    From: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Zastanawiające...trochę (elektroenergetyka)
    Date: Tue, 02 Aug 2011 22:24:39 +0200

    Jest sobie Drive sterujący serwem, duży (80A).
    W PDF-ie napisane i na dodatek z wykrzyknikiem, że zasilanie ma być
    takie: Dławik-Stycznik-Filtr-Drive.
    O ile sens stosowania stycznika, i filtru nie budzi we mnie żadnych
    emocji, o tyle konieczność stosowania dławika już tak.
    Jaki jest sens stosowania tego dławika, skoro dedykowany ma indukcyjność
    0.37mH.
    Jako magazyn energii za mały indukcyjnością, jako element
    zabezpieczający mostek przed zbyt dużym prądem ładowania kondensatorów
    (samym szczytem) - też za mały. Jako zabezpieczenie sieci przed
    zakłóceniami od kluczowania mostków H nie bardzo - od tego jest
    dedykowany filtr przy samym wejściu zasilania driva.
    Mniejsze drivy tego elementu nie mają, więc z jakiegoś powodu przy
    dużych prądach go dodali. Przychodzi mi do głowy obawa projektantów
    driva o stopień zasilający (mostek-kondensatory) w przypadku, gdy w
    sieci coś ostro przysieje na wysokich częstotliwościach (domysły).

    Może ktoś ma lepszy pomysł po co toto?

    __
    Pzd,
    Irek.N.