  • 31. Data: 2024-07-23 10:54:44
    Temat: Re: Zamiana aku żelowych w UPS na LiFePo4
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl>

    On 18/07/2024 18:58, J.F wrote:
> [...]
    -2ah-vt-12-8v-7-2ah-l-15878728255

    > A jak on to wykrywa?
    > Bo kojarzę podobny efekt z telefonu, ale w UPS to i parę kondensatorów
    > elektrolitycznych bym dał, i jakies stałe napiecie ładowania powinno
    > być, i nie tak prosto wykryć ...

    standardowo (chyba) bms z lifepo po prostu odcina baterie od zrodla
    jesli napiecie jest za wysokie.
    Przynajmniej moj bms tak robi- mam Lifepo4 w vanie, ladowane z
    alternatora przez ladowarke dc-dc (tutaj problemu nie ma, bo ladowarke
    ustawilem na napiecie nizsze niz max dopuszczalne przez bms) oraz przez
    panel sloneczny (tutaj do konfiguracji kontrolera potrzebuje sie
    podlaczyc z komputera, a jako ze nie mam czasu to jedzie na
    standardowych ustawieniach, gdzie max napiecie jest wyzsze niz bms -
    wtedy bms oglasza error i odlacza wejscie - kontroler solarny nie widzi
    obciazenia)

    Lukasz

  • 32. Data: 2024-07-23 11:00:03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 23 Jul 2024 09:54:44 +0100, ddddddddddd wrote:
    -2ah-vt-12-8v-7-2ah-l-15878728255

    > standardowo (chyba) bms z lifepo po prostu odcina baterie od zrodla
    > jesli napiecie jest za wysokie.

    Tak.

    No to teraz wezmy UPS - w wersji prostej ma jakis zasilacz, który
    podaje na aku np 14.0V, aku się odetnie - a na wyjsciu zasilacza nadal
    14.0V ...

    Jakos inaczej to zrobione?

    J.

  • 33. Data: 2024-07-23 11:06:23
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 23.07.2024 o 10:54, ddddddddddd pisze:
    [...]
> [...]
    > standardowych ustawieniach, gdzie max napiecie jest wyzsze niz bms -
    > wtedy bms oglasza error i odlacza wejscie - kontroler solarny nie widzi

    Trzeba uważać. Jeśli kontroler zostaje odcięty od akumulatora, kiedy
    panel napierdala, to często robi "pstryk" i spowija się siwym dymem :)
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 34. Data: 2024-07-23 12:23:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 23 Jul 2024 11:00:03 +0200, J.F wrote:
> [...]
    > No to teraz wezmy UPS - w wersji prostej ma jakis zasilacz, który
    > podaje na aku np 14.0V, aku się odetnie - a na wyjsciu zasilacza nadal

    No i własnie sie przekonałem, ze bywa i inaczej.
    Napiecie na aku 7V. UPS nie rusza. Potrzebuje wiekszego napięcia, zeby
    ruszyc i zacząc ładować aku.
    Chyba ma ładowanie z głównych tranzystorów i trafa jako cewki.
    Bywały takie rozwiązania.
    A jednocześnie jest AVR/Line-interactive.

    Ale ale w kwestii powyzszej li-ion, to raczej nic nie zmienia.

    J.

  • 35. Data: 2024-07-23 13:02:49
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl>

    On 23/07/2024 10:06, LordBluzg(R)?? wrote:
> [...]
    >>
    > Trzeba uważać. Jeśli kontroler zostaje odcięty od akumulatora, kiedy
    > panel napierdala, to często robi "pstryk" i spowija się siwym dymem :)

    w sensie bms się pali jak odcina przy dużym prądzie? w takim razie będę
    musiał się tym zająć :) z drugiej strony panel daje 15A, alternator
    ustawiony na 30A, ale w teorii bms przyjmie więcej - pytanie czy
    faktycznie wytrzyma przy takim odcięciu (a raczej ile razy wytrzyma, bo
    to że daje radę to już przetestowane...)

    Lukasz

  • 36. Data: 2024-07-23 14:56:20
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 23.07.2024 o 13:02, ddddddddddd pisze:

> [...]
    > faktycznie wytrzyma przy takim odcięciu (a raczej ile razy wytrzyma, bo
    > to że daje radę to już przetestowane...)

    Nienienie, kontroler od panelu pali się bez akumulatora. Nawet w
    instrukcji o tym piszą :)
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 37. Data: 2024-07-23 15:11:36
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Nienienie, kontroler od panelu pali się bez akumulatora. Nawet w
    > instrukcji o tym piszą :)

    Dodałbym, że jeśli masz BMS w baterii, to kontroler jest zbyteczny i
    można go zastąpić przetwornicą step down. Jak się aku naładuje to BMS
    nad tym czuwa i nie ma sensu używanie kontrolera dla akumulatora z BMS.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>