eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyakumulator - objawy wykończenia?akumulator - objawy wykończenia?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.inte
    ria.pl!not-for-mail
    From: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: akumulator - objawy wykończenia?
    Date: Tue, 24 Jan 2012 09:55:46 +0100
    Organization: INTERIA.PL S.A.
    Lines: 31
    Message-ID: <jflrmi$u8c$1@usenet.news.interia.pl>
    NNTP-Posting-Host: mail.innsoft.com.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: usenet.news.interia.pl 1327395346 30988 195.205.221.99 (24 Jan 2012 08:55:46
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 24 Jan 2012 08:55:46 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6002.18197
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6002.18463
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2428650
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam,

    Mój akumulator: Varta 95Ah (czarny z napisami VW, Audi, możliwe, że
    zamontowany fabrycznie), silnik: 1.9TDI. Jeżdżę głównie po mieście, na
    krótkich odcinkach (10km).

    Zrobiłem dłuższą trasę (2x250km) i postawiłem auto na ponad 4 dni (dokładnie
    108h). Nie odpalił - resztkami energii zakręcił.

    Na postoju pobiera ok. 120mA (chyba dużo, ale podobno tyle musi).
    Zakładając, że był naładowany do pełna, to jego pojemność wynosi 108h x
    0,12A = 12,6Ah.

    Wziąłem dziada do mieszkania i podłączyłem pod prostownik. Ładowałem prądem
    ok. 2A przez ok. 4h. Napięcie doszło do 14,6V i wyłączyłem ładowanie, bo był
    pełen.

    Przez 2 dni stał w mieszkaniu, napięcie utrzymywało się cały czas na
    poziomie 12,6V. Podłączyłem żarówkę 21W (pobór 1,75A) na 2,5h (pobrał 4,4Ah)
    . Pod koniec testu napięcie wynosiło 12,2V, a po odłączeniu żarówki
    utrzymuje się na poziomie 12,4V.

    Co sądzicie o tym pacjencie? Jest sens jego powrotu do auta czy zdecydowanie
    kupić nowy? Jeśli nowy, to upatrzyłem sobie Vartę Silver 100Ah, 830A (cena
    430zł na allegro).

    Może jakieś inne sposoby przetestowania akumulatora?

    Pozdrawiam,
    BWP

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: