-
1. Data: 2011-11-27 08:36:43
Temat: algorytm "wsteczny" dla maski Bayer'a
Od: Qbab <b...@p...onet.pl>
Mam ustawienia kamery, mam warości w kanałach RGB a chcę wiedzieć jaka
intensywność światła pada naprawdę na matrycę.
Tzn zamiast z pikseli prawdziwych - fizycznych wyliczyć piksele obrazu
chcę zrobić odwrotną operację, nie interesuje mnie jednak wartość dla
każdego piksela a tylko średnia dla matrycy.
Czyli jeszcze inaczej opisując problem mam trzy warości: R, G i B a chcę
wiedzieć z jakich wartości naprawdę zarejestrowanych sterownik mi to
wyliczył.
Jakieś wskazówki, linki do algorytmów
Z góry dziękuję.
Qbab
-
2. Data: 2011-11-29 09:50:48
Temat: Re: algorytm "wsteczny" dla maski Bayer'a
Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>
On 27.11.2011 09:36, Qbab wrote:
> Mam ustawienia kamery, mam warości w kanałach RGB a chcę wiedzieć jaka
> intensywność światła pada naprawdę na matrycę.
> Tzn zamiast z pikseli prawdziwych - fizycznych wyliczyć piksele obrazu
> chcę zrobić odwrotną operację, nie interesuje mnie jednak wartość dla
> każdego piksela a tylko średnia dla matrycy.
> Czyli jeszcze inaczej opisując problem mam trzy warości: R, G i B a chcę
> wiedzieć z jakich wartości naprawdę zarejestrowanych sterownik mi to
> wyliczył.
>
> Jakieś wskazówki, linki do algorytmów
Problem w tym, że są różne algorytmy interpolacji, nie ma jednego. W
dodatku interpolacja jest operacją jednokierunkową. Jeden piksel masz
wyliczany z wielu sąsiednich przez uśrednianie.
Możesz zerknąć do źródeł dcraw, tam są różne metody wołania rawów.
Możesz też spróbować zrobić zdjęcia jakimś aparatem z rawami i na tej
podstawie coś próbować napisać, ale musisz wiedzieć jakim algorytmem
jest demozaikowany obraz w konkretnym modelu kamery (zwykle są to
najszybsze algorytmy, bo procki w kamerach czy aparatach nie są
specjalnie szybkie).
--
wer <",,)~~
http://szumofob.eu