  • 1. Data: 2012-06-26 21:15:08
    Temat: atmega128a padła ?
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    no ciekawostka.
    Atmega 128A, po pierwszym włączeniu widoczna poprawinie jako Atmega128
    (mkAVRCalculator).
    Ustawiłem sobie fusy (kwarc, brown-out) - ok.
    Wrzucam program, coś się wykrzaczyło przy weryfikacji - AVRdude coś napisal że
    przestawił sie jakiś fuse, czy przywrócić
    - no to kazałem przywrócić. Kurcze nie pamiętam co - i teraz atmega śpi. Zero
    komunikacji.
    Na kwarcu zero czegokolwiek.

    Zdechła ? Niemożliwe, układ sprwdzony, z atmega 128 na innej PCB wszystko chodzi
    dobrze...
    Można uwalić AVR przez błąd w programowaniu ?

  • 2. Data: 2012-06-26 22:14:42
    Temat: Re: atmega128a padła ?
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 26.06.2012 21:15, sundayman wrote:

    > Można uwalić AVR przez błąd w programowaniu ?

    No ale można przecież poprzestawiać fusy i uniemożliwić programowanie
    przez ISP - avrdude właśnie tego pilnuje żeby nie zepsuć... i zepsuł ;)
    Może masz gdzies logi albo historię wydawanych komend? Windows? - to nie
    wiem.

    Mirek.

  • 3. Data: 2012-06-26 22:31:23
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > ISP - avrdude właśnie tego pilnuje żeby nie zepsuć... i zepsuł ;)
    > Może masz gdzies logi albo historię wydawanych komend? Windows? - to nie wiem.

    no właśnie nie ma logów - przynajmniej nie widzę w katalogu AVRDUDE nic takiego.
    Ale - przecież zegar powienien chyba działać ? A na kwarcu cisza.
    Programowanie było spod MkAvrCalculator (demo) - jak dotąd zawsze było ok.
    Znaczy, czasem się coś wywaliło,
    ale nie tak żeby od tego padł procesor.

    Właśnie przed chwilą przelutowałem i wstawiłem drugi, zaraz zobaczę jak z drugim
    będzie...

  • 4. Data: 2012-06-26 22:38:07
    Od: Konop <k...@g...pl>

    W dniu 26.06.2012 22:31, sundayman pisze:
    > no właśnie nie ma logów - przynajmniej nie widzę w katalogu AVRDUDE nic
    > takiego.
    > Ale - przecież zegar powienien chyba działać ? A na kwarcu cisza.

    Czemu zegar "powinien działać"?? Nie pamiętam szczegółów dot. ATMEGI128,
    ale większość AVRów ma różne tryby pracy zegara - mógł się przestawić
    np. na zegar zewnętrzny i tyle...

    Konop

  • 5. Data: 2012-06-26 23:04:19
    Od: "MiSter" <B...@W...PL>

    Podłącz zewnętrzy generator, napewno ruszy.

    MiSter

  • 6. Data: 2012-06-26 23:11:44
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MiSter" <B...@W...PL> napisał w wiadomości
    > Podłącz zewnętrzy generator, napewno ruszy.

    no tak, nie pomyślałem o tym. Już wstawiłem drugą.
    W tej chwili jest OK (chyba), ale też przez chwilą coś się działo.

    No nie wiem...
    Czy to możliwe , żeby jakaś wadliwa partia czy jak...

  • 7. Data: 2012-06-26 23:39:08
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "MiSter" <B...@W...PL> napisał w wiadomości
    > Podłącz zewnętrzy generator, napewno ruszy.
    > MiSter

    Dokładnie. Ja to mam już na stałe w jednym procku taki program:

    sbi DDRd,7
    loop:
    sbi PORTd,7
    nop
    nop
    cbi portd,7
    nop
    jmp loop

    I już przy wielu prockach po zabawie z fusebitami w ten sposób
    uzyskiwałem kontakt z bazą, znaczy się z programatorem. :)

  • 8. Data: 2012-06-27 01:29:29
    Od: Michoo <m...@v...pl>

> [...]
    > Wrzucam program, coś się wykrzaczyło przy weryfikacji - AVRdude coś
    > napisal że przestawił sie jakiś fuse, czy przywrócić
    Z mojego doświadczenia zazwyczaj jest to oznaką tego, że jest źle
    podpięte zasilanie i procesor działa tylko na tym co pójdzie diodami
    zabezpieczającymi porty. W takiej sytuacji ogólnie w pamięci robi się
    jeden wielki burdel.

    Michoo

  • 9. Data: 2012-06-27 01:43:38
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    W tym feralnym momencie poprosiłem o zapis flasha i fusów (pomyłkowo, fusy już
    były ustwione) , i wtedy się chyba coś
    w mKAvrCalculatorze wysypało, i chyba dlatego wyrąbał te fusy.
    Generalnie coś mi winda w PC coś chodzi jak kulawy pies, może dlatego też...

    Przeniosłem sie na KHAZAMA, mam wrażenie że jest ok... jak na razie :)