  • 11. Data: 2010-05-26 11:26:58
    Temat: Re: Zero wypadków w ciągu czterech lat
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Leszek \"QSi\" Pasoń" <c...@w...o2.pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:op.vda1l4gnfq3tv0@32586787ae77465...

    > wiec na ile sie orientuje zadne znaki przed rondem nie sa potrzebne.

    znakiem tego kiepsko sie orientujesz ;)

  • 12. Data: 2010-05-26 11:27:57
    Od: SW3 <s...@p...fm>

    Dnia 26-05-2010 o 11:13:05 kamil <k...@s...com> napisał(a):

    > Polskie przepisy maja sie tak do miasta w Holandii, jak azerbejdzanskie
    > do Warszawy.

    Jednak w Holandii też czasem pada śnieg. Zresztą nie ważne. Znaki poziome
    to też znaki czyli nie jest to miasto bez znaków.
    I dobrze, bo żadna przesada nie jest dobra - ani nadmiar znaków, ani
    całkowity brak.

    --
    SW3
    ----

  • 13. Data: 2010-05-26 11:29:05
    Od: Leszek \"QSi\" Pasoń <c...@w...o2.pl>

    > mam nadzieje, ze prawa jazdy nie posiadasz i (moto)rowerem tez nie
    > jezdzisz po drogach publicznych...
    >
    > WS

    ciekawi mnie geneza twojej nadziei.
    prawo jazdy mam od 12 lat, w tym czasie przejechane ok 100tys.km. zadnej
    kolizji ktora by wynikala z nieznajomosci/ zlej interpretacji przepisow
    nie mialem.

    --
    Z krainy sadow w dolinie Dunajca.
    Zapraszam do Łącka http://www.lacko.pl/

  • 14. Data: 2010-05-26 11:29:06
    Od: lookas <l...@g...com>

    On 26 Maj, 10:52, Leszek \"QSi\" Pasoń <c...@w...o2.pl> wrote:

    > glownym zalozeniem ronda jest to ze bedacy na nim ma pierwszenstwo,
    > inaczej w skrajnym przypadku rondo by sie zablokowalo, wystarczylo by zeby
    > z kazdego kierunku bylo pelne obciazenie w kierunku lewoskretu i juz nie
    > ma mozliwosci ruchu.
    > wiec na ile sie orientuje zadne znaki przed rondem nie sa potrzebne.

    Słabo się orientujesz. Nie ma nigdzie mowy, że będący na rondzie ma
    pierwszeństwo (przynajmniej w Polsce), więc obowiązuje zasada prawej
    strony, czyli wjeżdżający ma pierwszeństwo.

    Łukasz.

  • 15. Data: 2010-05-26 11:31:08
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik " tom.krakus" <t...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:htikkg$fk3$...@i...gazeta.pl...

    > Zero wypadków w ciągu czterech lat - w mieście bez znaków i sygnalizacji
    > świetlnej. Jak to możliwe?

    znaki sa, o sygnalizacji na podstawie tego filmiku trudno cos powiedziec,
    ale moze jej nie byc, natomiast jak to mozliwe?

    dwie sprawy, kultura jako taka, a co wazniejsze jak mysle, liczba
    mieszkancow i samochodow, nie wyglada na to, aby i jednych i drugich bylo
    tam specjalnie duzo

  • 16. Data: 2010-05-26 11:32:46
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Leszek \"QSi\" Pasoń" <c...@w...o2.pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:op.vda3areyfq3tv0@32586787ae77465...

    > prawo jazdy mam od 12 lat, w tym czasie przejechane ok 100tys.km. zadnej
    > kolizji ktora by wynikala z nieznajomosci/ zlej interpretacji przepisow
    > nie mialem.

    ale tutaj dales pokaz, ze jednak nie wiesz zbyt wiele o tworze zwanym rondem

  • 17. Data: 2010-05-26 11:39:00
    Temat: Re: Zero wypadków w ciągu czterech lat [uwaga, crosspost!]
    Od: bans <g...@o...pl>

    W dniu 2010-05-26 10:52, Leszek \"QSi\" Pasoń pisze:

    > glownym zalozeniem ronda jest to ze bedacy na nim ma pierwszenstwo,

    W Polsce? Wręcz przeciwnie. Chodzi o to, że przed prawie wszystkimi
    rondami stoi znak A-7 ("ustąp pierwszeństwa"), który ma priorytet przed
    ogólnym przepisem o pierwszeństwie wjeżdżającego na rondo. I tak się do
    tego niektórzy przyzwyczaili, że na znaki nie zwracają uwagi i uważają,
    że na rondzie z definicji mają pierwszeństwo.

    Jest tu też pewna niekonsekwencja, bo do kompletu ze znakiem A-7 przy
    wjeździe powinien być przy każdym zjeździe znak D-1 ("droga z
    pierwszeństwem") którego często brakuje (to akurat często spotykany błąd
    - nie tylko na rondach...)

    Podsumowując: przepisy ogólne stanowią, że wjeżdżający na rondo ma
    pierwszeństwo - jest to zresztą zgodne z regułą prawej ręki!

    > wiec na ile sie orientuje zadne znaki przed rondem nie sa potrzebne.

    To źle się orientujesz.

    --
    bans

  • 18. Data: 2010-05-26 11:49:56
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "SW3" <s...@p...fm> wrote in message

> [...]
    > to też znaki czyli nie jest to miasto bez znaków.
    > I dobrze, bo żadna przesada nie jest dobra - ani nadmiar znaków, ani

    Wystarczy, ze w holandii pierwszenstwo ma zawsze samochod na rondzie, wiec w
    czym problem?

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 19. Data: 2010-05-26 11:53:54
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "CUT"

    > No spoko, tyle, że ja tam widzę znaki. Jakby przyjąć, że ich nie ma to
    > jeżdżą niezgodnie z przepisami. Na rondzie bez znaków to wjeżdżający
    > ma pierwszeństwo.

    Ma pierwszeństwo w sytuacji gdy kierujesz się bzdurnymi przepisami.
    Bzdurnymi do tego stopnia, że jeszcze nie spotkałem w kraju ronda, na
    którym obowiązują te przepisy - jest dokładnie odwrotnie i zamiast
    zmienić przepis stawia się miliony znaków - gdzie tu sens i logika?

  • 20. Data: 2010-05-26 11:56:11
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 26 May 2010 10:49:56 +0100, kamil napisał(a):

    > Wystarczy, ze w holandii pierwszenstwo ma zawsze samochod na rondzie, wiec w
    > czym problem?

    No a w Polsce pierwszeństwo ma zawsze ciężarowy, BMW, SUV i służbowy. Jak
    widzisz - nie da się przenieść ich pomysłów.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel