bo wskazuje juz przechył w
    zakresie ułamka stopnia. Dodatkowo ten czujnik działa w obszaze 360 stopni.
    Oczywiście ten telefon babcia będzie musiała nosić przy sobie ale niebedzie
    musiała nic z nim robić, nic naciskać. Pozdrawiam
    Robert