  • 21. Data: 2016-01-13 21:30:23
    Temat: Re: Zakup podzespołów do PC w dłuższej perspektywie czasu
    Od: Podmiot Liryczny <u...@m...pl>

    W dniu 2016-01-13 o 10:57, Chris pisze:

    > Albo i nie bo $ drożeje a w pół roku DDR4 raczej nie przyjmie się tak
    > jak DDR3.

    Przyjmie, przyjmie. Są nowe procesory, nowe płyty i zaraz pojawią się
    nowe karty GF. A ceny wcale nie takie kosmiczne.

    LP

  • 22. Data: 2016-01-15 18:13:06
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2016-01-11 o 23:18, Irokez pisze:

    > Bo najbardziej zbliżony do B85 którego wybrałeś

    OK. Powiedzmy że decyduję się na płytę Asus B150M-PLUS D3. Martwią mnie
    te gwiazdki w opisie przy Operating System Support:

    https://www.asus.com/Motherboards/B150M-A-D3/specifi
    cations/

    Mógłby mi ktoś wyjaśnić o co chodzi ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 23. Data: 2016-01-15 18:38:07
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-01-15 o 18:13, PeJot pisze:

    > OK. Powiedzmy że decyduję się na płytę Asus B150M-PLUS D3. Martwią mnie
    > te gwiazdki w opisie przy Operating System Support:

> [...]

    "Please refer to ASUS website and download "Windows(R) 7 installation
    guide" and "ASUS EZ installer" to install Windows(R) 7."

    No więc wchodzisz na support i tam jest:
    http://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/mb/LGA1151/Z170-K/D
    E164_100_Series_Windows_7_Setup_Guide_print.pdf

    A tam:
    "Based on the chipset specification, the 100 series and Braswell
    platform require USB 3.0 drivers to be preloaded in order to use USB
    keyboard/mouse during Windows 7 installation. This section is a
    guide on preloading USB 3.0 drivers and installing Windows 7."

    Wychodzi na to, że ten chipset nie jest w pełni wspierany przez
    instalator Win7 i problem jest z klawiaturą podłączoną po USB. Trzeba
    instalatorowi podać sterowniki.
    Myk podobny do swego czasu ustawienia w BIOS trybu pracy dysku AHCI i
    instalacji na nim Windows XP. Trzeba było podobne czary robić aby
    instalator zobaczył taki dysk.

    --
    Irokez

  • 24. Data: 2016-01-15 18:48:43
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2016-01-15 o 18:38, Irokez pisze:

    > Wychodzi na to, że ten chipset nie jest w pełni wspierany przez
    > instalator Win7 i problem jest z klawiaturą podłączoną po USB. Trzeba
    > instalatorowi podać sterowniki.

    To znaczy że przy klawiaturze podłączonej przez PS2 problemu nie ma ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 25. Data: 2016-01-15 19:00:57
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2016-01-10 o 19:18, PeJot pisze:
    > Czołem. Stoję przed tematem zbudowania dla syna PC do gier ( ale bez
    > zbędnych fajerwerków, podkręcania itp. ), finansowanego *z jego
    > stypendium*, to jest 350 złotych na miesiąc. Do kupienia jest:
    /.../
    > 3. Dysk SSD, ok. 360 zł
    >
    > http://www.morele.net/dysk-ssd-crucial-bx100-250gb-s
    ata3-ct250bx100ssd1-707617/

    Dziś padł HDD w starym komputerze syna. Na innym PC udało mi się
    poprawić spójność danych, ale HD Tune pokazało trochę czerwonych
    sektorów, a Winda od godziny usiłuje się naprawić. Czarno widzę
    przyszłość tego HDD. Trudno. Teraz jest pomysł, by kupić powyższy SSD,
    podpiąć do posiadanej płyty głownej z SATA II ( powinno ze sobą gadać )
    i na te pół roku zbierania kasy na nowe części postawić nowy system.
    Powiedzcie, czy instalacja W7 na SSD różni się czymś od instalacji na
    HDD ? W ogóle dobry to pomysł - za pół roku przy wymianie płyty głównej
    i tak będę stawiał system. Może prościej poszukać jakiegoś HDD na
    podmianę ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 26. Data: 2016-01-15 20:39:12
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-01-15 o 18:48, PeJot pisze:

    > To znaczy że przy klawiaturze podłączonej przez PS2 problemu nie ma ?

    Wygląda na to że tak.
    Po prostu NIC nie działa na USB dopuki nie zainstalujesz sterowników.
    Czyli instalacja wyłącznie z płyt DVD zarówno systemu jak i sterowników
    do płyty (napę DVD oczywiście nie na USB).

    http://wccftech.com/intel-skylake-remove-support-usb
    -based-windows-7-installation-platform-specs/

    http://superuser.com/questions/976762/installing-win
    7-on-a-z170-motherboard-fails

    --
    Irokez

  • 27. Data: 2016-01-17 12:37:26
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2016-01-13 o 10:58, Chris pisze:

    > IMHO nie warto, przynajmniej teraz.

    Jeżeli tak, to kolejność kupowania powinna być:

    1. Procesor i5-6400 na Socket 1151, kasa będzie w połowie lutego
    2. Płyta główna w marcu, i wtedy ostateczna decyzja *DDR3 czy DDR4*
    3. Pamięć - w kwietniu.

    Dobrze kombinuję ?

    SSD już kupiony, w związku z padem HDD w starym PC.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 28. Data: 2016-01-19 01:51:47
    Od: "Kamil" <n...@t...pl>

    Użytkownik "PeJot" napisał:

    > Mógłby mi ktoś wyjaśnić o co chodzi ?

    O kretyńskie stawianie pytajnika.

    PZDR

  • 29. Data: 2016-01-20 17:34:23
    Od: "Kamil" <n...@t...pl>

    Użytkownik "PeJot" napisał:

    > Czołem. Stoję przed tematem zbudowania dla syna PC do gier...

    Zdumiewa mnie zainteresowanie tego typu kretyńskimi wątkami. Proponuję
    następujący:

    Mam 20 zł. Co kupić? Wódkę, czy zakąskę? Nie dziwi mnie brak na Grupie tuzów,
    którzy jakiś czas temu doradzali pytającym.

    Pzdr

  • 30. Data: 2016-01-20 23:23:58
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-01-20 o 17:34, Kamil pisze:

> [...]
    >
    > Mam 20 zł. Co kupić? Wódkę, czy zakąskę? Nie dziwi mnie brak na Grupie
    > tuzów, którzy jakiś czas temu doradzali pytającym.

    Weź tabletkę ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam