  • 1. Data: 2009-08-12 09:18:42
    Temat: Zawartość diva zawsze na środku
    Od: hazet <h...@n...pl>

    Witam. Jest sobie div wewnątrz którego są linki z display: block z
    określonym wymiarem, , dlatego układają się obok siebie. Liczba linków
    jest zmienna, może być ich 5 a może też 20. Co zrobić aby zawartość tego
    diva (linki) były zawsze na środku ?

    Podobny problem mam czasami z listą.
    Jak wyśrodkować zmienną ilość blokowych li o określonych wymiarach

  • 2. Data: 2009-08-12 09:52:42
    Temat: Re: Zawartość diva zawsze na środku
    Od: Pushman <p...@g...com>

    On 12 Sie, 11:18, hazet <h...@n...pl> wrote:
> [...]
    > diva (linki) były zawsze na środku ?

    > Podobny problem mam czasami z listą.
    > Jak wyśrodkować zmienną ilość blokowych li o określonych wymiarach

    Czy te linki przypadkiem nie mają tez float:left? Chyba nie ma mowy,
    żeby ułożyły się obok siebie bez tego.
    W każdym razie rozwiązanie dla listy wygląda tak:

    ul {
    float: left;
    position: relative;
    left: 50%;
    }

    ul > li {
    float: left;
    position: relative;
    right: 50%;
    }

  • 3. Data: 2009-08-12 11:27:40
    Od: hazet <h...@n...pl>

    Pushman pisze:

> [...]
    > żeby ułożyły się obok siebie bez tego.
    > W każdym razie rozwiązanie dla listy wygląda tak:

    ta , a ten selektor dziecka działa W IE6/7 ?

  • 4. Data: 2009-08-12 12:24:14
    Od: hazet <h...@n...pl>

    Pushman pisze:

> [...]
    > żeby ułożyły się obok siebie bez tego.
    > W każdym razie rozwiązanie dla listy wygląda tak:

    sprawdziłem, niestety ten sposób nie działa, lista nie jest na środku

  • 5. Data: 2009-08-12 12:54:09
    Od: hazet <h...@n...pl>

    Pushman pisze:

> [...]
    > żeby ułożyły się obok siebie bez tego.
    > W każdym razie rozwiązanie dla listy wygląda tak:

    <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN"
    "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">
    <head>
    <title>Untitled Document</title>

    body {width: 800px; background: #FF6600; margin: 0 auto;}
    div {position: relative; left: 50%;}
    div > a {float: left; width: 100px; background: #009900; position:
    relative; right: 50%; }

    </head>

    Wyświetla się suwa poziomy, jak jest mniej elementów jak wyżej, to 'a'
    nie jest wyśrodkowane

  • 6. Data: 2009-08-12 12:56:16
    Od: Pushman <p...@g...com>

    On 12 Sie, 14:24, hazet <h...@n...pl> wrote:

    > sprawdziłem, niestety ten sposób nie działa, lista nie jest na środku

    Musi działać (ew. mogłem coś źle wpisać -- idea jest dobra, może ustaw
    marginy i paddingi na 0).
    Najprostszy przykład: http://wklej.org/id/133979/
    Kompletne wytłumaczenie:
    http://matthewjamestaylor.com/blog/beautiful-css-cen
    tered-menus-no-hacks-full-cross-browser-support

  • 7. Data: 2009-08-12 13:30:06
    Od: hazet <h...@n...pl>

    Pushman pisze:

> [...]
    > Kompletne wytłumaczenie:
    > http://matthewjamestaylor.com/blog/beautiful-css-cen
    tered-menus-no-hacks-full-cross-browser-support

    tylko jak to ma działać w IE6 ? tam gdzie potrzebuje

  • 8. Data: 2009-08-12 13:36:50
    Od: Pushman <p...@g...com>

    On 12 Sie, 14:54, hazet <h...@n...pl> wrote:

> [...]
    > relative; right: 50%; }

    > </head>

    > Wyświetla się suwa poziomy, jak jest mniej elementów jak wyżej, to 'a'

    Daj divowi float: left. Z body możesz też usunąć width: 800px, bo to
    nic nie daje. Bardzo przydatny jest też wrapper. Ogólnie powinno być:
    body {background: #FF6600; margin: 0 auto;}
    #wrapper {border: 1px solid lime; overflow: hidden; width: 800px;}
    #wrapper div {float: left; position: relative; left: 50%;}
    div a {float: left; width: 100px; background: #009900; position:
    relative; right: 50%; }
    </head>

    problem suwaka rozwiązuje overflow:hidden

    > ta , a ten selektor dziecka działa W IE6/7 ?
    Nie działa w 6, ale może być normalny selektor potomka, żaden problem.

  • 9. Data: 2009-08-12 13:48:06
    Od: hazet <h...@n...pl>

    Pushman pisze:

> [...]
    >
    > problem suwaka rozwiązuje overflow:hidden

    > Nie działa w 6, ale może być normalny selektor potomka, żaden problem.

    wrapper nie jest potrzebny ;) body też można nadać wymiary i wyśrodkować.

    body {width: 1000px; background: #FF6600; margin: 0 auto; border: 1px
    solid;}
    div {float: left; position: relative; left: 50%; margin-top: 100px;}
    div a {float: left; width: 100px; position: relative; right: 50%; }

    dzięki za sposób

  • 10. Data: 2009-08-12 16:36:33
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    Pushman pisze:
> [...]
    > żeby ułożyły się obok siebie bez tego.
    > W każdym razie rozwiązanie dla listy wygląda tak:

    Ech, człowiek się męczy z display:table; i expression dla badzIEwia, a
    tu takie proste rozwiązanie. Starość nie radość :(

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";