eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZmienilem w swej Hondzie Accord '04 olej w automatycznej skrzyniZmienilem w swej Hondzie Accord '04 olej w automatycznej skrzyni
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Zmienilem w swej Hondzie Accord '04 olej w automatycznej skrzyni
    Date: Wed, 16 Jun 2010 22:22:57 -0500
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 36
    Message-ID: <h...@p...onet.pl>
    Reply-To: "Pszemol" <P...@B...com>
    NNTP-Posting-Host: adsl-99-141-137-223.dsl.emhril.sbcglobal.net
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1276745063 23534 99.141.137.223 (17 Jun 2010 03:24:23 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 17 Jun 2010 03:24:23 +0000 (UTC)
    X-Posting-Agent: Hamster/1.3.13.0
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8089.726
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8089.726
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2289739
    [ ukryj nagłówki ]

    ... po raz pierwszy od kupienia jej w 2007 roku... hi, hi.

    Przebieg 94050 mil (jakieś 150 tyś km) silnik 4-cyl.
    Chyba trochę późno, ale mówią lepiej późno niż wcale :-)

    Stary płyn (olej) był już bardziej pomarańczowy niż czerwony.
    Właściwie nowy płyn hondy ATF-Z1 jest intensywnie różowy... :-)

    Spuściłem stary po odkręceniu korka spustowego do miski,
    napełniłem nowym przez rurkę od bagnetu i lejek,
    przejechałem się autem jakieś 5-6km i powtórzyłem
    operację wymiany aby więcej nowego płynu się wymieszało
    z tym co zostało w skrzyni (całkowita pojemność to 6.5L, spuścić
    można za jednym zamachem tylko 2.9L, czyli tylko 45%...)

    Założyłem nową podkładkę uszczelniającą Hondy pod korek
    spustowy (taką z aluminium) i docisnąłem korek kluczem
    dynamometrycznym do tych przepisowych 49N*m.

    Zużyłem w sumie 6 butelek płynu.
    Stary płyn poszedł do najbliższego warsztatu na recykling.

    Trywialna sprawa... Łatwiejsze to niż zmiana oleju silnika bo
    nie trzeba się fajdać z żadnym filtrem. Autko chodzi jak ta lala.

    Acha, korek spustowy nie miał typowego sześciokątnego
    łba jak przyzwoita śruba tylko miał kwadratowe wgłębienie
    na klucz nasadowy 3/8" do użycia bez żadnej nasadki...
    Inaczej było w mojej starej Toyocie Camry '95 z 4-cylindrowym
    silniczkiem... Tzn, też nie było łba, ale dziura była 6-kątna
    na 10mm klucz Allen. Taką samą śrubę miała w dyfrze...

    Nie wiem szczerze mówiąc co ta honda ma w dyfrze i czy
    w ogóle ma osobny dyfer jak w Toyocie czy ma jeden obieg
    płynu w skrzyni i dyfrze - muszę doczytać w serwisówce :-)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: