  • 1. Data: 2009-05-18 17:49:42
    Temat: Zasilacz
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Hej
    Musze kupic zasilacz dla kumpla - ograniczenia kosztowe stad fortron.
    O kompie kolegi wiem tylko tyle, ze oprócz tej standardowej szerokiej
    wtyczki, zasilacz do plyty podlaczony jest równiez taka mała, cztero-pinową
    wtyczka.
    Dotychczas zasilacz był taki:
    5 - 27A
    12 - 15A ale zakładam ze mogł byc niedostosowany, skoro sie spalił.
    Czy mam rozumiec, ze skoro jest ta dodatkowa wtyczka czteropinowa, to nowy
    zasilacz powinien byc nastawiony raczej na pobór pradu z 12V, np taki:
    http://kokarda.pl/bluebow.host/allegro.pl/item635911
    993.html

    czy moze to fałszywa przesłanka i lepiej kupic mniej wiecej taki jak był,
    czyli np. taki:
    http://kokarda.pl/bluebow.host/allegro.pl/item630941
    723.html

    Cytaty znanych ludzi tylko w ustach znanych ludzi są pouczajace.
    Andrzej J. Turowicz

  • 2. Data: 2009-05-18 18:14:41
    Temat: Re: Zasilacz
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    wiadomości grup dyskusyjnych:1...@b...poznan.pl...
    > 12 - 15A ale zakładam ze mogł byc niedostosowany, skoro sie spalił.

    Wiele powodów może być dlaczego spalił się.
    Przepięcia w sieci, słabe materiały, złożony z odpadów z innych zasilaczy.
    Jak poprzedni był codegen, megabajt i inne pochodne to się nie dziw.

    > Czy mam rozumiec, ze skoro jest ta dodatkowa wtyczka czteropinowa, to nowy
    > zasilacz powinien byc nastawiony raczej na pobór pradu z 12V, np taki:
> [...]

    Do tego 4-pin są przejściówki z molexa - pytanie brzmi czy się opłaca dokupywać.

    > czy moze to fałszywa przesłanka i lepiej kupic mniej wiecej taki jak był,
    > czyli np. taki:
    > http://kokarda.pl/bluebow.host/allegro.pl/item630941
    723.html

    Może powiedz jaki jest tamten komputer. Będzie łatwiej doradzić. Pamiętaj - na
    zasilaczu nie można oszczędzać. Nie raz widziałem sytuację, że komputer jest za
    3000-3500zł, a zasilacz jest no-name. :|

  • 3. Data: 2009-05-18 18:28:34
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail q...@p...fm napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Wiele powodów może być dlaczego spalił się.
    > Przepięcia w sieci, słabe materiały, złożony z odpadów z innych
    > zasilaczy. Jak poprzedni był codegen, megabajt i inne pochodne to się
    > nie dziw.

    tego w ogole nie dochodze.
    to był jakis feel czy inny tracert.

    > Do tego 4-pin są przejściówki z molexa - pytanie brzmi czy się opłaca
    > dokupywać.

    akurat te ktore wskazałem oba maja ta czteropinowa.
    Bardziej pytałem o to, czy z faktu ze plyta wymaga podłaczenia tego
    czteropinu mozna wywnioskowac ze powinien byc zasilacz bardziej nastawiony
    na obciazenie 12V czy 5V.

    723.html

    > Może powiedz jaki jest tamten komputer. Będzie łatwiej doradzić.

    no przeciez wlasnie tu jest pies pogrzebany - nie wiem.
    Prawdopodobie to bedzie jakis PIV albo cos jeszcze nowszego.
    Komputer miał około roku, wiec, jak sie tak zastanawiam, to bardziej
    prawdopodoby jest jakis C2D.

    > Pamiętaj - na zasilaczu nie można oszczędzać. Nie raz widziałem
    > sytuację, że komputer jest za 3000-3500zł, a zasilacz jest no-name. :|

    :)
    jasne. Ale IMO nie ma co przesadzac. Akurat fortrony maja dobra opinie.

    "Każdy kiedyś osiągnie najwyższy stopień niekompetencji
    Tylko że politycy go osiągają tuż po wyborach"

  • 4. Data: 2009-05-18 19:22:56
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

> [...]
    > Bardziej pytałem o to, czy z faktu ze plyta wymaga podłaczenia tego
    > czteropinu mozna wywnioskowac ze powinien byc zasilacz bardziej nastawiony

    Na tym 4-pin masz 12V. Komputery od czasów p4 (chyba od northwood) wymagały
    dodatkowego zasilania z wspomnianego 4-pin, więc już parę dobrych lat. Nie
    pamiętam od kiedy w amd.
    Zresztą schemat masz na stronie 19:
    http://www.formfactors.org/developer%5Cspecs%5Catx2_
    1.pdf

    > jasne. Ale IMO nie ma co przesadzac. Akurat fortrony maja dobra opinie.

    O fortronach też nie mam złego słowa. Chodziło o wcześniej wspomniane megabajty,
    codegeny.

  • 5. Data: 2009-05-18 19:34:20
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

    Takie cudo:
    http://allegro.pl/item634541409_oryginalny_zasilacz_
    delta_atx_350_f_vat.html

    ciągnie mi już 2 rok kompa z Athlonem XP 1700+. Podłączyłem go też
    kiedyś do sprzętu z AM2 Athlon 4000+ i nie było żadnych problemów
    (sprawdzałem miernikiem, ale to było kilkanaście minut zaledwie).
    Naprawdę wygląda solidnie, waży te swoje 2kg i jest dosyć cichy.

    Marcin Kocur

  • 6. Data: 2009-05-18 20:44:12
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail m...@g...com.wytnij napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

> [...]
    > (sprawdzałem miernikiem, ale to było kilkanaście minut zaledwie).
    > Naprawdę wygląda solidnie, waży te swoje 2kg i jest dosyć cichy.

    mama delte u siebie - od 3 lat. Od roku chodzi bez przerwy - 0 problemów.
    Tak wiec znam, dzieki.

    które mogą cię pokonać. To często popełniana omyłka. Frank Herbert

  • 7. Data: 2009-05-18 20:54:34
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > wymagały dodatkowego zasilania z wspomnianego 4-pin, więc już parę
    > dobrych lat. Nie pamiętam od kiedy w amd.

    dobra, odczepmy sie od tego 4-pina bo zamydla dyskusje.
    Rozumiem, ze skoro komputer ma circa rok, to na 99% trzeba zalozyc, ze
    powinienem kupic zasilacz posiadajacy dwie linie 12V i dajacy "najwiecej
    amperów" wlasnie z linii 12V.
    A zatem rowniez moge zalozyc, ze wczesniej dobrany zasilacz (nastawiony na
    5V) był zwyczajnie zle dobrany do tegoz komputera.

    Jak dostać się zdalnie na komputer podłączony do sieci Windows ?
    Udawaj drukarke.

  • 8. Data: 2009-05-18 22:12:01
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message
> [...]
    > A zatem rowniez moge zalozyc, ze wczesniej dobrany zasilacz (nastawiony na
    > 5V) był zwyczajnie zle dobrany do tegoz komputera.

    mogl byc jak najbardziej dobry i sie poprostu zepsuc - zdarza sie

    jezeli nie ma tam pradozernej karty graficznej (czyt. z dodatkowa
    wtyczka podlaczana z zasilacza) to *dowolny* *dobry* *nowy*
    zasilacz 300W powinien ci wystarczyc (bo o ile to normalny pc
    raczej nie ma szans na przekroczenie 100W max.)

    dobry oznacza - fortron, chieftec, corsair, bequiet itp. itd.
    (polecam przegladniecie listy firm np. na zenfist.pl - byle czym
    nie handluja)

    natomiast wynalazki w stylu megbajt, codegen i tym podobne
    czesto nawet mimo ze maja napisane 450W nie maja odpowiednich
    parametrow

  • 9. Data: 2009-05-19 05:54:28
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail a...@b...cpl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > mogl byc jak najbardziej dobry i sie poprostu zepsuc - zdarza sie

    super - a w temacie pytania jakie zadałem???
    Powtorze jeszcze raz - czy dobrze rozumiem ze kiedys kompy brały wiecej
    pradu z 5V, stad zasilacz o charakterystyce 5V - 27A, 12V - 15A był dobry
    do starszch PC, natomiast poniewaz ten komputer miał około roku, mozna
    przypuszczac ze powinien miec raczej mocniejsza linie 12V niz 5V.
    Dobrze mysle?
    To ze tamten zasilacz linie 12V miał byc moze wystarczajaca nie zmieniałoby
    faktu, ze lepszy byłby z mocniejsza linia 12V. Oczywiscie wszystko pod
    warunkiem ze dobrze rozumiem te "przemiane" z 5 na 12V.

> [...]
    > zasilacz 300W powinien ci wystarczyc (bo o ile to normalny pc
    > raczej nie ma szans na przekroczenie 100W max.)

    ma dodatkowa wtyczke.

    > dobry oznacza - fortron, chieftec, corsair, bequiet itp. itd.
    > (polecam przegladniecie listy firm np. na zenfist.pl - byle czym
    > nie handluja)

    juz pisałem ze kupie fortrona.
    Pozostałych wymienionych przez ciebie nie biore pod uwage - tez o tym
    pisałem - zbyt wysoka cena.

    > natomiast wynalazki w stylu megbajt, codegen i tym podobne
    > czesto nawet mimo ze maja napisane 450W nie maja odpowiednich
    > parametrow

    o tym tez pisałem - nie biore tych wynalazków pod uwage.

    "Stanęliśmy na skraju przepaści,
    ale teraz zrobiliśmy krok naprzód!"

  • 10. Data: 2009-05-19 19:01:41
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    tg pisze:
> [...]
    > zasilacz 300W powinien ci wystarczyc (bo o ile to normalny pc
    > raczej nie ma szans na przekroczenie 100W max.)

    Akurat ostatnio zmierzyłem sobie miernikiem poboru mocy ile ciągnie mój
    zestaw z Radeonem HD4850 - przy pełnym obciążeniu sięgnął może 260W :)