  • 21. Data: 2022-04-01 19:42:09
    Temat: Re: akumulator
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-04-01 o 18:28, Irokez pisze:

    > Jakiekolwiek tanie z gwarancją w markecie.
    > Nie zauważyłem kompletnie żadnych różnic w trwałości pomiędzy Vartą,
    > Centrą a marketówką z Tesco.
    >
    > Przy czym zauważyłem różnice w uznawaniu gwarancji w markecie (po prostu
    > nie pierdzielą się i wymieniają) a w sklepie, gdzie zawsze byłem
    > wyłudzaczem, oszustem i to moja wina że nie działa.
    > Walić pseudosklepiki z akumulatorami.

    A ja również nie widzę różnic wynikających ze sposobu użytkowania.
    W jednym dwulitrowym wysokoprężnym fabryczny akumulator wytrzymał 7 lat,
    a samochód dużo jeździł w trasie. Wstawiona Varta już tez 7 lat jest
    (choć już kiedys stwierdzono, że słaba, ale odpala od dotknięcia, to
    nie ruszam)
    - auto ostatnie 3-4 lata głównie tłucze się po mieście na odcinkach do
    5-10km
    ale wykręca rocznie 15tys.
    W innym małym benzyniaku wstawiony nie wiem jaki akumulator już 8 lat
    działa bez zarzutu (no raz sklepik go ładował bo coś go rozładowało) a
    auto głównie parkuje, jeździ na jeszcze krótszych trasach i robi 1,5tys
    rocznie.

    Oba akumulatory kupione w tym samym sklepiku z akumulatorami, więc może
    to wina/zasługa sklepiku?

  • 22. Data: 2022-04-02 22:56:33
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 01.04.2022 o 18:28, Irokez pisze:

    > Nie zauważyłem kompletnie żadnych różnic w trwałości pomiędzy Vartą,
    > Centrą a marketówką z Tesco.

    Trudno zauważyć różnicę między akumulatorami z tej samej półki. :D
    Jednak większym zaufaniem darzę nie-chińszczyznę. Jak wcześniej
    wspominałem, ja wybrałbym coś polskiego. Do mojego 1.9 TDI najpewniej
    AutoPart Galaxy Gold 12V 82 Ah / 850 A.

    --
    -
    Akarm

  • 23. Data: 2022-04-03 09:59:59
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ale gwarancja na Plus i Futurę dłuższa.

    -----

  • 24. Data: 2022-04-15 12:22:26
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    Popularny noname, o pjemnosci nie wiekszej niz zaleca producent.
    Za duza pojemnosc powoduje ze aku ciagle jest niedoladowany i zasiarcza sie.
    Po wielu latach kupowania "trochę większych" akumulatorow stwierdzam, że
    lepiej jednak jest kupic taki jak trzeba albo nawet "troche mniejszy".

    Pzdr

  • 25. Data: 2022-04-15 12:37:16
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello miumiu,

> [...]
    > Po wielu latach kupowania "trochę większych" akumulatorow stwierdzam, że
    > lepiej jednak jest kupic taki jak trzeba albo nawet "troche mniejszy".

    Nie mam pojęcia, na czym to ,,lepiej" polega. Bo moja praktyka
    wskazuje, że trzeba kupić najtańszy, jaki pasuje. Tak naprawdę, to
    jedynym dobrym akumulatorem, jaki mi się trafił, to był oryginalny
    Delkor w Lanosie. Jak się skończył - co mu zajęło 9 lat i na dokładkę
    zdechł pod serwisem, gdy jechałem, żeby go wymienić - założyłem Centrę
    - totalne nieporozumienie. Potem poprosiłem o najtańszy - znaleźli mi
    jakiś no-name z malutką nalepką Daewoo - wytrzymał 8 lat i poszedł na
    złom razem z Lanosem rozwalonym przez nacierającego pedalarza.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 26. Data: 2022-04-15 13:31:51
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2022 o 12:37 RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
    pisze:

> [...]
    > jakiś no-name z malutką nalepką Daewoo - wytrzymał 8 lat i poszedł na
    > złom razem z Lanosem rozwalonym przez nacierającego pedalarza.

    Z mojego doświadczenia wynika, że błędem jest podawanie żywotności
    akumulatora w latach.
    U mnie i w znanych mi autach akumulatory wytrzymują 120-150 tys km.
    Czasami są to 2,3 lata - a czasami 11 lat. Po wymianie oryginalnego aku na
    dobry zamiennik o większej pojemności - auto przejeżdża dodatkowe 20-30kkm
    więcej.

    TG

  • 27. Data: 2022-04-15 13:52:21
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    [...]
    > Z mojego doświadczenia wynika, że błędem jest podawanie żywotności
    > akumulatora w latach.
    > U mnie i w znanych mi autach akumulatory wytrzymują 120-150 tys km.
    > Czasami są to 2,3 lata - a czasami 11 lat.

    I stąd sugestia, że życie akumulatora to przebieg pojazdu? Jakaś nowa
    religia?

    > Po wymianie oryginalnego aku
    > na dobry zamiennik o większej pojemności - auto przejeżdża dodatkowe
    > 20-30kkm więcej.

    Prawie brednia. Aku starzeje się z kilku powodów. Wystarczy, że samochód
    stoi w garażu i jedzie raz na miesiąc. Po 3-4 latach robi łącznie 2tys
    km a akumulator to złom.

    Cały myk z akumulatorem polega na tym, żeby dbać o jego stan a długość
    życia to loteria. Osobiście na 1tys osób znam 5 które potrafią dbać o
    akumulator.
    --
    LordBluzg??(R)
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 28. Data: 2022-04-15 14:03:36
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2022 o 13:52 LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    >
    > Cały myk z akumulatorem polega na tym, żeby dbać o jego stan a długość
    > życia to loteria. Osobiście na 1tys osób znam 5 które potrafią dbać o

    Zapomniałem dopisać - wnioski są z aut które prawie codziennie jeżdżą,
    oczywiście, są przerwy tydzień czy dwa na urlopy.
    Żadna religia, obserwacje.
    Całe dbanie o aku w takim trybie polega na tym, że ani ja ani nikt z moich
    znajomych nic dodatkowego przy nim nie robi.

    TG

  • 29. Data: 2022-04-15 17:08:37
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 15.04.2022 14:03, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    [...]
> [...]
    > Całe dbanie o aku w takim trybie polega na tym, że ani ja ani nikt z
    > moich znajomych nic dodatkowego przy nim nie robi.
    Wiesz, moje auto też codziennie jeździ. I przez (prawie) 21 lat
    najechało 180 tyś km i zajechało 3 akumulatory. Od jakichś dwóch lat mam
    czwarty.

    Swoją drogą IMO i tak długo wytrzymują zważywszy na to, że są katowane
    na krótkich dystansach po mieście.

  • 30. Data: 2022-04-15 19:47:13
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2022 o 17:08 JDX <j...@o...pl> pisze:

> [...]
    > czwarty.
    >
    > Swoją drogą IMO i tak długo wytrzymują zważywszy na to, że są katowane

    Wiadomo, że aku ma jakąś żywotność "chemiczną" i nie jest wieczny.
    To co napisałem sprawdza się w moich autach i autach moich znajomych i to
    od wielu lat.

    TG