eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingalgorytm wyszukiwania autobusu (autobusów)
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 15

  • 11. Data: 2010-07-07 08:52:50
    Temat: Re: algorytm wyszukiwania autobusu (autobus?w)
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 7 Lip, 07:15, Maciej Pilichowski
    <P...@g...com> wrote:
    > On Tue, 06 Jul 2010 08:11:34 +0200, Wit Jakuczun
    >
    > <w...@g...com> wrote:
    > >Dopuszczając możliwość przyjechania w przedziale czasowym (np. rozkład
    > >+/- 15min) problem staje się NP-Complete.
    >
    > Ale wtedy sie szukac czegos innego -- najmniej ryzykownego przejazdu o
    > najkrotszym czasie. I wtedy zakladasz, ze przyjezdzasz te 15 minut po
    > czasie.
    >

    Co to jest najmniej ryzykowny przejazd o najkrotszym czasie?

    Jesli trzeba dotrzec w jakims przedziale czasowym, to ja bym
    zalozyl ze koszt czasu spedzonego w podrozy jest znacznie
    wiekszy niz czas przed jej rozpoczeciem i zakonczeniem. Wtedy
    wystarczy wziac najmniej kosztowne polaczenia poczawszy
    od kazdego dopuszczalnego startu podrozy i z nich wybrac
    optymalne.

    Pozdrawiam











  • 12. Data: 2010-07-07 10:19:07
    Temat: Re: algorytm wyszukiwania autobusu (autobus?w)
    Od: Wit Jakuczun <w...@g...com>

    W dniu 2010-07-07 10:52, Mariusz Marszałkowski pisze:
    > On 7 Lip, 07:15, Maciej Pilichowski
    > <P...@g...com> wrote:
    >> On Tue, 06 Jul 2010 08:11:34 +0200, Wit Jakuczun
    >>
    >> <w...@g...com> wrote:
    >>> Dopuszczając możliwość przyjechania w przedziale czasowym (np. rozkład
    >>> +/- 15min) problem staje się NP-Complete.
    >>
    >> Ale wtedy sie szukac czegos innego -- najmniej ryzykownego przejazdu o
    >> najkrotszym czasie. I wtedy zakladasz, ze przyjezdzasz te 15 minut po
    >> czasie.
    >>
    >
    > Co to jest najmniej ryzykowny przejazd o najkrotszym czasie?
    >
    Ja to zrozumiałem tak, że najmniej ryzykowny to taki, w którym zakładasz
    maksymalne spóźnienie. Stąd sugestia wzięcia max z każdego przedziału.

    > Jesli trzeba dotrzec w jakims przedziale czasowym, to ja bym
    > zalozyl ze koszt czasu spedzonego w podrozy jest znacznie
    > wiekszy niz czas przed jej rozpoczeciem i zakonczeniem. Wtedy
    > wystarczy wziac najmniej kosztowne polaczenia poczawszy
    > od kazdego dopuszczalnego startu podrozy i z nich wybrac
    > optymalne.
    >
    Nie zrozumiałem...

    Pozdrawiam,
    Wit


  • 13. Data: 2010-07-07 12:58:55
    Temat: Re: algorytm wyszukiwania autobusu (autobus?w)
    Od: Wit Jakuczun <w...@g...com>

    W dniu 2010-07-07 08:30, Wit Jakuczun pisze:
    > W dniu 2010-07-07 07:15, Maciej Pilichowski pisze:
    >> On Tue, 06 Jul 2010 08:11:34 +0200, Wit Jakuczun
    >> <w...@g...com> wrote:
    >>
    >>> Dopuszczając możliwość przyjechania w przedziale czasowym (np. rozkład
    >>> +/- 15min) problem staje się NP-Complete.
    >>
    >> Ale wtedy sie szukac czegos innego -- najmniej ryzykownego przejazdu o
    >> najkrotszym czasie. I wtedy zakladasz, ze przyjezdzasz te 15 minut po
    >> czasie.
    >>
    > Jak szukasz najmniej ryzykownego to tak.
    >
    Modulo sytuacja gdy wybierając zawsze te 15 minut po czasie znajdziesz
    rozwiązanie :).

    Pozdrawiam,
    Wit


  • 14. Data: 2010-07-07 17:27:39
    Temat: Re: algorytm wyszukiwania autobusu (autobus?w)
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 7 Lip, 12:19, Wit Jakuczun <w...@g...com> wrote:
    > W dniu 2010-07-07 10:52, Mariusz Marszałkowski pisze:> On 7 Lip, 07:15, Maciej
    Pilichowski
    > > <P...@g...com>  wrote:
    > >> On Tue, 06 Jul 2010 08:11:34 +0200, Wit Jakuczun
    >
    > >> <w...@g...com>  wrote:
    > >>> Dopuszczając możliwość przyjechania w przedziale czasowym (np. rozkład
    > >>> +/- 15min) problem staje się NP-Complete.
    >
    > >> Ale wtedy sie szukac czegos innego -- najmniej ryzykownego przejazdu o
    > >> najkrotszym czasie. I wtedy zakladasz, ze przyjezdzasz te 15 minut po
    > >> czasie.
    >
    > > Co to jest najmniej ryzykowny przejazd o najkrotszym czasie?
    >
    > Ja to zrozumiałem tak, że najmniej ryzykowny to taki, w którym zakładasz
    > maksymalne spóźnienie. Stąd sugestia wzięcia max z każdego przedziału.

    No tak, ciekawy dodatkowy parametr do uwzglednienia.

    > > Jesli trzeba dotrzec w jakims przedziale czasowym, to ja bym
    > > zalozyl ze koszt czasu spedzonego w podrozy jest znacznie
    > > wiekszy niz czas przed jej rozpoczeciem i zakonczeniem. Wtedy
    > > wystarczy wziac  najmniej kosztowne polaczenia poczawszy
    > > od kazdego dopuszczalnego startu podrozy i z nich wybrac
    > > optymalne.
    >
    > Nie zrozumiałem...

    Mamy graf G w ktorym chcemy podrozowac. Rozszerzamy go o
    dwa wierzcholki: przed_poczatek i po_koniec. Przed_poczatek
    symbolizuje etap przed odbyciem podrozy, a po_koniec etap
    po odbytej podrozy. Przed_poczatek to zwykle dosc komfortowy
    etap, np. oczekiwanie w domu na autobus, wiec krawędzie łączące
    go ze stacjami maja maly koszt, albo wrecz zerowy. Po_koniec
    to sytuacja mniej komfortowa, gdyz oczekujemy i tracimy czas na
    spotkanie, wiec krawedzie laczace ostatnia stacje z po_koniec
    powinny cechowac sie jakims kosztem. Jednak czas spedzony
    w podrozy jest najbardziej kosztowny, gdyz zarowno tracimy
    czas i placimy za srodek transportu. Taka znaczna przewaga
    kosztu podrozowania nad kosztem oczekiwania chyba pozwala
    zadanie sprowadzic do takiego czegos:
    1) Budujemy liste najmniej kosztownych tras dla kazdego mozliwego
    rozpoczecia podrozy. Budujemy ta liste bez uwzglednienia
    weirzcholkow przed_poczatek i po_koniec. Budowanie przerywamy
    jesli poczatek podrozy jest po terminie w jakim chemy dotrzec.
    2) Kazda utworzona trase zwiekszamy o koszt oczekiwania po
    obu stronach
    3) Podajemy trase o najmniejszym koszcie.

    Chodzi o to, ze moze nie byc potrzeby analizowania wszystkich
    tras ktore gwarantuja dotarcie w okreslonym przedziale. Pokonywanie
    trasy jest kosztowne i chyba wystarczy z tras optymalnych wybrac takie
    ktore mieszcza sie w przedziale.

    Pozdrawiam


  • 15. Data: 2010-07-08 05:32:48
    Temat: Re: algorytm wyszukiwania autobusu (autobus?w)
    Od: Maciej Pilichowski <P...@g...com>

    On Wed, 7 Jul 2010 01:52:50 -0700 (PDT), Mariusz Marszałkowski
    <m...@g...com> wrote:

    >Co to jest najmniej ryzykowny przejazd o najkrotszym czasie?

    Jak widzisz z rozkladu jazdy, ze masz 1 minute na przesiadke, ale tez
    wiesz, ze pociagi spozniaja sie w graniach <0,15> minut, to takie
    polaczenie odpuszczasz, z tego wzgledu ze moze nie zostac
    zrealizowane.

    milego dnia, hej
    --
    Moja wyprzedaz wszystkiego: ksiazki, plyty, filmy.
    http://www.garaz.pol.pl/

strony : 1 . [ 2 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: