  • 1. Data: 2010-12-09 14:37:26
    Temat: Zamiennik 2SK2975
    Od: "tarnus" <m...@l...de>

    Mam problem ze zdobyciem tego tranzystora.
    Posiadam za to kilka sztuk 2SK3476 które są zbliżonej wielkością obudową i
    wyprowadzenia pasują
    Niestety ale ten pierwszy ma Vdss 30V a drugi 20V. Także Vgss w pierwszym
    +-20V a w drugim wynosi +-5V.
    Max Pin pierwszego 1,5W a drugiego około 0,9W ale za to drugi ma wyższe o
    około 3dB wzmocnienie zarazem przy większej mocy strat.
    Co mi chodzi po głowie... może pozwoli to na użycie tego tranzystora
    przynajmniej do czasu znalezienia oryginału.
    Mianowicie TRX jest przenośny i może pracować w zakresie napięć zasilających
    6-16V, stad tez 2SK2975 jest poprawny ale gdyby wdeptac w niego ten 3SK3476
    i zastrzec userowi żeby nie zasilał zewnętrznie napięciem większym niż 9V?
    W radiotelefonie jest przecież pakiet akumualtorów 7,2V i z tym pakietem
    user lata z radiem po mieście więc w tym przypadku nie ma problemu, więc
    musiałby tylko pamiętać o zasilaniu niższym napięciem z zasilacza
    zewnętrznego w domu lub samochodzie.

    Jakieś sugestie? Obawy?

    Marek

  • 2. Data: 2010-12-09 16:12:36
    Temat: Re: Zamiennik 2SK2975
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "tarnus" <m...@l...de> napisał w
> [...]
    > ma problemu, więc musiałby tylko pamiętać o zasilaniu niższym
    > napięciem z zasilacza zewnętrznego w domu lub samochodzie.

    A w ktorym czlonie pracuje ? Podejrzewam jakis wzmacniacz
    wyjsciowy, pamietaj ze tam moze sie pojawic podwojne zasilanie, a
    moze i wiecej.
    W koncu jeden tranzystor mu padl, a ty mu chcesz wstawic slabszy.

    Nie ma jakiegos odpowiednika, chocby w IR ?

    J.

  • 3. Data: 2010-12-09 17:21:10
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl>

    > A w ktorym czlonie pracuje ? Podejrzewam jakis wzmacniacz wyjsciowy,
    > pamietaj ze tam moze sie pojawic podwojne zasilanie, a moze i wiecej.
    > W koncu jeden tranzystor mu padl, a ty mu chcesz wstawic slabszy.

    Końcówka w Alinco dj596 zasilana niemalże wprost z aku lub zasilania
    zewnętrznego.

    > Nie ma jakiegos odpowiednika, chocby w IR ?

    Właśnie międzyczasie znalazłem mocniejszy odpowiednik RD07MVS1.
    Ponoć łatwy do kupienia.

    Marek

  • 4. Data: 2010-12-09 20:53:13
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 9 Dec 2010 18:21:10 +0100, tarnus wrote:

    >Końcówka w Alinco dj596 zasilana niemalże wprost z aku lub zasilania
    >zewnętrznego.

    Tylko jak znam zycie ma w drenie obwod rezonansowy. Gorne piki
    napiecia moga siegac podwojnego napiecia zasilania.

    J.

  • 5. Data: 2010-12-10 07:32:35
    Od: "tarnus" <m...@l...de>

    > Tylko jak znam zycie ma w drenie obwod rezonansowy. Gorne piki
    > napiecia moga siegac podwojnego napiecia zasilania.

    Oczywiście tak jest jak piszesz o obwodach. Są piki ale max wystąpi tylko
    przy pełnej mocy. Zakładając też że 2SK2975 ma Vdss 30V a zasilanie
    dopuszczalne TRXa to max 16V i wtedy jest te 5Wout to piki raczej nie będą
    miały dwukrotnego napięcia zasilania. Więc dla zasilania TRXa napięciem 9,6V
    i Vdss 20V tranzystora 3SK3476 mam nadzieję że taki zapas wystarczy.
    Oczywiście do czasu gdy nie znajdę oryginału lub zamiennika o którym
    później pisałem.
    Co mi tam... Próba nie strzelba, trzeba wlutować i zobaczyć co się będzie
    działo :)

    Marek