  • 1. Data: 2014-09-01 09:08:10
    Temat: asrock b85m pro 4 i i7 4770 padło
    Od: "ww" <w...@o...pl>

    Witam. Komputer się wyłączył i już się nie uruchamia. Wykluczyłem wszystko
    oprócz
    płyty i procesora. Wygląda to tak:

    Przez jakiś czas żadnej reakcji na przycisk na obudowie, potem nagle za
    którymś razem
    ruszą wentylatory i czasem nawet pojawi się ekran uefi, ale po max 5
    sekundach wszystko
    sie wyłącza. Czasami wentylatory wyłączają się już po 2 sekundach żeby po
    kolejnych 2 znowu się
    na chwilę włączyć i tak w kółko. Trudno powiedzieć ile w tym efektu
    uszkodzenia a ile
    mechanizmu regulacji obrotów w zasilaczu i na procesorze. Zdarza się też, że
    pisknie dosyć
    niskim tonem, wyłaczy, znowu włączy, znowu pisknie...

    Jak wyciągnę procesor to brak reakcji (chociaż pewnie w nowoczesnych
    systemach tak ma być), bez
    pamięci piszczy jakby nie było pamięci ale teraz nie mogę sobie przypomnieć
    czy system (w sensie
    płyty i procesora a nie systemu operacyjnego oczywiście) normalnie czy też
    dopiero za którymś razem.

    Jakaś wróżka zgadnie z czym może być problem ? Płyta jest niby na gwarancji,
    procesor po gwarancji
    niestety.

  • 2. Data: 2014-09-01 10:14:37
    Temat: Re: asrock b85m pro 4 i i7 4770 padło
    Od: OMSON <o...@i...pl>

    ww pisze:

    > Jakaś wróżka zgadnie z czym może być problem ?

    Obstawiam zasilacz.

    Pzdr, OMSON

  • 3. Data: 2014-09-01 10:20:02
    Od: "ww" <w...@o...pl>

    Użytkownik "OMSON" <o...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Obstawiam zasilacz.

    Źle obstawiasz. Została płyta lub procesor.

  • 4. Data: 2014-09-01 11:06:52
    Od: "R.e.m.e.K" <p...@w...pl>

    Dnia Mon, 1 Sep 2014 09:08:10 +0200, ww napisał(a):

    > Witam. Komputer się wyłączył i już się nie uruchamia. Wykluczyłem wszystko
    > oprócz
    > płyty i procesora. Wygląda to tak:

    Jesli plyta i procek tylko podejrzane, to w 99.9% bedzie to plyta. Moze
    bios da sie zaktualizowac poprzed sreparowanie i zapodanie odpowiedniego
    pendrive?

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 5. Data: 2014-09-01 11:13:40
    Od: OMSON <o...@i...pl>

    ww pisze:

    > Źle obstawiasz. Została płyta lub procesor.

    Ale jeszcze upewniając się: podpinałeś inny SPRAWDZONY zasilacz pod nie?

    Pzdr, OMSON

  • 6. Data: 2014-09-01 11:18:55
    Od: "ww" <w...@o...pl>

    Użytkownik "R.e.m.e.K" <p...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:5404372c$0$2236$65785112@news.neostrada.pl...

    > Jesli plyta i procek tylko podejrzane, to w 99.9% bedzie to plyta.

    Wolałbym żeby tak było bo płyta to 200 zł a procesor 1000. Ale jakoś nie
    jestem
    przekonany. Osobiście bardziej stawiałbym na to+to.

    > bios da sie zaktualizowac poprzed sreparowanie i zapodanie odpowiedniego
    > pendrive?

    Sądząc po tym co ten sprzęt wyprawia to jakoś nie chce mi się wierzyć żeby
    dało się przeprowadzić tak skomplikowany procesor jak aktualizację
    czegokolwiek.

  • 7. Data: 2014-09-01 11:24:53
    Od: "ww" <w...@o...pl>

    > Ale jeszcze upewniając się: podpinałeś inny SPRAWDZONY zasilacz pod nie?

    Żeby to jeden. Chociaż właściwie to właśnie dokładnie jeden. Efekt
    identyczny.

    A tamten zasilacz teraz działa w innym komputerze.

  • 8. Data: 2014-09-01 11:58:11
    Od: "ww" <w...@o...pl>

    Użytkownik "ww" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam. Komputer się wyłączył i już się nie uruchamia. Wykluczyłem wszystko
    > oprócz
    > płyty i procesora.

    Dobra, oszukałem was. Dopiero teraz włożyłem pamięć do jakiejś innej płyty i
    komputer
    nie rusza. Tylko tam jest płyta z trochę innej epoki i może akurat z moją
    pamięcią się nie lubić.
    Ale doszła kolejna niewiadoma - płyta+procesor+pamięć.

  • 9. Data: 2014-09-03 12:45:24
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2014-09-01 09:08, ww pisze:
    > Jakaś wróżka zgadnie z czym może być problem ? Płyta jest niby na
    > gwarancji, procesor po gwarancji
    > niestety.

    No to zaniosłem wszystko do znajomego serwisu i stwierdzili uszkodzenie
    płyty. Procesor i pamięć na innej płycie działa normalnie (chociaż
    nie robiliśmy dłuższych testów).

  • 10. Data: 2014-09-03 12:47:43
    Od: "R.e.m.e.K" <p...@w...pl>

    Dnia Wed, 03 Sep 2014 12:45:24 +0200, ww napisał(a):

    > No to zaniosłem wszystko do znajomego serwisu i stwierdzili uszkodzenie
    > płyty. Procesor i pamięć na innej płycie działa normalnie (chociaż
    > nie robiliśmy dłuższych testów).

    bingo! ;-)

    --
    pozdro