1. Data: 2012-09-06 11:55:01
Temat: (about) pisanie raytracera
Od: kenobi <p...@g...com>
ostatnio nie jestem w formie i nawet w zwiazku z
problemami w dostepie do leczenia na tyle jestem
umyslowo rozbity, ze nie moge sie nawet skupic
(co mi sie rzadko zdarza bo ogolnie to zwykle
na odwrót jestem własnie za duzo w programistycznym
ciagu)
ostatnio (po tym jak znudzilo mi sie asmowanie na fpu)
pisalem maly raytracer i moge powiedziec pare
uwag, po pierwsze b latwo sie pisze i taka rzecz
jak pisanie raytracera chyba mozna by wrzucic do
scislego kanonu rzeczy ktore kazdy programista
powinien napisac (zwlaszcza ze bez problemu mozna
wyrobic sie w 1000 linijkach); jakiejs struktury
to taki program/modul specjalnie nie posiada, mozna
podzielic na dwie czesci, - geometrie czyli testy
intersekcji (to w wiekszym wydaniu mozna rozbudowac
o jakies struktury do przyspieszania wyszukiwan
(albo i cos powazniejszego do budowania sceny)
ale nie zajmowalem sie tym) - oraz swiatlo, czyli
modele oswietlenia, i to jest badzo dobre do
oblukniecia podstawowych skladowych modelu swiatla
jak zaleznosc od kata, odleglosci, materaialu,
dodawanie swiatel, sciasnianie czy przycinanie
duzego swiatla gamma i temu podobne, tym tez sie
specjalnie nie zajmowalem (osiagniete poki co wyniki
srednio mi sie spodobaly jako walace plastikiem)
ale ew jest to jakis temat na zabawy z tuningowaniem
wzorkow i patrzeniem czy cos fajnie wyglada
pewnie wroce do tematu ale na razie pewnie jak
tylko banka odzska znowu programistyczne mozliwosci
trzebaby podjac jakies nowe wyzwanie... jeszcze nie
wiem co ..
(o ile ktos ma jakies senswone uwagi w temacie
raytracerow, np jakies osobiste ciekawe doswiadczenia
to mozna napisac (byle z minimalnym sensem))